دسته‌بندی نشده

برش دادن فلز به وسیله اره مویی

اولین گام برای برش دادن فلز به وسیله اره مویی تهیه تیغه مناسب است. برای اینکار از تیغه برش چوب استفاده نکنید،به دلیل اینکه دندانه­ های اره را خراب می­کند. تیغه ­های برش فلز دندانه­ های محکم ­تری دارند و در ابعاد مختلف برای استفاده­ های سنگین حتی برش جواهرات نیز موجود هستند.

روان کاری

هنگامی که تیغه مناسب را تهیه کردید باید مشخص کنید که روان کاری و روغن نیاز هست یا خیر. برخی از فلزات بدون روانکاری به راحتی برش داده می شوند، اما برخی دیگر برای برش دادن راحت نیازمند روغن و روانکاری هستند. برای مثال آلومینیوم از دسته فلزاتی است که با روانکاری راح ت­تر برش داده می شود. دیگر فلزات نرم مانند طلا، مس یا حتی برنج در حالت خشک بدون مشکل برش می­خورند.

برش فلزهای سخت ­تر

فلزهای سخت ­تر را نباید با اره مویی برش داد. هز چند این کار شدنی است، اما بسیار سخت است و توصیه می­ شود آن را انجام ندهید. اما اگر به قاطعانه تصمیم به برش فلزات سخت به وسیله اره مویی دارید، اره را در سرعت پایین قرار داده، تیغه را به درستی روان کاری کنید و فلز را به آرامی به سمت تیغه هدایت کنید. اگر قطر فلز مورد نظر بیش از ۶ میلیمتر است، از اره دیگری برای برش دادن استفاده کنید.

قرار دادن فلز بین دو قطعه چوب چندلایی باعث می­ شود که در انتهای قسمت برش، فلز زمخت نشود و همچنین از پرش تکه­ های کوچک فلز به اطراف جلوگیری می­ کند. به هنگام استفاده از اره مویی حتما از وسایل ایمنی مناسب برای جلوگیری از صدمه دیدن استفاده کنید، به خصوص عینک ایمنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *