دسته‌بندی نشده

۱۰ ابزار قاتل قدرتمند

تمامی ابزارآلات می‌توانند خطرناک باشند، امّا این ۱۰ ابزار نیاز به دقت و ایمنی بیشتری دارند. هر مقدار هم که حرفه‌ای هستید همیشه به ابزارتان توجه داشته باشید، محافظ‌ها را در مکان خود قرار دهید و تجهیزات حفاظتی را همواره استفاده کنید. بد نیست در ادامه با ۱۰ ابزاری آشنا شویم که قصد جانمان را کرده‌اند!

۱- ارّه‌ی بازویی

اره‌ی گردبر بازویی در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی به عنوان یک ابزار همه کاره مرسوم شد، اما با ظهور اره‌ی میزی کوچک‌تر، محبوبیت این ابزار کاهش یافت. برخی از نجّاران همچنان به استفاده از این نوع اره علاقه دارند، اما واقعیت این است که تیغه‌ی این اره همواره در حال حرکت به سمت شماست! این ارّه بهترین ابزار برای برش چوب در زوایای متفاوت است، هر چند نجّارها در حال حاضر ترجیح می‌دهند از ابزاری مناسب تر و ایمن تر استفاده کنند و این نوع اره تقریباً منسوخ شده است.

10 ابزار قاتل-اره‌بازویی

۲- ارّه‌ی پروفیل بر

اره‌ی پروفیل‌بر ابزاری است که برای برش سریع فولاد استفاده می‌شود. میلگرد، لوله و یا هر مقطع فولادی دیگری که باشد برای دیسک چرخان پروفیل‌بر تفاوتی ندارد. تصور کنید که یک دستگاه فرز چگونه کار می‌کند، اما این بار با یک دیسک به مراتب بزرگتر. این ابزار هیچ بخششی ندارند، پس در هنگام کار با آن همواره مراقب و هشیار باشید. تصور کنید ابزاری که فولاد را برش می‌دهد با گوشت و استخوان چه خواهد کرد؟

10 ابزار قاتل-پروفیل‌بر

 

۳- ابزار فرز

دستگاه فرز برای صیقل دادن فولاد، زدودن رنگ و تیز کردن فلزات ساخته شده است. سرعت آن می‌تواند به ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه برسد که چیزی در حدود دو برابر سرعت اره‌های گرد بر است. دستگاه دارای یک دیسک ساخته شده از ذرات ساینده، یک چرخ گردان و یک برس سیمی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند مرگبار و خطرناک باشد. پس مراقب سُر خوردن دستگاه باشید و احتیاط کنید. صفحه‌های فرز به صورت مجزا نیز خطرناک هستند چرا که امکان تکه شدن و شکستن آن‌ها همواره وجود دارد، حتی اگر همه چیز درست باشد! پس هیچگاه عینک محافظ را فراموش نکنید.

10 ابزار قاتل-فرز

 

۴- ارّه‌ی میزی

اره‌ی میزی می‌تواند در صورت عدم رعایت ایمنی آسیب‌های متفاوتی به شما وارد سازد. اره میزی می‌تواند انگشتان یا دستتان را از شما بگیرد! پس همواره از قطعه‌ی کاور و پشتیبان استفاده کنید. خطر پرتاب شدن تکه‌ها چوب به عقب نیز همواره وجود دارد پس از محافظ مناسب استفاده کنید.

10 ابزار قاتل-اره‌میزی

 

۵- ماشین تراش

ماشین تراش با سرعت فوق‌العاده بالایی می‌چرخد و امکان تراش قطعاتی که در آن قرار گرفتند را فراهم می‌کند. این ماشین یک ابزار قدرتمند و فوق‌العاده ظالم است! این دستگاه ممکن است لباس شما را در وهله‌ی اول بگیرد و بعد آسیبی جدی به شما وارد سازد. همواره از تجهیزات مناسب ایمنی و ترجیحاً از لباس بدون آستین استفاده کنید.

10 ابزار قاتل-تراش

 

۶- میخکوب

میخکوب‌ها، میخ را با سرعت و قدرت غیرقابل باوری شلیک می‌کنند. این ابزار برای اتصال میخ در قطعات چوبی به دیوار و سایر مکان‌ها استفاده می‌شود. حتی تصور اینکه این میخکوب با بدن انسان چه می‌کند لرزه به اندام انسان می‌اندازد! قدرت بالای این دستگاه به نحوی است که چیزی کم از یک سلاح کمری ندارد.

10 ابزار قاتل-میخکوب

۷- ارّه‌ی زنجیری

اره‌ی زنجیری بدون شک عنوان دار “خطرناک‌ترین ابزار” است و برای کسب این عنوان دلایل مناسبی دارد. خیلی فراتر از آنچه در فیلم‌ها دیده‌اید، اره زنجیری ابزار فوق العاده مفیدی جهت داشتن در خانه است، اما همیشه باید مراقب آن بود. هیچ گارد و محافظی در این دستگاه وجود ندارد و امکان برش در تمامی زوایا وجود دارد. همواره شلوار مناسب، دستکش و محافظ صورت مناسب داشته باشید، مگر اینکه به یاد بازی‌های کامپیوتری، قصد کشت و کشتار با اره زنجیری را داشته باشید!

10 ابزار قاتل-اره‌زنجیری

 

۸- ماشین برف‌روب

شاید از دیدن این عنوان تعجب کنید اما باور کنید که برف‌روب میتواند آخرین چیزی باشد که در زندگی‌تان با آن روبرو می‌شوید. شما هیچگاه تیغه‌های این دستگاه را نمی‌بینید چون آن‌ها در میان برف قرار می‌گیرند، ولی همچنان آنجا و فوق‌العاده تیز هستند. همواره دست‌ها و لباس‌هایتان را از قسمت‌های متحرک برف‌روب دور نگه دارید.

10ابزارقاتل-برف‌روب

۹- ارّه‌ی گردبر

اره‌ی گردبر خیلی زود تبدیل به ابزاری شد که همه باید آن را داشته باشند. اما به دلیل رشد سریع محبوبیت آن، اتفاقات ناگوار به شدت افزایش یافت. در هنگام کار با این ماشین قاتل متحرک، همیشه آرامش خود را حفظ کنید و هیچگاه محافظ ایمنی آن را جدا نکنید، فراموش نکنید که یکی از خطرناک ترین ابزار قاتل را در دست دارید.

10ابزارقاتل-اره‌گردبر

۱۰- ماشین چمن‌زن

نشستن روی ماشین چمن‌زن و سواری کردن در یک تابستان مطبوع به نظر فوق‌العاده می‌آید، اما مراقب باشید، همین ماشین‌های چمن زن سالانه به هزاران نفر آسیب می‌زنند. اکثر این افراد در شرایط نامناسبی با این ماشین حرکت کرده‌اند، شرایطی نظیر شیب تند، زوایای شدید و ناهمواری‌های سطحی. فراموش نکنید تیغه‌های بزرگ فولادی درست پشت سر شما با سرعت بالا در حال چرخشند و این یعنی خطر همیشه در کمین است.

10ابزارقاتل-چمن‌زن

اگر با خواندن این مطلب از نگه‌داری اینگونه ابزار پشیمان شده‌اید و از تصور خشونت آن‌ها به خود لرزیده‌اید، هیچ نگران نباشید. با رعایت ایمنی و موارد احتیاطی در هنگام کار، هیچگونه خطری شما را تهدید نمی‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *