دسته‌بندی نشده

۹نکته اساسی در خرید فارسی بر

کمتر نجار و کابینت کاری را می توان پیدا کنید که با فارسی بر و کار روی آن آشنا نباشد. ابزاریست قدرتمند و بسیار مفید که برای برش در مقیاس کوچک استفاده می شود. برخی از انواع آن دارای درجه بندی زاویه ای برای برش های مورب و در سطوح ضخامت های مختلف می باشند. از این وسیله برای برش چوب و دیگر مواد در اندازه ها و شکل های مختلف استفاده می شود.

دارای انواع مختلف پایه دار، ساده، کشویی و غیره می باشندکه کار عمودبر، گردبر و در ارتفاع های مختلف را انجام می دهند. در زیر یک فارسی بر مدل بوش نمایش داده شده است.

اجزای تشکیل دهنده فارسی بر:

اجزای اصلی تشکیل دهنده یک فارسی بر در شکل زیر نمایش داده شده است. یک فارسی بر پایه دارای دستی برای نگه داشتن فارسی بر، تیغه، ضامن و قفل کن، میز مدرج و مکش غبار می باشد.

فارسی بر2

نحوه انتخاب:

در انتخاب یک فارسی بر باید به موارد زیر توجه نمایید:

۱٫مارک دستگاه

اگر کارهای حجیم با آن انجام می دهید باید در نظر داشته باشید که از مارک های معتبر استفاده کنید. مارک هایی مثل بوش و متابو و آإگ خوب جواب داده اند.

۲٫توان و ولتاژ دستگاه

از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب فارسی بر که بستگی به حجم کار شما دارد توان دستگاه شماست که با متغیر (W) در کاتالوگ دستگاه قابل مشاهده است. استاندارد آن باید حدود۲۰۰۰ و به بالا باشد تا به اصطلاح کم نیاورد.

۳٫سرعت

فاکتور مهم بعدی سرعت فارسی بر است که با متغیر (RPM) نمایش داده می شود. حد متوسط آن می تواند۴۰۰۰ و به بالا باشد.

۴٫اندازه چرخش

که برای فارسی برهای معمولی تا ۴۵ درجه می باشد. و در دستگاه های پیشرفته تر چرخش می تواند بیشترباشد. در صفحه مدرجی که دستگاه روی آن سوار است می توانید آن را تغییر دهید.

۵٫زاویه برش

زاویه برش را باید از کاتالوگ دستگاه بخوانید که بستگی زیادی به کار شما دارد. معمولا از ۴۵- تا ۴۵+ متغیر است. یعنی از حرکت تا ۴۵ درجه به سمت چپ و راست دستگاه.

۶٫عمق و عرض برش در زاویه

این فاکتور نیز بسیار مهم است. برای کسانی که از فارسی بر به عنوان هم برش و هم دورکن و… استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند.

۷٫وزن

وزن دستگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

۸٫باتری

برای فارسی برهایی که دارای باتری نیز می باشند توان نگهداری باتری و نوع باتری(چند ولت،لیتیوم) اهمیت دارد.

۹٫وسایل جانبی

به همراه یک فارسی بر اصولا وسایل جانبی نظیر خط کش های مثلثی و عمودی برای اندازه گیری زاویه در سه جهت و یا کیسه غبار و…ارایه می گردد که به عنوان آپشن های آن محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *