دسته‌بندی نشده

۵ نکته مهم برای نگهداری از تیغه اره گرد بر

۵ نکته مهم برای نگهداری از تیغه اره گرد بر

شرح راه حل:

اگر بتوانید از هر وسیله ای به خوبی استفاده کنید و در بهترین شرایط از آن نگهداری کنید، بسیار در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. در ادامه نکاتی برای نگهداری از تیغه اره گرد بر را برای شما بازگو خواهیم کرد:

۵ نکته مهم برای نگهداری از تیغه اره گرد بر

۵ نکته مهم برای نگهداری از تیغه اره گرد بر

نکته اول – تیغه گرد بر را مرتبا تمیز کاری کنید

باقی ماندن براده ها و خرده های مواد مختلف بر روی تیغه سبب کند شدن آن می شود. تیغه ها در صورت کند شدن نیاز به فشار بیشتری هنگام برش دارند و خود این موضوع سبب داغ شدن تیغه می گردد. برای تمیز کاری تیغه ها، برس های مفتولی به کار نبرید و تنها از برس ها نایلونی و برنجی استفاده کنید.

نکته دوم – تیغه خود را روغن کاری کنید

بسیاری از تیغه ها برای خنک شدنشان نیاز به روغن کاری دارند همانطور که برای روانتر کار کردن روغن بسیار به کمکشان می آید. البته برای تیغه های مختلف روغن های مختلفی وجود دارد که می توانید با مشورت ابزار فروشان روغن مرتبط را خریداری نمائید.

اگر برای برش جسمی از تیغه ای درشت نسبت به تیغه مناسب آن کار استفاده می کنید می تواند به سادگی به تیغه شما آسیب برساند. همچنین اگر تیغه به اندازه کافی استحکام برای آن کار ندارد، می تواند هم به جسمی که قصد برش آن را دارید آسیب وارد شود و هم به تیغه.

نکته سوم – از داغ شدن بیش از حد تیغه جلوگیری کنید

این امر مخصوصا در مورد تیغه های کاربیدی اهمیت زیادی دارد. در صورت داغ شدن زیاد تیغه ها امکان شکستن آن وجود دارد و در پس آن امکان آسیب رساندن به شما وجود دارد.

نکته چهارم – هنگام کار با تیغه های برش چوب از تماس تیغه ها با زمین و یا قطعات فلزی خودداری کنید

بسیاری از اوقات با کمی بی دقتی امکان برخورد تیغه با سطوح فولادی و یا بتنی زیر کار وجود دارد که بسیار برای این گونه تیغه ها آسیب رسان است. در صورتی که دستگاه شما محافظ ایمنی ندارد بعد از برش نیز باید بسیار دقت کنید که تا توقف تیغه ها آن را بر روی بتن و یا فلز نگذارید.

نکته پنجم – تیغه ها را درون محفظه نگه داری کنید

حمل و نقل تیغه ها اهمیت بسیاری دارد. در صورت برخورد تیغه ها با هم امکان آسیب دیدن و لب پر شدن آنها وجود دارد. شما به سادگی می توانید با قطعاتی مقوا و یا تخته های سه لایی محفظه هایی برای محافظت از لبه ی تیغه ها ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *