دسته‌بندی نشده

طریقه نصب سه نظام دریل

ما سعی داریم در این متن طریقه نصب سه نظام دریل را که یکی از پر کابردترین موارد مربوط به دریل هست را آموزش دهیم.

اگر از دریل شارژی و برقی قدیمی خود راضی هستید ولی از پیدا کردن همیشگی کلید سه نظام برای تعویض مته خسته شده اید. شما خوشحال خواهید شد که بدانید شما میتوانید به راحتی سه نظام کلیدی را با مدل بدون کلید تعویض کنید. دیگر نگران سردرگمی برای پیدا کردن کلید سه نظام نباشید. فقط آن را بچرخانید و دوباره بر عکس بچرخانید.

جدا کردن سه نظام از روی دریل موجود شما کار تقریبا ساده ای است. اگر هنوز دفترچه راهنمای دریل خود را به همراه دارید، احتمالا در آن طریقه جداکردن سه نظام مشخص شده است. در اینجا طریقه جدا کردن سه نظام قدیمی و نصب مدل جدید را در صورتی که دفترچه راهنمای خود را ندارید توضیح داده شده است.

مرحله ۱- سه نظام جدید به همراه مشخصات آن را تهیه کنید

ابتدا سه نظام قبلی خود را برای فهمیدن سایز آن بررسی کنید. سایز آن باید بوسیله لیبل بر روی آن مشخص شده باشد و نیاز است که سه نظام بدون کلید (پیچ) نیز با همان سایز خریداری شود. آن را یادداشت کنید و برای خرید سه نظام جدید از آن استفاده کنید.

مرحله ۲- پیچ سه نظام را جدا کنید

زمانی که سه نظام جدید را خریداری کردید، اطمینان حاصل کنید که دریل خاموش است ( از برق آن را بکشید و یا باتری آن را جدا کنید). سپس از کلید آن ( این آخرین باری است که شما نیاز دارید که کلید جدا کردن سه نظام را پیدا کنید)، برای باز کردن و قفل کردن فک آن در بازترین حالت ممکن و جدا کردن پیچ آن که در قسمت پایین گردنه سه نظام قرار دارد، استفاده کنید. شما احتمالا به یک چراغ قوه برای پیدا کردن نوع پیچ برای انتخاب ابزار باز کردن مناسب آن نیاز دارید. برخی از پیچ ها نیازمند آچار آلن به جای پیچ گوشتی هستند. در هر حال از هر نوع پیچی که استفاده شده است معمولا پیچ ها به طور کامل و سفت بسته شده‌اند لذا احتمالا نیاز به قدرت برای باز کردن آن ها وجود دارد ( و به خاطر داشته باشید که آن را به صورت ساعتگرد باز کنید).

مرحله ۳- سه نظام قدیمی را جدا کنید

در این مرحله قسمت جذاب کار شروع می‌شود. کلید سه نظام را در داخل آن قرار دهید و سپس آن را به طور کامل بر روی سطح کار قرار دهید و با ضربه قوی به کلید، خود سه نظام را شل کنید. این یک روش استاندارد است، بنابراین مطمئن شوید که این کار در جهت پادساعتگرد انجام می‌شود. دوباره در این مرحله هم احتمالا سه نظام به طور کامل سفت شده است لذا باید این کار را با قدرت زیاد انجام دهید. زمانی که سه نظام شل شد، به راحتی پیچ را باز کنید و آن را جدا کنید.

مرحله ۴- نصب سه نظام بدون کلید جدید

سه نظام جدید را در دوک (اسپیندل) دریل قرار دهید، آن را به صورت ساعتگرد بچرخانید تا زمانی که محکم شود. فک را به طور کامل باز کنید و پیچ مربوط به سه نظام قدیمی را نصب کنید (به صورت پاد ساعتگرد آن را بچرخانید)، مطمئن شوید آن را به طور کامل محکم کرده اید. یک مته دریل در سه نظام جدید خود قرار دهید و یک سوراخ بر روی یک سطح ورقه ای شکل ایجاد کنید. سه نظام جدید خود را چک کنید و مطمئن شوید که در حین کار تکان نمی خورد. در صورتی که تکان می خورد باید دوباره پیچ آن را محکم کنید.

زمانی که شما مشکل تکان خوردن را برطرف کردید. کار تمام شده است. دریل قدیمی شما اکنون دارای یک سه نظام بدون کلید است که کار با آن بسیار آسان است. تمام چیزی که اکنون شما نیاز دارید این است که پروژه بعدی خود را انتخاب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *