دسته‌بندی نشده

کلاس های ایمنی

کلاس های ایمنی

کلاس ­های ایمنی ۱، ۲ و ۳ استانداردهایی برای جلیقه ­های ایمنی هستند که سازمان ملی استاندارد آمریکا برای لباس­ های ایمنی تصویب کرده تا ایمنی افراد در شرایط و موقعیت­ های مختلف با توجه به میزان خطر محیط کار ، تامین شود.

کلاس های ایمنی

کلاس های ایمنی

کلاس ۱ : جلیقه ­های ایمنی کلاس ۱ برای افرادی تعبیه شده که در محیط های کم خطر مشغول به کار هستند و سرعت ترافیک عبوری از مجاور آنها از ۴۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی­کند یا به اندازه کافی از جریان ترافیک فاصله دارند. مامورین پارکینگ ها، رانندگان وسایل تحویل کالا، و کارگران تعمیر و نگهداری که در محدوده پیاده رو یا حاشیه راه­ های خلوت مشغول به کار هستند در این کلاس قرار می ­گیرند. طبق قانون مصوب جلیقه­ های این کلاس باید حداقل ۱۰۰۰ سانتی­ متر مربع نوار شبرنگ داشته باشند. ابعاد این نوارها می­تواند ۵×۱۹۷ سانتی­متر یا ۳.۵×۲۸۶ سانتی ­متر باشد. نوارها باید در بخش میانی جلیقه متمرکز باشند و رنگ خود جلیقه بایستی زرد یا نارنجی ایمنی باشد.

کلاس ۲ : افرادی که در مناطق پرتردد تر مشغول به کار هستند ملزم به پوشیدن جلیقه کلاس ۲ هستند. مشاغلی که وضوح دید در محیط آنها به علل مختلف از جمله آب و هوا کم شده، نیز در این دسته قرار می­ گیرند. حداقل نوار شبرنگ کار شده بر روی جلیقه­ های کلاس ۲ بایستی تقریبا ۱۳۰۰ سانتی­متر مربع باشد که می ­تواند در ابعاد ۵×۲۵۵ سانتی­متر یا ۴.۵×۳۷۲ سانتی­ متر دوخته شود. مسئولین حمل و نقل بار فرودگاه و تیم زمینی، جنگل­بان­ها، مامورین پارکینگ­های شلوغ یا ایستگاه­ های عوارضی جاده ­ها و همچنین مامورین قانون مانند نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی موظف به پوشیدن جلیقه­ های کلاس ۲ هستند.

کلاس ۳ : کارگرانی که به مشاغلی مشغولند که در مجاورت جریان سنگین ترافیک قرار دارد، بایستی به بهترین نحو ممکن دیده بشوند. مشاغل پر خطر مانند کارشناسان صحنه تصادف، تکنیسین اورژانس، کارگران راه ­آهن و نقشه­ برداران در زمره این افراد قرار می ­گیرند. این افراد معمولا در نزدیکی جریان عبوری خودروها با سرعت متوسط بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت حضور دارند؛ پس بسیار مهم است که به خوبی در آن محیط دیده شوند. طبق قوانین کلاس ۳ امنیت، جلیقه­ های این کلاس باید حداقل ۲۰۰۰ سانتی­متر مربع نوار شبرنگ بر روی خود داشته باشند؛ در ابعاد ۵×۳۹۵ سانتی­متر. لباس­ های کلاس ۳ نسبت به دیگر کلاس­ ها از پوشش بیشتری در قسمت دست و پا برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *