دسته‌بندی نشده

شناخت انواع دریل

انواع دریل ها را می توان به دو دسته کلی سبک(نیمه صنعتی) و سنگین(صنعتی و حرفه ای) تقسیم کرد.

دریل سبک(دریل نیمه صنعتی) :

ای نوع دریل ها مصارف عمومی دارند و به لحاظ کارکرد فشار زیادی به دریل نمی آید و کار زیادی در مدت زمان کم، از این ابزار کشیده نمی شود.

موارد مصرف :

بیشترین مصرف این دریل ها در کارگاه های کوچک و خانه می باشد.

قابلیتهای مورد نیاز این نوع دریل ها :

این نوع دریل ها با وجود اینکه کار زیادی به لحاظ کثرت انجام نمی دهند ولی باید همه کاره باشند، یعنی در هر کاری به نوعی آچار فرانسه خوبی باشند.

۱٫سبکی ( وزن)

۲٫حالت ساده و چکشی (برای سوراخکاری های مختلف روی دیوار، آهن، چوب و…)

۳٫کلید دریل باید الکترونیکی و یا دیمر دار باشد تا برای سوراخ کاری روی سطوح لغزنده کمتر دچار مشکل شویم

۴٫عموما این نوع دریل ها نهایت سوراخ کاری شان ۱۳ میلیمتر است، لذا از بین دریل ۱۰ میلیمتر و ۱۳ میلیمتر انتخاب خود را انجام دهید.

۵٫باقی موارد مورد نیاز :

سه نظام اتوماتیک یا سه نظام آچاری، کیف، چراغ، دسته کمکی(بیشتر در دریل هایی با سه نظام ۱۳ مورد نیاز است). این موارد بیشتر جنبه سلیقه ای دارند و زیاد مهم به نظر نمی آیند.

دریل های صنعتی :

این نوع دریل ها مصرف خاص تر دارند و در صنایع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. یک تقسیم بندی بر حسب نوع کارکرد دریل های برقی به این صورت است :

۱٫دریل ساده :

دریل ساده دریلی است با کاربرد بر روی انواع فلزات و چوب. این دریل را دریل ساده می نامند که حالت چکشی ندارد. این دریل از سه نظام ۶ میلیمتر تا مته گیر ۳۲ میلیمتر در بازار یافت می شود و می توان دارای چپ گرد و راست گرد و حالت دیمر گیربکس قوی ویا متوسط و… باشد. شما صنعت گران گرامی متناسب با نوع کار خود می توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

۲- دریل ضربه ای (دریل چکشی) :

این نوع دریل مانند همان دریل ساده می باشد با این تفاوت که حالت ضربه ای یا چکشی را نیز دارا می باشد. مانند دریل خانگی با این تفاوت که برای کارهای سنگین تر استفاده می شود. موارد استفاده دریل چکشی، سوراخکاری بر روی انواع کانی ها است نه در قطرهای بالا.

۳- دریل بتن کن :

دریل بتن کن مانند ۲ مورد قبلی درگیری انواع چرخ دنده های کوچک و بزرگ عامل قدرتش نیست بلکه در دریل بتن کن از سیستم رینگ و پیستون بهره گرفته شده است. این سیستم به علت قدرت بالا می تواند سوراخکاری با عمق و قطر بالا را به راحتی انجام دهد. دریل بتن کن به ۲ مدل عمده بتن کن چهار شیار و بتن کن پنج شیار تقسیم می شود.

۴- دریل چکش تخریب :

این دریل برای تخریب و یا ایجاد حفره در قطرهای بالا طراحی شده است. دریل چکش تخریب به سه دسته عمده : چکش تخریب چهارشیار( کارهای سبک)، چکش تخریب پنج شیار( کارهای سنگین)، چکش تخریب پیکور( کارهای حجم بالا و مناسب برای تخریب کف) تقسیم بندی می شوند.

در چکش تخریب حالت دوران و گردش کاربرد نداشته و فقط قلم حرکت رفت و برگشت را انجام می دهد.

چکش تخریب به غیر از مدل پیکور عموما دارای حالت دیمر برای کنترل قدرت و سرعت ضربه می باشد.

۵- دریل نمونه بردار :

این دریل برای ایجاد سوراخ هایی با قطر بالا می باشد و در حین سوراخ کاری حتی بتن مصلح را نیز برش می دهد. دریل نمونه بردار به علت قیمت بالا در پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *