دسته‌بندی نشده

آموزش تمیز کردن فن دمنده تهویه هوا

قبل از اینکه هوا گرم شود شما میخواهید مطمئن شوید که فن دمنده تهویه هوای مطبوع شما در بالاترین سطح کار میکند. شما میتوانید با خوب تمیز کردن دمنده از ایجاد یکسری مشکلات در دستگاه تهویه هوای خود جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید که بعضی چیزها ممکن است هنوز به بررسی یک تکنسین حرفه ای تهویه هوای مطبوع نیاز داشته باشد. واحدهای تهویه هوای مطبوع باید در ابتدا و پایان تابستان به صورت کامل تمیز شوند. اینکار عملکرد بالا و حداکثر کارایی را تضمین میکند. مراحل تمیز کردن هر دستگاه تهویه هوای مطبوع یکسان است. در طول فرآیند شما باید با سر هم کردن دستگاه خاص خود آشنا شوید. برای جای گذاری هر بخشی که نمیشناسید به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

مرحله۱: برق دستگاه را قطع کنید

دستگاه را از برق بکشید. در جعبه فیوز، سوئیچ برق را برای قطع برق بزنید. اینکار به جلوگیری از ایجاد شوک الکتریکی برای دستگاه تهویه هوای مطبوع کمک میکند. شوک الکتریکی زمانی اتفاق می افتد که بدن با هر منبع ولتاژی تماس پیدا میکند. این جریان ممکن است باعث آسیب بافت یا حتی مرگ شود. در سال ۲۰۰۱، ۴۱۱ نفر بر اساس برق گرفتگی فوت شدند. ۱۹ درصد مرگ ها بر اثر برق گرفتگی بر اثر کار با لوازم برقی خانگی بزرگ و ۱۱ درصد آنها بخاطر سیم کشی خانگی بوده است. بنابر این احتیاط کنید و برق را از جعبه فیوز قطع کنید.

مرحله۲: پوشش دستگاه و دمنده را بردارید

با یک آچار مهره ها را از پوشش خارجی دستگاه تهویه هوای مطبوع باز کنید. با استفاده از یک چراق قوه دمنده را در دستگاه تهویه هوای مطبوع جای گذاری کنید. دمنده معمولا شکل گردی دارد. در همه جهات خود دارای تیغه های مختلفی است و در بعضی موارد ممکن است در یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته باشد. با استفاده از یک آچار تمام اجزای مسدود کننده ی دمنده را باز کنید. سپس خود دمنده را خارج کنید. عاقلانه است که هر منطقه را علامت بزنید تا در زمان پایان پروژه راحت تر بتوانید هر بخش را جای گذاری کنید. طبیعتا نمی خواهید که کار شما با یک سری اجزای اضافی که جای آن هارا نمیدانید به پایان برسد!

مرحله۳: دستگاه را تمیز کنید

۴/۳ فنجان سفید کننده را با ۱ گالن آب داغ ترکیب کنید. مایع را با یک شیشه اسپری بر روی دستمالی اسپری کنید یا دستمال را در ظرف مایع فرو کنید. هرگونه گرد و خاک را از تیغه های دمنده پاک کنید. برای هر گرد و خاک روی دمنده یا دستگاه تهویه هوا که به سختی تمیز می شوند از یک برس نرم استفاده کنید تا پاک شود. با استفده از جاروبرقی هرگونه گرد و خاک و آلودگی دیگر داخل دستگاه و دمنده را تمیز کنید. جاروبرقی را در طول بخش بیرونی دمنده بکشید تا مطمئن شوید همه گرد و خاک ها به خوبی تمیز شده اند.

مرحله۴: همه قطعات را به جای اول خود برگردانید

وقتی که تمیزکاری تمام شد، دمنده و بقیه اجزا را در جای اول خود قرار دهید. حال دستگاه تهویه هوای مطبوع شما تمیز است و دیگر دمنده آن گرفته نیست. با این اقدامات تعمیر و نگهداری برای دستگاه تهویه هوای مطبوع، دستگاه شما عمر بیشتری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *