دسته‌بندی نشده

۵ کاری که میتوان با اور فرز نجاری انجام داد

اور فرز نجاری ابزاری است که برای خالی کردن و گود کردن ناحیه ای از چوب،فلز و یا پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.از این دستگاه نیز می توان در برش دادن و ایجاد لبه فانتزی، ایجاد شیار در گچ و یا کابینت ها استفاده کرد.

فرم کلی این ابزار به این صورت است که دارای یک موتور الکتریکی به شکل دوک است.استفاده از اور فرز نجاری باعث شده که از آن بتوان در کار و پروژه های خاص و تخصصی نیز استفاده کرد.به معنای واقعی روزانه صدها نفر از روتر(اور فرز نجاری) استفاده می کنند و برای کارهای متفاوتی از جمله برای چوب آلات خانگی مورد استفاده بسیار زیادی قرار میگیرد،تقریبا روتر برای وسایل چوبی یک ابزار همه کاره است.

در کل دو نوع اور فرز نجاری وجود دارد:یک اور فرز نجاری پایه ثابت و دیگری اور فرز نجاری پایه متحرک.روتور پایه ثابت به شما این امکان و توانایی را می دهد که عمق برش دقیق و مد نظرتان را با استفاده از پایه ثابت آن به دست آوردید،و اور فرز نجاری پایه متحرک به شما این اجازه را می دهد که به عمق های گوناگونی دست پیدا کنید.با این حال با این دستگاه می توانید با استفاده از پایه آن به سطحی صاف دست پیدا کنید.

داشتن هر نوع اور فرز نجاری در منزل،قطعا شما را در انجام پروژه های خانگی خود بیشتر یاری می کند.با این حال اگر به دنبال انجام پروژه ای خانگی هستید یک روتور پایه متحرک می تواند به شما بیشتر در این امر یاری رساند.این دستگاه می تواند امکانات بیشتر در اختیار شما بگذارد از جمله می توان با قفل کردن پایه متحرک آن به پایه ثابت رسید.

در زیر ۵ کار که شما می توانید توسط یک اور فرز نجاری انجام دهید آمده است:

۱-ایجاد کردن یک لبه گرد

اگر شما در حال ساختن یک میز،پاتختی و یا یک نیمکت هستید که این ها دارای یک لبه هستند می توان آنها را با یک اور فرز نجاری به شکل گرد و دلخواه تان در آورد.لبه های گرد اغلب زیباتر و نمای زیباتری نسبت به لبه های مستقیم و مربعی دارد.البته این نکته هم بسیار مهم است که برای رعایت ایمنی جان اطفال شما این نوع لبه ها از لبه های تیز بسیار مناسب تر هستند.

برای اینکه چگونه یک لبه گرد ایجاد کنید تجعب نکنید!در ابتدای امر شما باید روتور را در جایی که میخواهید کار را انجام دهید بگذارید و سپس آن را قفل کنید و سپس شما عمق مورد نظرتان را تنظیم میکنید و در نهایت اور فرز نجاری روشن کرده و در طول لبه شروع به کار میکنید. به همین سادگی.

۲-طراحی و ساخت یک قاب

شما میتوانید یک قاب عکس با لبه های اریب با چوب را توسط یک اور فرز نجاری ایجاد کنید.برای این کار در اینترنت جمله “ساخت قاب عکس” را سرچ کنید.

از اور فرز برای شکل دادن داخل و خارج قاب استفاده کنید و سپس با استفاده از دستور العملی که یافتید قطعات را قرار دهید.

۳- خلق کردن شکل های تزیینی

شما می توانید نشانه هایی زیبا توسط اور فرز نجاری روی چوب ایجاد کنید.شروع کار شما این گونه است که طراحی مورد نظر خود را توسط یک قلم بر روی چوب میکشید،که برای این کار از پرگار،نقاله و یا گونیا استفاده کنید،سپس با استفاده از اور فرز نجاری مکان های مورد نظر را شیار دهید و یا خالی کنید یا تخت وصاف کنید.شما هم چنین می توانید لبه های دلخواه از هر شی که دارید را این گونه تزیین کنید.

۴-درست کردن یک تخته(نرد،برش)

شما می توانید با زمان بسیار کم یک تخته برش مستطیلی درست کنید.برای شروع کار از لبه ها شروع کنید و آنها را درست کنید و سپس یک شیار پله مانند روی تخته در سراسر آن ایجاد کنید.

بهترین چوب ها برای این کار می تواند چوب افرا،چوب گردو،گیلاس و چوب درخت ساج باشد.این چوب ها علاوه بر نزدیک بودن کیفیت شان بهم عمر زیادی نیز دارا هستند.زمانی که این کار را به اتمام برسانید شما یک هدیه بسیار عالی در دست دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *