دسته‌بندی نشده

معرفی ابزار اندازه گیری

معرفی ابزار اندازه گیری

شناخت ابزار اندازه گیری

امروزه با توجه به ساخت وسازهای متفاوت با گذشته و نیز تولید محصولات با دقت بالا،مهندسین طراحی و ساخت ابزارآلات صنعتی را به این فکر انداخته است که در کنار تولید ابزارهای صنعتی، که باعث پیشرفت و سرعت بیشتر تولیدات شده است، ابزار هایی تولید کنند که باعث بالا رفتن دقت و نیز سرعت بیشتر در انجام پروژه ها شوند. به این دلایل آنها به ساخت ابزار هایی برای اندازه گیری روی آوردند. شرکت هایی از قبیل بوش،لایکا،استندلی،استابلا و هیتلی و… از جمله شرکت هایی تولید کننده این ابزارها هستند.

معرفی ابزار اندازه گیری

معرفی ابزار اندازه گیری

ما در اینجا به بررسی تعدادی از این ابزارآلات و نحوه کارکرد از آنها می پردازیم.

متر لیزری(متر دیجیتال)

این وسیله که به طور کامل جایگزین مترهای قدیمی و دستی شده است دارای خصوصیات بسیاری می باشند از جمله:دارای دقت بسیار بالا بوده و دیگر نگران خطاهای چشمی نخواهیم بود.این وسیله نیز دارای کارایی بالا هنگام کار است.متر لیزری توانایی این را دارد که یک نفر به تنهایی می تواند از آن استفاده کند و نیاز به نفر دوم برای اجرای کار نیست.این متر داده های دستگاه را تحلیل و محاسبه می کند و قابلیت محاسبه از انتهای متر و محاسبه از کنج سازه را داراست.

ابزار اندازه گیری4

از دیگر خصوصیات این متر می توان به قابلیت اندازه گیری متر،متر مربع،متر مکعب و محاسبه سازه روبرو که دسترسی به آن را نداریم را برای ما فراهم میکند(از طریق رابطه فیثاغورث)،اشاره کرد.

آخرین تکنولوژی اضافه شده به این متر توسط شرکت بوش بوده که قابلیت محاسبه میزان شیب سطح را داراست.

ترازهای لیزری

ترازهای لیزری در سه مدل مختلف وجود دارند.این مدل ها عبارت اند از:تراز لیزری خطی،تراز لیزری نقطه ای،تراز لیزری گردان

تراز لیزری خطی

کار این دستگاه به این صورت است که دو خط عمود و افق را در متراژهای گوناگون به نشان می دهد.در بعضی از این تراز های لیزری خط لیزر افق و یا خط لیزر عمود را می توان به صورت جداگانه در محیط به کار برد.

تراز لیزری نقطه ای

این نوع تراز در نصب در و پنجره و یا نصب دیوارهای پیش ساخته کارایی فراوانی دارند.به این صورت که در پنج زاویه مختلف به ما نقطه تراز را نمایش می دهد.

تراز گردان

تراز گردان همان طور که از نامش پیداست دارای موتور مکانیکی است که یک محیط دایره ای شکل را برای ما ایجاد میکند،این تراز به علت وسعت دایره تشکیل شده،برای محیط های خارجی مناسب می باشد.

ردیاب دیجیتال

ردیاب دیجیتال نیز در دو مدل مختلف وجود دارد.این مدل ها عبارت اند از:مدل عمومی و حرفه ای

هر دوی این مدل ها،نوع کار آنها به یک صورت است.اگر در پشت صفحه یا دیوار فلز،چوب و یا سیم رد شده باشد به ما نشان داده و نیز برای سوراخ کاری روی آن صفحه مورد نظر بسیار کاربرد دارد.البته عملکرد دوم در مدل های حرفه ای کاربرد بالاتری را داراست و در تراکم های بالا مانند بتون مصلح بسیار کارا می باشد.

زاویه سنج دیجیتال و شیب سنج دیجیتال

ای دستگاه ها می توانند شیب مورد نظر و زاویه های مناسب را به نمایش دهند.

نکته حیاتی

ابزارهای اندازه گیری به دلیل اینکه بسیار دقیق و حساس هستند اگر از آنها به طرز صحیح استفاده نکنیم از حالت کالیبره(استاندارد شرکت) درآمده و دیگر کارایی قبل را ندارند.

بر این اساس در هنگام خرید باید سعی کنید از برند های معتبری ابزار خود را تهیه کنید،چون این شرکت ها دارای خدمات پس از فروش خوبی بوده و علاوه بر این دستگاه ها را طوری طراحی می کنند که به صورت خودکار کالیبره شوند.

به عنوان مثال:اگر در متر لیزری بوش شما دکمه استارت را بزنید دستگاه صدای ضعیفی می دهد که این همان کالیبره شدن خودکار دستگاه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *