دسته‌بندی نشده

آموزش استفاده از اره پروفیل بر

آموزش استفاده از اره پروفیل بر

نحوه استفاده از اره پروفیل بر

آیا برای شما هم این سوال وجود دارد که چگونه از اره پروفیل بر خود استفاده کنید؟ در این پست سعی شده که به مراحل استفاده از این ابزار، برای راهنمایی شما اشاره شود.

آموزش استفاده از اره پروفیل بر

آموزش استفاده از اره پروفیل بر

  1. از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل کنید

در ابتدا شما باید چک کنید که دستگاه مشکلی از لحاظ وصل شدن به برق نداشته باشد. همچنین ابعاد قطعه مورد نظر برای بریدن را نیز بررسی کنید. یک اره ۳۵۵ میلی متری قادر به بریدن قطعاتی با اندازه تقریبا ۱۲۷ میلی متری است. سویئچ، پایه، گیره و حفاظ دستگاه را بررسی کنید تا در شرایط مناسب قرار داشته باشند.

  1. ارائه قدرت مناسب

این اره ها به شکل معمول نیازمند حداقل ۱۵ آمپر در ولتاژ ۱۲۰ ولت هستند. بنابراین شما نباید از گستره ی کوچک تری نسبت به این مشخصات استفاده کنید. ممکن است شما به یک منبع اتصال به زمین هم نیاز داشته باشید، زمانیکه بیرون از خانه کار می کنید و یا هنگامی که که احتمال وجود اتصال کوتاه است.

  1. صفحه برش مناسب استفاده کنید

تیغه های نازک ساینده عمل برش را سریع تر انجام می دهند. از یک فروشگاه معتبر تیغه های برش مد نظر خود را تهیه کنید.

  1. از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.

این نوع اره ها هنگام استفاده تولید پلیسه، جرقه و خرده ریزه می کنند. بنابراین محافظت از چشم توسط حفاظ صورت توصیه می شود. برای حفاظت بهتر، استفاده از دستکش های ضخیم، محافظ گوش، شلوار بلند و پیراهن های آستین دار و کفش مناسب توصیه می شود.

  1. تنظیم صحیح اره

هنگامی که قصد برش نوار مسطحی را دارید، آن را داخل گیره های عمودی قرار دهید. این شکلی قطعه یک مسیر لایه نازک را در طول برش طی می کند. برای برش نبشی ها، آنها را روی دولبه خود قرار دهید.

اگر اره پروفیل بر را مستقیم روی زمین بتنی قرار داده اید، در زیر آن یک لایه سیمانی و یا آهنی و حتی چوب مرطوب قرار دهید تا از ایجاد لکه دائمی بر روی بتن جلوگیری کنید.

اغلب اوقات شما باید اره پروفیل بر را روی زمین قرار دهید، چراکه طول و ابعاد موادی که قصد برش دارید ممکن است زیاد باشد. یک جسم جامد مسطح زیر دستگاه قرار دهید.

از درها و پنجره هایی که در نزدیکی شما هستند محافظت کنید. به خاطر داشته باشید که پلیسه ها و جرقه با سرعت بسیار زیادی از عقب دستگاه در حال تخلیه شدن هستند.

  1. تنظیمات را بررسی کنید.

زمانیکه قطعه کار را روی زمین برای برش قرار داده اید، با استفاده از یک گونیا از جهت گیری صحیح تیغه بر روی قطعه اطمینان حاصل کنید. نگران نباشید که بست سمت راست کمی کوتاه است. این مقصود به قطعه می کند تا همراستا با برش خودش را جداکند.

بست های مربوطه را هرگز هم راستا و یا بالاتر از محل مشخص قرار ندهید، چراکه باعث می شود قطعه از وسط خم شود و دستگاه در وضعیت بدی قرار گیرد.

  1. تیغه اره پروفیل بر را تمیز نگه دارید

بعد از انجام برش، پلیسه ها و باقی مانده اجزای مورد استفاده داخل گارد فولادی باقی می مانند. با استفاده از یک چکش هنگامی که دستگاه خاموش است به آن ضربه بزنید تا این مواد از داخل گارد فولادی خارج شوند. در غیر این صورت امکان دارد در هنگام انجام برش این اضافات با سرعت به بیرون پرتاب شوند.

  1. طرح برش را ابتدا مشخص کنید.

برای ایجاد یک برش دقیق توسط اره پروفیل بر، با استفاده از یک مداد روی قطعات علامت گذاری کنید. برای علامت گذاری می توان از یک قطعه نوک تیز هم استفاده کرد. اگر علامتی که گذاشتید به خوبی دیده نشد، یک نوار اندازه گیری در آخر قطعه خود قرار دهید و با جابه جا کردن قطعه محل مورد نظر را زیر تیغه قرار دهید. تیغه را به آرامی به نوار مورد نظر نزدیک کنید تا برش صورت بگیرد.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که مقدار ۱۵۲ میلی متر ناحیه مرده در خط برش قرار دارد. اگر برش مد نظر شما در سمت راست تیغه دستگاه قرار دارد، باید نظاره گر آن سمت از دیسک باشید.

  1. مراقب هدر رفتن تیغه باشید حین کار با اره پروفیل بر باشید

اگر در حال فشار دادن دستگاه به جلو هستید و میزان جرقه و پلیسه بسیار زیادی را مشاهده کردید، دستگاه را به عقب برگردانید. چراکه شما در حال به هدر دادن و مصرف زیادی دیسک هستید. چیزی که شما باید مشاهده کنید یک میزان جرقه بسیار ملایم همراه با شنیدن صدای مناسب دور موتور دستگاه است.

  1. برای مواد مختلف از ترفندهای خاص خود استفاده کنید.

برای تنظیم کردن جایگیری صحیح قطعات سنگین در زیر دستگاه، می توان با استفاده از یک چکش به آرامی به آنها ضربه زد تا در محل مناسب قرار گیرند.

اگر قطعات بلند و سنگین بودند، دستگاه را جابه جا کنید تا در محل مناسب برش قرار گیرد. از یک فشار متعادل برای برش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *