دسته‌بندی نشده

تولد اولین دریل

تولد اولین دریل

از ۳۵۰۰۰ سال قبل، انسان های اولیه یک سنگ تیز را بین دستانشان چرخانده تا بوسیله آن در سایر اجرام، سوراخ ایجاد کنند. این روش در بسیاری از تمدن های قدیمی از جمله توسط قوم مایا استفاده می شده است. بیایید یک نگاهی به سیر تکاملی دریل ها داشته باشیم:

تولد اولین دریل

تولد اولین دریل

کمانی:

پس از گذشت سال ها این ابزار بدوی جای خود را به دریل کمانی(Bow drill) داد، وسیله ای که قدمت آن به ۱۰۰۰۰ سال پیش برمی گردد.این وسیله اولین ماشین سوراخکاری است که حرکت عقب جلو را به حرکت دورانی تبدیل می کند. این وسیله که هنوز هم در ایران استفاده می شود برای ایجاد آتش، کار بر روی چوب، سنگ کاری، دندانپزشکی و اتصال چینی های شکسته کاربرد دارد.

دستی:

در اواخر قرن ۱۹ به واسطه پیشرفت های علمی، تحولی عظیم در صنعت ابزارآلات به وجود آمد. سال ۱۸۷۷ اولین دریل دستی رسمی با نام Egg Beater به بازار عرضه شد. این دستگاه حرکت چرخشی دسته دریل را به حرکت چرخشی مته تبدیل می کند.

دریل شترگلو:

یکی دیگر از انواع دریل دستی Brace Drill است که در ایران با نام شترگلو شناخته می شود. کاربرد این وسیله بیشتر در کارهای نجاری است. مدت کوتاهی پس از اختراع موتور در اواخر قرن نوزدهم، مخترعی استرالیایی به نام آرتور جیمز آرنات(Arthur James Arnot) در سال ۱۸۸۹ دریل الکتریکی را در ملبورن استرالیا اختراع کرد. این وسیله به علت سنگینی قابل حمل نبود.

دسته تپانچه ای:

پس از گذشت تنها ۶ سال، در سال ۱۸۹۵ شرکت مهندسی برادران فین(Wilhelm & Carl Fein) در اشتوتگارد آلمان، با ترکیب قدرت موتورهای الکتریکی و ابزارهای دستی اولین دریل الکتریکی قابل حمل در دنیا را ارائه داد. یک موتور الکتریکی سنگین ولی نسبتا ضعیف، این دریل سنگین وزن با وزنی در حدود ۷٫۵ کیلوگرم را با سرعت کمی می چرخاند.

الکتریکی:

در سال ۱۹۱۶ شرکت بلک اند دکر، دستگاه برادران فین را بهبود بخشید و اولین دریل الکتریکی دارای دسته تپانچه ای(Pistol grip) و ماشه(Trigger switch) را ارائه داد. که تمامی دریل های برقی امروزی بر پایه آن توسعه پیدا کرده اند.

امروزی:

شرکت های تولیدی بسیار معتبر و قوی در زمینه تولید دستگاه های سوراخ کاری با هم رقابت دارند که این امر موجب پیدایش دستگاه هایی با قابلیت ها و امکانات منحصربه فردی شده است. امروزه در بازار محصولاتی با انواع کارکرد های خانگی، تجاری،نیمه صنعتی و صنعتی حرفه ای وجود دارد که این امکان را برای کاربران فراهم می سازد متناسب با نیاز خود دستگاه مناسب را انتخاب کنند. شرکت های تولید کننده با ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات خود در راستای بهبود رضایت مشتری گام اساسی را برداشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *