دسته‌بندی نشده

چگونه ابزار الکتریکی بخرم؟

اگر با لغات و اصطلاحات مربوط به ابزار الکتریکی آشنا نباشید، رفتن به مغازه و خرید ابزاری که نیاز شما را به خوبی برطرف کند ممکن است برای شما کار دشواری باشد. در چنین مغازه ای گزینه های زیادی برای شما وجود دارد که فهم همه ی آنها کار سختی به نظر می رسد. نه تنها برند ای مختلفی وجود دارد که از بین آنها باید انتخاب کنید، بلکه هر برند دارای ویژگی های منحصر به فرد و مزایای خاص خودش است. تفاوت در سایز، قدرت و عملکرد مستلزم این است که قبل از ورود به مغازه از آنها اطلاع داشته باشید. کمی وقت صرف شناختن وسایل در دسترس بکنید و گزینه های موجود را بشناسید تا بتوانید با اطمینان خاطر خرید کنید.

قدرت ابزار الکتریکی

امروزه دو نوع کلی از ابزارهای الکتریکی در بازار وجود دارد. بعضی از آنها نسبت به نوع قدیمی تر قدرت بیشتری دارند که دارای سیم بوده و باید به جریان برق وصل شوند. با توجه به محل کار شما باید به سیم کشی برق و یا ژنراتور دسترسی داشته باشید. نیروی مورد نیاز این وسایل با واحد آمپر اندازه گیری می شود. از اره گرفته تا دریل و جارو برقی، آمپر بالاتر به معنای قدرت بیشتر است. با رشد تکنولوژی و تسلط بیشتر روی الکتریسیته، امروزه شاهد افزایش قدرت دستگاه های کوچک هستیم. تا چند سال قبل دستگاه هایی که از پنج تا شش آمپر استفاده می کردند در صدر قرار داشتند. اما امروزه وسایل الکتریکی وجود دارد که با یازده، دوازده و حتی آمپر بالاتر کار می کنند.

روش دیگر اندازه گیری قدرت دستگاه ها در انبوه وسایل الکتریکی بدون سیم یافت می شود. در این نوع دستگاه ها، ولتاژ نشان دهنده ی میزان قدرت است. در ابتدا باتری ۹٫۶ ولتی در این دستگاه ها کاملا مناسب و کارآمد به نظر می رسید. اما بعدها برای بالا بردن طول عمر و افزایش نیروی گردشی، سازندگان قدرت این باتری ها را به ۱۲ و سپس به ۱۴٫۴ ولت افزایش دادند. از آن به بعد شاهد افزایش قدرت آنها به ۳۶ ولت و بیشتر بوده ایم. امروزه این باتری ها به اندازه ای قدرت دارند که می توانند اره های فارسی بر را به کار بیندازند. همگام با رشد تکنولوژی قدرت بدون سیم، دسترسی به ابزارهای بدون سیم هم افزایش خواهد یافت.

ویژگی های جانبی

در کنار مقدار نیرویی که نیاز دارید یک سری خصوصیات وجود دارد که بر روی استفاده ی آسان از وسایل الکترونیکی تاثیر مستقیم دارند. با در نطر گرفتن نیاز پیمان کاران، سازندگان این دستگاه ها تغییراتی روی آنها ایجاد کردند. برای مثال توانایی تعویض سریع تیغه و سایر قطعات، بازدهی شخص در حال کار را افزایش می دهد.

علاوه بر ویژگی تعویض سریع، تعدادی وسایل الکترونیکی وجود دارند که با سیستم هدایت لیزری کار می کنند. هرچند لیزر دقت برش را بالا نمی برد اما باعث صرفه جویی در وقت می شوند. لیزر هم مانند قابلیت تعویض سریع، با در نظر گرفتن پیمان کاران طراحی شد. برای آنها وقت برابر با پول است.

این ویژگی ها باعث بالا رفتن قیمت این دستگاه ها می شود. اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که به این ویژگی ها نیاز دارید یا نه، به این فکر کنید که چقدر از آنها استفاده می کنید. اگر هر روز از این وسایل استفاده می کنید پس صرفه جویی که در وقت به وجود می آید ارزش قیمت بالا را خواهد داشت. اما اگر فقط چند بار در سال از آنها استفاده می کنید اینکه این وسایل فقط کار شما را راه بیندازدند برای شما کافی خواهد بود.

برند ابزار

شرکت های مختلفی وجود دارند که وسایل الکتریکی با کیفیت می سازند. تمام تبلیغاتی که می بینید ادعا می کنند که محصول آنها بهترین و بادوام ترین است. هرچند تمام سازندگان عمده کیفیت محصولاتشان را بالا می برند اما همه ی آنها به فکر فروششان نیز هستند. اینکه کدام محصول نیاز شما را بهتر برطرف می کند به انتخاب شما کمک خواهد کرد. همه ی سازندگان وسایل الکترونیکی سعی می کنند از بقیه جلو بزنند بنابراین محصولاتی می سازند که در این مسابقه برنده شوند.

شاید مهمترین نکته در انتخاب یک برند ضمانت نامه ی آن باشد. اکثر تولیدکننده ها امروزه گارانتی تعویض مادام العمر دارند. اگر قصد خرید یک وسیله ی الکترونیکی دارید مطمئن شوید که اولین و آخرین وسیله ای است که می خرید. دلیلی برای اطمینان به گارانتی هایی غیر از گارانتی مادام العمر وجود ندارد.

آماده ی خرید شوید

هنگامی که با وسایل در دسترس آشنا شدید آماده ی خرید هستید. به محض اینکه مشخص کردید به چه چیزی نیاز دارید میتوانید به راحتی در مغازه بچرخید و با اطمینان خرید کنید. خواندن مجلات مخصوص مصرف کننده ها هم به شما کمک خواهد کرد. این کار در تعیین اینکه کدام برند برای شما مناسب تر است مفید خواهد بود. علاوه بر این، خرده فروشان وسایل خانگی همیشه با سازندگان این وسایل در معامله هستند تا درآمد بیشتری داشته باشند. خرید جعبه ابزار که شامل وسایل مختلف است برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود تا اینکه هر کدام را جداگانه بخرید. در برخی موارد تولیدکنندگان حتی وسایلی اضافه به عنوان اشانتیون برای تشویق خرید جعبه ابزار به مشتریان ارائه می دهند. بدانید که معامله های خوبی برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *