دسته‌بندی نشده

وسایل ضروری برای محافظت از کودک در منزل

تعداد زیادی وسیله خوب وضروری برای محافظت از کودک وجود دارد، پس می توانید هرجای خطرناک خانه تان را ایمن سازید. داشتن فرزند به معنی داشتن نگاه دقیق تر به زندگی است، زیرا امنیت فرزندانتان مهم تر از همه چیز است. بهتر است که فهرستی از وسایل محافظت از نوزاد و کودک تازه به راه افتاده را داشته باشید. بعلاوه فهرستی از وسایل ضروری محافظت از کودک وجود دارد. اگر شما کسی هستید که خرت و پرت جمع می کنید، باید آنها را در جاهای بالا بگذارید، یا همه آنها را تا بزرگ شدن فرزندتان جمع آوری کنید.

برای دیگر نگرانی هایتان، آماده ی وقت گذاشتن در بعضی وسایل ضروری محافظت از کودک باشید ازجمله

۱-امنیت مکان های ورودی

برای نگهداری کودکان در داخل و خارج از محدوده ای خاص، امنیت ورودی ضروری است. برای خانه هایی که پله دارند داشتن امنیت ورودی امری حیاتی است. تنها چند ثانیه طول می کشد که کودک تازه به راه افتاده به پله ها برسد، و افتادن از آنها امری بدیهی است. این امر می تواند موجب جراحات جدی شود، درحالی که می توان از آن ها به سادگی جلوگیری کرد. نصب امنیت ورودی دشوار نیست، تنها چیزی که نیاز دارد تنظیم آن است.

۲-درپوش پریز

یکی از ساده ترین وسایل نصب محافظت از کودک، درپوش پریز است. این درپوش های پلاستیکی اقدامی ایمنی در برابر فرو رفتن اسباب بازی های کوچک چسبنده یا دیگر وسایل به درون پریز های خانه تان هستند. وقتی که خودتان را جای کودکتان بگذارید میبینید که کنجکاوی به راحتی برشما مسلط می شود. بهترین کار این است که تمام پریز هایی را که مورد استفاده قرار نمی گیریند بپوشانید، و درپوش ها به اندازه کافی ارزان هستند که مشکلی به وجود نیاورند.

۳-قفل ها وضامن ها

در چند جای خانه باید از قفل های کابینت استفاده کنید. بدیهی است که محل نگهداری وسایل شستشو و داروها در زیر سینک آشپزخانه و حمام است. بنابراین، محافظت از کودکتان در برابر مواد سمی امری حیاتی است. نوع قفل های شما به نوع دستیگره های کابینت و قفسه هایتان بستگی دارد. نصب بیشتر قفل ها تنها چند دقیقه طول می کشد. حتی اگر شما این نوع مواد را در جایی بالا نگهداری میکنید، بهتر است احتیاط کنید به خصوص اگر کودکتان می تواند راه برود. خوب است که حداقل در یکی از کابینت ها که پراز کاسه ها و ماهی تابه ها ی پلاستیکی است را قفل نکنید تا زمانی که در آشپزخانه سرتان شلوغ است فرزندتان با آنها بازی کند.

۴-امنیت درها

زمانی که کودکتان شروع به راه رفتن می کند، حتما ازامنیت او با گذاشتن روپوش بر روی دستگیره های در مطمئن شوید. این کار از ورود کودکتان به حمام بدون اطلاع شما، و یا از باز کردن درها به بیرون بدون بزرگتر جلوگیری می کند. اگر ترجیح می دهید که روپوش دستگیره در نداشته باشید، حتما بر در توالت قفل نصب کنید. بیشتر کودکان نسبت به آب کنجکاو هستند، درحالی که آب عامل مرگ و آسیب کودکان است. قفل توالت می تواند از احتمالات جلوگیری کند.

وسایل بسیار زیادی برای محافظت از کودک وجود دارد ازجمله نرده حفاظتی بخاری، پوشش کناره هاو غیره. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیز مناسب خانه تان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *