دسته‌بندی نشده

۶ پیشگیری لازم برای پاییز

پاییز فرا رسیده است و زمان آن شده است که خانه آماده ماه‌های سرد زمستان شود. اگرچه انجام بعضی از کارها بر روی کاغذ سخت و دلهره آور است اما در اینجا تعمیرات کوچک،که از آنچه فکر میکنید ساده تر است آورده شده است. از آماده سازی پنجره‌ها گرفته تا پر کردن سوراخ ها در راه ورودی خانه. ۶ مورد از این پیشگیری‌های مخصوص فصل پاییز در ادامه مطلب آورده شده است.

  • آماده سازی پنجره ها

درزگیری صحیح پنجره ها به جلوگیری از هدر رفتن انرژی کمک می‌کند و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. برای شروع پوشش اطراف پنجره‌ها رو چک کنید و به دنبال درز‌ها و شیارهای اطراف پنجره ها بگردید. درزها و سوراخ‌ها را بتونه کاری کنید و یا بپوشانید. شما همچنین می‌توانید این شانس را امتحان کنید که پنجره‌های تابستانی را با پنجره‌های مخصوص زمستان جایگزین کنید. از دریلاستفاده کنید تا چارچوب و شیشه‌های پنجره‌ها رو تعویض کنید و مدل زمستانی آن را جایگزین کنید.

  • چک کردن ناودان‌ها

قبل از اینکه دمای هوا به دمای انجماد آب برسد مطمئن شوید که در ناودان‌ها برگ و یا دیگر خرده آشغال‌ها باقی نمانده باشد. در صورتی که این ذرات به صورت انبوه در مسیر ناودان‌ها قرار گیرند میتوانند به طور جدی مقاومت خانه را در برابر یخ و برف کاهش دهند. قسمت‌های یخ زده میتوانند موجب بادکردگی قسمت‌های مختلف شوند که منجر به آسیب‌ به قسمت‌های بیرونی خانه می‌شود. ناودان ها در صورتی که آسیب‌های شدید دیده اند باید تعویض شوند و با ناودان‌های سالم جایگزین شوند. از ناودان‌های سوراخ دار استفاده کنید تا تمیزکاری‌های بعدی کاهش یابند.

  • تعمیرات کابینت‌های آشپزخانه

نوسازی کابینت‌های آشپزخانه از آنچه فکر می‌کنید بسیار ساده تر است. از تعمیر یک در لق شده گرفته تا نصب کشو های جدید، شما می‌توانید آشپزخانه خود را در زمان بسیار کمی نوسازی کنید. مواردی که باید در مرتب کردن کابینت‌ها مورد بررسی قرار گیرد شامل درهای لق شده، قفل و چفت‌های خراب، نبود ضربه گیر و دستگیره‌های شل شده می‌شود. در صورتی که با یک پیچ خورده شده مواجه شدید، شما میتوانید مشکل آن را به سادگی با استفاده از چند خلال دندان حل کنید. به راحتی مقداری چسب بر روی خلال دندان بریزید و آنها را تا جایی که ممکن است در سوراخ فشار دهید. قسمت‌های آسیب دیده اطراف را جدا کنید و با استفاده از یک دریل پیچ را از سوراخ جدا کنید.

  • چک کردن حسگرهای امنیتی

شما باید تمام حسگرهای مونوکسید کربن و دود خانه را سالی حداقل یک بار بررسی کنید. با استفاده از دکمه تست مطمئن شوید که باتری‌ها سالم هستند و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. در صورتی که با یک واحد خراب مواجه شدید آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید. باید در هر طبقه از خانه حداقل یک شناساگر دود وجود داشته باشد.

  • تعمیر کردن راه‌های ورودی

حفره‌های موجود در پیاده‌روها و همچنین راه ورودی می‌توانند منجر به خرابی در زمستان شوند. پاییز زمان مناسبی است برای تعمیر این معایب و اطمینان از اینکه که آن‌ها در سال آینده بزرگتر نشوند. برای حفره‌های بزرگتر، باید از پوشش بتنی استفاده کنید. قبل از ایجاد پوشش، مطمئن شوید که حفره به خوبی تمیز شده است. از یک دریل استفاده کنید که مخلوط بتن به خوبی، هم بخورد و سپس با آن حفره را پر کنید. مخلوط باید قبل از خشک شدن بخوبی در حفره قرار گیرد و همه قسمت‌های آن را پر کند.

  • نصب کردن پنکه های سقفی جدید

گردش هوا در خانه به همان میزان که در تابستان مهم است در زمستان نیز مهم است. در حقیقت، بسیاری از پنکه‌های سقفی میتوانند با تغییر جهتشان کمک کنند تا هوای گرم در فصل‌های سرد به سمت پایین انتقال یابد. زمان نصب پنکه جدید، قبل از جدا کردن پنکه قدیمی مطمئن شوید که تمام برق اتاق به طور کامل خاموش شده است. به نوع سیم کشی پنکه قبلی توجه کنید پنکه جدید نیز باید به همین طریق سیم کشی شود. استفاده از دریل می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد اما نباید سرعت آن خیلی بالا باشد چون امکان دارد که از جای خود پنکه خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *