دسته‌بندی نشده

ابزار مناسب برای کارهای مختلف

ابزار مناسب برای کارهای مختلف

همه ما تجربه ای مشابه این را داشته ایم که مجبور شویم به خاطر پیدا کردن یک ابزار مورد نیاز روی زمین یا آشپزخانه ۶ متر بالای نردبان برویم یا خودمان را به زور زیر سینک آشپزخانه جای دهیم. پیش از این شما احتمالا از پیچ گوشتی به جای اهرم استفاده میکردید و از مغار به عنوان چکش استفاده میکردید. و جالب تر این که همزمان از نبوغ بالای خود نیز لذت میبردید.
اگر شما هیچوقت کار فنی انجام نداده اید باید بگوییم که شما انسان خوش شانسی هستید زیرا هیچگاه به خاطر استفاده نادرست از ابزار مورد انتقاد همکاران یا صاحب خانه خود قرار نگرفته اید. زمانی که من جوانتر بودم همیشه به اخلاق عجیبی که بین رئسا وجود دارد فکر میکردم اما در نهایت فهمیدم که آن چه در بین این تاجران آزار دهنده مشهود است یک سری عوامل طبیعی بیشتر نیست.
اولین نکته ای که در ارتباط با ابزار آلات باید بدان توجه داشت این است که هر ابزاری برای کار مخصوصی طراحی شده است.منظور من این نیست که هرگونه استفاده نادرست از ابزار آلات منجر به شکستگی استخوان یا خونریزی شدید میشود، اما چرا که نه. گاهی اوقات حوادث وحشتناک و البته قابل پیشگیری در نتیجه استفاده نادرست از ابزار آلات نامناسب در زمان انجام کار اتفاق می افتد. جدا از خطرات آسیب جسمانی، استفاده نادرست از ابزار باعث خسارات مختلفی میشود که سرانجام منجر به این میشود این ابزارآلات در عملکرد خود کمترین بهره وری را داشته باشند. خب حالا وقت این است که متوجه شویم استفاده درست از ابزار مناسب چه کاری میتواند برای ما انجام دهد. در ادامه به چند مورد هر کسی احتمالا با آن مواجه میشود میپردازیم و همچنین چند توصیه دوستانه در مورد این که ابزار مناسب چه خصوصیاتی دارد

ابزار مناسب برای کارهای مختلف

ابزار مناسب برای کارهای مختلف

ابزار مناسب برش:

اره دنده ای: برای برش های با دقت بالا( طولی ) از ۸×۲ گرفته تا قالب گیری طاق اتاق استفاده میشود. از دیگر قابلیت های این اره میتوان به توانایی برش با زاویه ۴۵ درجه و حتی ۶۰ درجه اشاره کرد.
اره گرد: مناسب ترین ابزار برای قالب گیری با برش درشت و تخته کاری( مثل تخته سه لایی )
اره میزی : برای برش های با دقت بالا یا شکاف دادن مصالح( عرضی )
اره مویی : برای بریدن منحنی ها یا برش های پیچیده

پیچ گوشتی:

پیچ گوشتی همه کاره : که شامل یک پیچ گوشتی با سرهای فراوان است. این سرها شامل: فیلیپ، چاک دار، مربعی، شش سو و سر جادویی هستند. شما از داشتن این پیچ گوشتی ضرر نخواهید کرد
آچار فرانسه: برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها در سایز های مختلف که به آچار سی یا آچار هلالی نیز مشهور است.

ابزار مناسب کارهای عمومی:

چکش: ۱۲ مدل چکش مختلف در بازار وجود دارد که برای استفاده های مختلف کاربرد دارند. برای اکثر نیازهایتان تنها وتنها به یکی از این ۳ مدل چکش نیازمندید. برای ریزه کاری ها و به اتمام رساندن کارها شما به چکش نیم کیلویی پنجه ای شکل احتیاح خواهید داشت و برای کارهای تخریبی چکش های بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد. البته به نظر من شما اگر از چکش قاب بندی برای تخریب هم استفاده کنید مورد انتقاد پیمانکار قرار نمیگیرید.
متر نواری: ۴۰ ساعت در هفته ممکن است مترم را از ۶۰۰ متر تا ۱۰۰۰ متر بکشم. برای جعبه ابزار خانگی من یک نوار متر ۴۰ سانتی متری را پیشنهاد میکنم که برای مصارف روزمره خانگی سبک تر و جمع و جور تر است.
مغار: چند مغار چوبی در سایز های مختلف را در دستان خود تصور کنید( ۳ تا ۵ سانتی متر) همچنین یک مغار بنایی را، البته در این مورد شما به بتن،آجر و ملات نیز نیاز دارید. در این مورد بهتر است که از قلم چوبی به جای قلم بتنی استفاده نکنید.
تراز( تورپدو) : تراز تورپدو مناسب برای ترازیابی لوازم و اشیا کوچک مثل قابل عکس و یا آویز حوله.
اهرم: اهرمی که شما قرار است از آن استفاده کنید بستگی به آن دارد که شما میخواهید چه چیزی را با آن بلند کنید و یا در چه کاری میخواهید آن را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال اگر میخواهید با استفاده از آن یک قالب گچی را برای مصرف دوباره آن از جایش بلند کنید بهتر است از یک میله تخت و صاف با توانایی بالا استفاده کنید( یک پروژه تخریب بزرگ)
انبردست: برای گرفتن هر چیزی از بک چرخ دنده ساعت تا یک پیچ هواپیما و حتی برای گرفتن یک میخ مورد استفاده قرار میگیرد.
از پرسیدن نترسید:

این یک لیست جامع از ابزار مورد نیاز شما در منزل نیست. بلکه راهی با صرفه اقتصادی برای جمع آوری مجموعه ابزارهای مورد نیاز است.
فکر نمیکنم که شما در ظول عمرتان نیاز به اره موزاییک داشته باشید. با این حال اگر روزی بخواهید موزاییک های حمام منزلتان را ببرید میتوانید آن را از ابزارفروشی محلتان اجاره کنید. و اگر هنوز شک دارید که در منزل به چه ابزاری احتیاج خواهید داشت آن را به یک استادکار بسپارید.در بیشتر موارد آن ها شما را به درستی راهنمایی خواهند کرد. به یاد داشته باشید که همانطور که انسان پرنده نیست پیچ گوشتی هم اهرم نیست. ایمن کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *