دسته‌بندی نشده

۱۰ عدد لوازم جانبی مورد نیاز در سفر

شاید برای شما این موضوع که چه لوازمی را باید در جاده همراه داشته باشید تا به مشکل نخورید، ضروری باشد. در این متن سعی شده است به لوازم جانبی جاده ای که شما به آنها امکان نیاز را پیدا می کنید، اشاره و توضیح داده شوند.

  1. فشار سنج

هنگام عبور از سنگ و شن و ماسه عمیق، بهتر است که فشار هوای لاستیک کم باشد تا بیشترین کشش ایجاد شود. اغلب فشار لاستیک در حدود ۳۰spi است و باید در حدود ۱۵psi کم شود. از آنجایی که این عمل می تواند زمان زیادی از ما بگیرد، با استفاده از یک فشار سنج، قادر خواهیم بود در یک زمان بهینه و با سرعت عمل بالا این کار را انجام دهیم. با استفاده از این ابزار دستی، دقت کار ما بسیار بالا رفته و می توانیم فشار دقیق را بررسی کنیم.

  1. کیت لوازم تسمه و بست

اگر ماشین شما دارای یک سیستم الکتریکی در جلوی سپر خود، برای هشدار دادن در مواقع حساس نیست، هنوز می توانید با استفاده از یک کیت ابزار، این مشکل را پوشش دهید. این کیت ابزار شامل یک جفت تسمه، بست های مخصوص و جک است که در مواقع نیاز به کمک ما خواهد آمد.

  1. رمپ های کششی

امروزه ترفند قدیمی بستن یک پوشش حصیری روی لاستیک، به خوبی جواب نمی دهد. گاهی اوقات باید از رمپ های کششی استفاده کرد. این لوازم بسیار با ارزش بوده به ویژه اگر شما به تنهایی سفر می کنید چراکه بدون نیاز به کمک یک وسیله نقلیه دیگر، قادر خواهید بود از مخمصه بیرون بیایید. به راحتی رمپ ها باز کنید و آنها را زیر لاستیک هایی که در شرایط گل آلود، شنی و یا برفی گیرکرده اند، قرار دهید.

  1. کمپرسور هوا

زمانیکه در مسیرهای سنگی و خاکی رانندگی می کنید، مجبور خواهید شد که مجدد لاستیک خود را باد کنید. اما پیدا کردن منبع هوا کار راحتی نیست. برای همین امر، وجود یک کمپرسور هوای همراه گزینه بسیار مناسبی است. این ابزارها بوسیله برق ماشین کار می کنند. دقت داشته باشید برای جلوگیری از خالی شدن باتری، ماشین را روشن نگه دارید.

  1. بیل تاشو

با استفاده از بیل می توان به بیرون آمدن وسیله نقلیه خود که در جایی گیرکرده است، بپردازید. زمانیکه چرخ های ماشین به صورت درجا چرخش می کنند، با استفاده از بیل می توان خاک های نرم را بیرون آورد و سنگ، چوب و یا وسایل کششی وارد کنید. برای راحتی حمل و نقل می توان از یک بیل تاشو استفاده کرد.

  1. جک

جک های معمولی خیلی قابل اعتماد نیستند. جک های Hi-Lift یک ابزار بلند است و می توان بیش از کارایی یک جک ساده را داشته باشد. به طور مثال می توان به عنوان یک اهرم دستی از آن استفاده کرد. این ابزار قابلیت کشش وسیله نقلیه را از شن و ماسه عمیق دارد. این ابزار شما را قادر می سازد که وسیله نقلیه را از قسمت چرخ ها، به جای سپر و یا بدنه، بیرون بکشید.

  1. کیت پزشکی

گشت و گذار در خارج از شهر بسیار سرگرم کننده خواهد بود، البته اگر ما را از امکانات مورد نیاز دور نکند. اگر یک حادثه در سفر بوجود آید، نیاز است که یک سری اقدامات اولیه را انجام دهیم. یک کیت پزشکی برای هر وسیله نقلیه ضروری است و هرچه کامل تر، بهتر.

  1. کیف ابزار

هرچه مسیر طولانی تر باشد، امکان ایجاد مشکل نیز بیشتر خواهد بود. بسیار عاقلانه است که از یک جعبه ابزار کامل، بسته به نوع ماشین و مسیر مورد نظر، برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید. علاوه بر ابزارآلات معمولی مانند آچارها، انبردست ها و گیره ها، وسایل دیگری نیز وجود دارد که گاها بسیار کارآمد هستند. نظیر اپوکسی JB Weld که بسیار مستحکم است و قادر است که یک سوراخ بسیار بزرگ در دیفرانسیل را وصله کند تا شما به خانه برسید. و یا وسایل چند منظوره و یا یک ظرف WD-۴۰ نیز می توان کارآمد باشد. طناب و سیم و نوار نیز به نظر مفید می آیند.

  1. یخچال های همراه

حتی در سفرهای جاده ای کوتاه شما میخواهید آب و غذا بخورید. مشکل اینجاست که اکثر یخچال های ساخته شده مناسب محیط های خشن نیستند و لولا ها و دسته های آن ها گاها می شکند. خرید یک خنک کننده همراه کار منطقی است و این محصول می توان کنار صندلی، و یا در هنگام قدم زدن با شما باشد و در محل دلخواه شما قرار گیرد.

  1. کپسول آتش نشانی

همیشه یک دستگاه آتش نشانی با درجه B( مایع) و C(تجهیزات الکتریکی) در وسیله نقلیه خود داشته باشید. مراقب لوازم شتاب دهنده آتش داخل وسیله نقلیه خود نظیر روغن ها، چرخ ها و اگزوز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *