دسته‌بندی نشده

چرا زمانیکه موتور خودرو داغ شده به سختی شروع به کار می کند؟

چرا زمانیکه موتور خودرو داغ شده به سختی شروع به کار می کند؟

درست است که موتورهای در معرض هوای خنک بیشترین مشکل را برای شروع به کار کردن دارند اما موتورهای داغ نیز یک سری موانع و مشکلاتی بوجود می آوردند. بسیاری از مردم متوجه این موضوع شده اند که موتورهای داغ به راحتی شروع به کار نمی کنند و آنها اطلاعاتی درباره این که چه باید انجام دهند ندارند. برای برطرف کردن این موضوع بهتر است اول ببینیم چرا این اتفاق در موتور خودرو صورت میگیرد.

چرا زمانیکه موتور خودرو داغ شده به سختی شروع به کار می کند؟

چرا زمانیکه موتور خودرو داغ شده به سختی شروع به کار می کند؟

 

 

اساسی ترین مسئله در رابطه با اینکه چرا یک موتور داغ به خوبی شروع به کار نمی کند برپایه مسائل مربوط به سوخت می باشد. زمانیکه موتور داغ می شود، سوخت بواسطه موانع بخار موجود در سر راه به خوبی نمی تواند در موتور به گردش در آید و موتور به راحتی قبل استارت نمی خورد. که به آن قفل بخار می گویند.

حرارت موجود در موتور تا لحظاتی بعد از خاموش کردن، در آن باقی می ماند. در طول این مدت بیشترین مقدار بخار به گردش در آمده را در اطراف داریم و شانس مسدود شدن موتور بیشتر از قبل است. بنابر این، اگر در آب و هوای گرم رانندگی می کنید و تجربه این مشکل را برای استارت زدن دارید بهتر است چند دقیقه بعد از خاموش شدن ماشین صبر کنید و سپس برای استارت زدن اقدام کنید.

موتورهای انژکتوری همانند دیگر موتورها دچار این مشکل نمی شوند چراکه سوخت داخل انژکتور تحت فشار بالایی قرار دارد و بنابراین بوسیله ی بخار موجود تحت تاثیر قرار نمی گیرند و مشکلات استارت خوردن مانند سایر موتورها را ندارند.

علاوه بر این، زمانیکه موتور داغ کند و این امر مصادف با فصلی باشد که پالایشگاه ترکیب سوخت خود را عوض میکند، در هنگام استارت خوردن به مشکل برمی خورد. گاهی اوقات پالایشگاه ها میزان فراریت سوخت را در تابستان کاهش می دهند چراکه هوای گرم باعث بخار راحت تر سوخت می شود. اگر پالایشگاه ها میزان فراریت سوخت را کاهش ندهند (در حالیکه در فصل گرم باشیم و حرارت بالا باشد) باعث بخار بیش از اندازه سوخت می شود که کار موتور را مختل می کند و باعث می شود موتور به سختی استارت بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *