دسته‌بندی نشده

بهترین نوع کمپرسور

چگونه یک کمپرسور خوب انتخاب کنیم

کمپرسور هوا(باد) یک ابزار کارآمد و مهم در کارهای ما است، که در اختیار ما قرار دارد. این ابزار قدرتمند توانایی کارهای مختلفی از جمله بادکردن تایرهای لاستیکی، چکش و میخکوب های تفنگی، پیستوله های رنگ پاش و تامین کردن انرژی و باد لازم این قبیل ابزارآلات را انجام می دهد.

چگونه یک کمپرسور خوب انتخاب کنیم

چگونه یک کمپرسور خوب انتخاب کنیم

انواع کمپرسور هوا

به طور معمول کمپرسورهای هوا به ۴ دسته کلی تقسیم می شوند.

کمپرسور فشرده(فندکی)

کوچکترین و سبک ترین نوع کمپرسور هواست که معمولا از آن جهت گرفتن پنچری خودرو استفاده می شود. در این مدل کمپرسور هیچ مخزنی ذخیره سازی بادی بر روی آن وجود ندارد، به طوری که آنها جهت تامین هوا به طور مداوم و پیوسته از جریان هوا استفاده می کنند. این نوع از کمپرسورها نیز برای تجهیزات ورزشی و مخازن نوری-بادی مناسب اند.

کمپرسور پیستونی

این نوع کمپرسور دارای یک عدد مخزن است که هوای فشرده را ذخیره می کند. زمانی که فشار هوای داخل مخزن به میزان مناسب و مورد نظر می رسد موتورکمپرسور به صورت خودکار خاموش می شود. مکانیزم کلی عمل این کمپرسور به این گونه است، زمانی که مخزن از هوا ذخیره شد، هوای ذخیره شده در این مخزن شروع به استفاده شدن جهت تامین نیاز کار ما می شود و موتور دوباره شروع به کار کرده و هوای فشرده را ذخیره سازی می کند.

کمپرسور پیستونی تک مرحله ای

این مدل دارای یک پیستون است که هوا را فشرده می کند و به مخزن ذخیره سازی منتقل میکند. از این مدل بیشتر جهت استفاده در منزل استفاده می شود.

کمپرسور پیستونی دو مرحله ای

در این مدل دو پیستون وجود دارد که یکی از آنها وظیفه انتقال هوا به مخزن ذخیره سازی را بر عهده دارد و وظیفه پیستون دوم، تشدید فشردگی هوا و انتقال مجدد آن به مخزن ذخیره سازی است. از این مدل در مصارف صنعتی و حرفه ای استفاده شده و قابلیت استفاده به صورت پیوسته را نیز داراست.

شما باید هنگام خرید یک کمپرسور هوا، به نکاتی توجه کنید که در زیر به این نکات اشاره شده است.

توان دستگاه(اسب بخار): منظور از توان دستگاه، میزان نیرویی است که موتور جهت فشرده کردن هوا به کار میگیرد. به طور معمول میزان اسب بخاری که دستگاه می تواند تولید کند بیشتر از میزان پوند بر اینچ مربع است. در اغلب کمپرسورها، به صورت میانگین ۱.۵ الی ۷ اسب بخار است.

مخزن ذخیره سازی: منظور حجم ذخیره سازی جهت نگهداری هوای فشرده است. به طور معمول قابلیت مخازن بزرگ در ذخیره سازی هوای فشرده و سرعت فشرده سازی بالاتر است. قبل از خرید کمپرسور از حجم مخزنی که برای کارتان نیاز دارید مطلع باشید و کمپرسوری تهیه کنید که پاسخ گوی کار شما نیز باشد.

در این بحث ما به نکاتی جهت نگهداری و بالا بردن طول عمر دستگاه شما اشاره می کنیم.

کمپرسور های بدون روغن(Oil Free): در یاتاقان ها بسته شده این دستگاه ها، روغن از طریق تولید در کارخانه به این سیستم تزریق شده و تزریق روغن به آن نیازی نیست. این کمپرسورها جهت مصارف خانگی کاربرد دارند.

کمپرسورهای نیازمند روغن روان کننده: در این مدل که معمولا مورد مصارف صنعتی اند می بایست متناسب با مصرف خود، روغن روان کننده مخصوص کمپرسور را به موتور آن ترزیق کرد.

منبع تغذیه کمپرسور

نیروی برق: این مدل ها مناسب تمامی مصارف هستند.

نیروی گاز: در هنگام خرید به این نکته دقت کنید که اگر قرار است از آن در مناطق فاقد نیروی برق استفاده شود، انواع گازی آن مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *