دسته‌بندی نشده

۵ پیشنهاد برای خنک کردن منزل

اگر در مکانی زندگی می کنید که دمای هوا تا ۵۰ درجه بالا می رود، نیاز مبرم و ضروری به تهویه هوا و سیستم های خنک کننده برای خنک کردن منزل خود دارید. به هرحال، نیاز نیست هر ماه مبلغ زیادی پول پرداخت کنید. راه های طبیعی برای خنک کردن خانه وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها خانه خود را خنک نگه دارید و گرما را کنار بزنید، از طرفی موجب کاهش مصرف انرژی نیز بشوید.

۱- از یک پنکه سقفی استفاده کنید

پنکه ها، به خصوص پنکه سقفی، یک راه مناسب برای پخش کردن هوای خنک در اطراف خانه است. در اوایل صبح قبل از اینکه خورشید طلوع کند، درها و پنجره هایی که پرده دارند را باز کنید و پنکه سقفی خود را روشن کنید تا هوای خنک در منزل شما به گردش درآید. حتی اگر از سیستم تهویه هوا در طول روز استفاده می کنید، پنکه سقفی باعث به گردش درآمدن هوای درون خانه می شود.

۲- پرده ها را بکشید

در طول روز که خورشید به درون خانه می تابد، از کشیده بودن پرده ها اطمینان حاصل کنید تا حرارت پرتوهای خورشید به داخل راه پیدا نکنند. پرده های ضخیم و تیره که نور را جذب می کنند ایده آل به نظر می رسد. توجه به این موضوع که کدام پنجره در کدام جهت گیری با پرتوهای خورشید مواجه است خالی از لطف نیست. برای مثال، پنجره هایی که در سمت شرق قرار دارند فقط در اوایل صبح که خورشید طلوع می کند مورد توجه قرار می گیرند درحالیکه، پنجره های سمت غرب، در طول بعد از ظهر که گرما به اوج خود می رسد مورد توجه قرار می گیرند.

۳- یک استراتژی برای استفاده از لوازم برقی داشته باشید

اگر قصد استفاده از لوازم گرما زا مانند اتو، ماشین ظرف شویی، گاز و غیره را دارید این کارها را فقط در زمان هایی که هوای بیرون خنک است انجام دهید تا گرمای اضافه وارد محیط خانه نکنید. آشپزی روی اجاق گاز بیرون از ساختمان فکر ایده آلی است. حتی لامپ هایی که درون خانه روشن میکنید امکان اضافه کردن حرارت زیادی ناخواسته به درون محیط خانه را دارد. در نظر داشته باشید که این لامپ ها را، با لامپ های کم مصرف یا هالوژنی جایگزین کنید تا تولید حرارت کم تری داشته باشند.

۴- نصب عایق در سقف

عایق های بیشتری به سقف اضافه کنید تا از هدر رفتن هوای خنک و همچنین از ورود هوای گرم به داخل محیط خانه جلوگیری شود. تمام نشتی های هوا را تا جای ممکن برطرف کنید تا هوای گرم از دورن هیچ سوراخی به داخل نفوذ نکند. چه مقدار عایق نیاز دارید، یا سطح امتیاز عایق گذاری چقدر است، بسته به محل زندگی شما و میزان گرمای محیط اطراف می باشد. شما می توانید عایق گذاری را خودتان با تهیه یک رول عایق و طراحی آن بین فضاهای زیر شیروانی انجام دهید.

۵- اندازه اتاق، میزان بازدهی انرژی و ضریب انتقال حرارت را در نظر بگیرید

برای اندازه گیری میزان انرژی سیستم تهویه هوا، سه چیز را مد نظر داشته باشید: اندازه اتاق، میزان بازده انرژی و توان الکتریکی سیستم تهویه هوا. بیشترین میزان ضریب انرژی برای یک سیستم تهویه در حدود ۹٫۷ یا بیشتر می باشد. این ضریب از تقسیم میزان بازدهی انرژی به توان سیستم بدست می آید. نیازی به محاسبه این عدد توسط شما نیست، با مراجعه به فروشگاه ها برای خرید سیستم تهویه یک لیست ساده در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید دستگاه ها را با هم مقایسه کنید و بر مبنای اندازه اتاق و میزان بودجه خود، دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. مطلب آخر اینکه به دنبال برچسب “ستاره انرژی” باشید که بیانگر این موضوع می باشد که دستگاه مورد نظر ۱۰درصد ضریب انرژی بیشتری از بقیه دستگاه ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *