دسته‌بندی نشده

آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل

آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل

شرح راه حل:

در صورتیکه می خواهید کارهای لوله کشی منزل، از جمله تعمیر و تعویض شیرهای آب، افزودن لوله، تغییر مکان شیر آب و کارهایی از این قسم را خودتان به راحتی انجام دهید نیاز به چند ابزار و انواع آچار در این حوزه دارید. برای آشنایی بیشتر توصیه میکنیم ادامه این مطلب را مطالعه نمائید.

آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل

آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل

آچار فرانسه : آچارهای فرانسه در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است. برای مصرف خانگی آچار فرانسه ۳۰ میلمیتری کافی است و از عهده ی باز کردن بسیاری از مهره ها بر خواهد آمد.

آچار لوله گیر دو دسته (آچار سر کلاغی): همانطور که از نام این آچار بر می آید، برای نگه داشتن لوله به هنگام کارهای مختلف (مانند پیچاندن زانویی به سر لوله) به کار گرفته می شود. این مدل نسبت به مدل تک دسته ی آن به جهت آنکه یک فک کاملا باز می شود و قدرت تحرک زیادی دارد، از راحتی استفاده بیشتری برخوردار است.

آچار شلاقی (لوله گیر یک دسته): این آچار نوعی دیگر از لوله گیرهاست و دارای دو فک می باشد که فک بالایی توسط چرخاندن مهره ای قدری بالا و پایین می شود. این آچار با استفاده از آج های درشتی که در فک های خود دارد لوله را می گیرد.

آچارهای شماره دار: این آچار ها دو سر دارند و از سه نوع کلی تشکیل شده اند. (به ترتیب شکل از راست به چپ عبارتند از: ۱) یک سر تخت و یک سر رینگی، ۲) دو سر تخت و ۳۳) دوسر رینگی.

این آچار که در شماره های مختلف موجود است معمولا به صورت سِت فروخته می شود. پیشنهاد می شود در صورت تمایل بسته به بودجه ای که دارید، حتما یک ست ۸ الی ۲۱ عددی از این آچارها را در جعبه ابزار شخصی خود داشته باشید. این ابزارها بسیار در تعمیرات منزل و تعمیرات ماشین کاربرد دارند. بهتر آچارهای یک سر تخت و یک سر رینگی بخرید زیرا سر رینگی در بسیاری از موارد بهتر عمل می کنند و سر مهره ها خورده نمی شود ولی امکان استفاده از آن در همه ی موارد وجود ندارد. مخصوصا در مواقعی که برای لوله کشی و شیرآلات قصد استفاده دارید تنها می توانید از سر تخت آن استفاده کنید.

انبردستی قفلی

آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل
آچارهایی برای تعمیرات شیرآلات و لوله کشی منزل

: این آچار کاربردهای زیادی دارد. مخصوصا اگر می خواهید اطمینان داشته باشید که انبر، مهره یا هر جسم دیگری که قصد گرفتن آن را دارید را رها نمی کند، یکی از بهترین ابزارها، انبر قفلی است. این آچار نیز همچون آچار فرانسه با سیستم خاصی که دارد، قابلیت تنظیم دهانه را دارا می باشد و می تواند در بازه ای که برای آن طراحی شده است، مهره ها و لوله های مختلف را بگیرد.

لوله باز کن دستی: این ابزار یکی از ابزارهای متداولی است که برای هر خونه ای لازم است. کاربرد آن هم بسیار ساده است و بسیاری از گرفتگی های اولیه چاه ها و لوله ها را می توان با استفاده از آن رفع کرد. این وسیله با استفاده از مکش و نیز با فشار وارد کردن هوا و آب به داخل چاه و لوله سبب رها شدن گرفتگی آن می شود. کمان اره: این ابزار ساده نیز بسیار پرکاربرد است و از آن برای برش بسیاری از مواد می توان استفاده کرد. دسته ی این اره ها نیز چند مدل دارد که بسته به قیمت از ساده و پلاستیکی تا فلزی در بازار موجود است. از این ابزار برای برش انواع لوله ها نیز می توان استفاده کرد.

واشر ها و اُرینگ ها (O-rings): همراه داشتن سایزهای مختلف واشرهای متداول می تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد، مخصوصا در مورد چکه ی شیرآلات و نیز نشتی شلنگ های فلاش تانک و ماشین لباسشویی بسیار ساده می تواند به حل شدن مشکل کمک نماید.

نکات مهم در خرید ابزارهای دستی:

نکته اول) دقت داشته باشید که بهتر است آلیاژ آچار کروم – وانادیوم باشد.

نکته دوم) دقت کنید که بدنه آچار ترک نداشته باشد.

نکته سوم) در مورد ابزارهای عاج دار(مانند آچار شلاقی یا انبردست قفلی) دندانه های داخل فک ها باید منظم و با کیفیت باشند. در غیر این صورت امکان از بین رفتن آنها در مدت زمان خیلی کم وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *