دسته‌بندی نشده

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم

برای انجام سرویس روی ماشین یا کامیون خود گزینه های زیادی پیش رو دارید. به طور مثال اینکه ماشین را به یک نمایندگی یا گاراژ مستقل ببرید. زمانیکه خودرو شما دارای گارانتی است منطقی ترین راه استفاده از خدمات نمایندگی می باشد. اما زمانیکه گارانتی خودرو تمام می شود، آیا ماشین را به نمایندگی ببریم یا نزد یک مکانیک مستقل؟!

در اینجا چند مورد از جوانب مثبت و منفی هرکدام را آورده ایم.

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم

تعمیر کاران آگاه:

نمایندگی مزایای روشنی دارد. پرسنل نمایندگی ها تقریبا به طور انحصاری روی یک خودرو کار میکنند و کارکرد آن را به شکل خوبی می دانند. همچنین آخرین تکنیک های به روز شده موجود را از شرکت سازنده آموزش میبینند. اما افراد در گاراژهای مستقل، اغلب خود را واجدالشرایط می دانند درحالیکه ممکن است کار خود را در نمایندگی ها شروع کرده باشند. به هرحال، گاراژهای مستقل روی انواع خودرو ها کار میکنند و امکان داشتن اطلاعاتی در سطح نمایندگی ها را ندارند.

گارانتی :

نمایندگی ها می توانند کار خود را ضمانت کنند که شما در هر جای کشور در این نمایندگی رفتید به شما خدمات تعلق گیرد اما گاراژهای مستقل فقط در صورتیکه مشکل بوجود آمده را دوباره نزد آنها برگردانید می توانند کار را ضمانت کنند.

تسهیلات :

در اینجا گاراژ های مستقل فواید بهتری پیدا میکنند. اغلب نمایندگی ها در فاصله چند مایلی محل زندگی شما قرار دارند در حالیکه شما می توانید یک گاراژ مستقل را درست در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید. به علاوه، امکان دارد برای انجام یک کار ساده مانند تعویض روغن نیاز به مراجعه کردن به نمایندگی داشته باشید اما یک گاراژ مستقل به راحتی در عرض یک ساعت این کار را انجام خواهد داد. در هر حال برای انجام هر کار روی خودرو خود در نمایندگی ها باید مدت زمان زیادی منتطر بمانید در حالیکه در گاراژهای مستقل قادر به انجام آن کار در عرض چند دقیقه می باشید.

روابط شخصی :

در یک نمایندگی، شما برای انجام هر کار روی ماشین یک فرم کامپیوتری را پر می کنید در حالیکه در گاراژهای مستقل این امکان وجود دارد که به طور مستقیم با کسی که قرار است روی ماشین شما کار کند صحبت کنید. تعمیرکاران مستقل نه تنها شما را بلکه ماشین شما را به خوبی میشناسند و می توانید در صورت پیدایش مشکل در جاده از توصیه های آنها بهره بگیرید. در برخی نمایندگی ها شما شخصی که روی ماشین تان کار میکند را نمی بینید. و با یک مشاور خدمات که بر طبق اصول توصیه شده کارخانه به توصیه می پردازد صحبت خواهید کرد.

هزینه :

از منظر هزینه، یک گاراژ مستقل به طور معمول ارزان تر از یک نمایندگی خواهد بود. به هرحال، نمایندگی ها به صورت منطقی علت هزینه بیشتر را وجود امکانات و تجهیزات مدرن و هزینه آموزش کارکنان می دانند.

چه باید بکنیم؟!

در نهایت، انتخاب با شماست. در نمایندگی ها در حالیکه شما هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد و از یک سری تسهیلات مانند ارتباط شخصی به دور خواهید بود؛ اما می توانید مطمئن باشد که وسیله ی نقلیه خود را با توجه به مشخصات کارخانه سازنده تعمیر و نگهداری کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *