دسته‌بندی نشده

چگونه چمن مصنوعی نصب کنیم؟

ایجاد و نگه‌داری یک چمن طبیعی سبز و با نشاط کار دشواری است، به ویژه در مناطقی که کمبود آب و خشک‌سالی وجود دارد این دشواری دو چندان می‌شود. چمن‌مصنوعی یک انتخاب فوق‌العاده برای صاحب‌خانه‌هایی است که می‌خواهند یک چمن زیبا و سبز، بدون نیاز به نگه‌داری و مواظبت داشته باشند. شما می‌توانید یک سطح را دقیقاً مشابه چمن طبیعی با چمن‌مصنوعی ایجاد کنید با تنها یک تفاوت، بدون مصرف آب!

نصاب‌های حرفه‌ای و کاربلدی هستند که کار نصب چمن‌مصنوعی را به خوبی انجام می‌دهند امّا اگر شما از آنهایی هستید که مشکلی با کثیف شدن دست‌هایتان ندارید، پس کافی است خودتان برای نصب اقدام کنید و مبلغ قابل توجهی را در جیب خودتان نگه‌دارید. چمن‌های مصنوعی برای کاربرد خانگی انواع مختلفی دارند که در رنج قیمتی متفاوتی قابل خریداری هستند. توصیه‌ی ما به شما این است که همیشه قبل از خرید، در فروشگاه چمن را لمس کنید و چمنی را انتخاب کنید که حس بهتری به شما می‌دهد.

 

حذف چمن قبلی

اگر هنوز فضای مورد نظر سبز و سرحال است می‌توانید با تجهیزات مخصوص آن‌را جدا کرده و در اختیار کسی قرار دهید که به آن نیاز دارد. اگر هم چمن‌طبیعی شما در وضعیت مناسبی نیست شما همچنان باید آن را حذف کنید و سطح را هموار سازید.

همه‌ی آنچه که نیاز دارید یک بیل مناسب، یک چرخ دستی یا فرغون و یک جفت دستکش کار مناسب است. فراموش نکنید که چمن جدا شده را در مکان مناسبی بازیافت کرده و به چرخه‌ی طبیعت برگردانید. اگر سیستم آبیاری تحت فشار را نصب کرده‌اید یا باید آن را کاملاً جدا کنید یا اینکه کاری به کار آن نداشته باشید. شاید بهترین کار این باشد که سیستم آبیاری را موقتاً از مدار خارج کنید تا اگر در آینده، خودتان و یا صاحب بعدی مکان، قصد برگشت به چمن‌طبیعی داشت، دوباره آن را به کار اندازید.

 

نصب چمن مصنوعی

چند قدم کوتاه باید انجام شود تا بتوانیم چمن‌مصنوعی را نصب کنیم. بعضی از این مراحل ضروری نیست امّا تولید کنندگان چمن‌مصنوعی همواره آن‌ها را توصیه می‌کنند. هرچند به طور کلی سخت نیست که چمن‌مصنوعی را بلند کنیم و کار فراموش شده‌ای را انجام دهیم امّا همیشه بهترین کار این است که همان مرتبه‌ی اول نهایت دقت را به کار ببریم.

اگر نگران رشد دوباره‌ی چمن‌های زیرین هستید می‌توانید از پارچه‌های مخصوصی استفاده کنید که از رشد و رویش چمن‌های زیرین جلوگیری می‌کند و اجازه‌ی ناهموار شدن و تغییر رنگ چمن‌مصنوعی را نمی‌دهد. اگر در هموار کردن سطح زیرین مشکل دارید می‌توانید از ماسه یا سنگ خرد شده استفاده کنید، فراموش نکنید که حتماً از غلتک استفاده کنید.

هنگامی که سطح کاملاً صاف شد، می‌توانید لایه‌ی زیرین را نصب کنید که این لایه شرایط نفوذپذیری مناسب و زیرسازی لازم برای چمن مصنوعی را فراهم می‌کند. برخی از انواع چمن‌ها نیازی به این ندارند، چرا که خود چمن از قبل به یک سطح انعطاف پذیر و محکم متصل شده است.

چمن مصنوعی شما به صورت یک رول بسته‌بندی شده است، شیوه‌ای که گاهی برای انتقال چمن طبیعی هم از آن استفاده می‌شود. در هنگام خرید شما دقیقاً به میزانی که لازم دارید خرید را انجام می‌دهید و کافی است رول چمن را باز کنید و در محل قرار دهید.

برای پوشاندن سطحی وسیع، نیاز است که چند رول را در کنار هم قرار دهید. در این صورت مراقب باشید که خواب چمن‌ها تماماً به یک سمت باشد و رول بعدی را لب به لب با رول قبلی قرار دهید. خیلی دقت کنید چون پس از میخ کردن چمن به زمین امکان جابجا کردن چمن‌ها وجود ندارد.

برای نصب چمن‌مصنوعی به میخ‌های بلند گالوانیزه نیاز دارید. این میخ‌ها در سایزهای ۷ اینچی موجود است. از یک چکش بزرگ برای نصب میخ‌ها استفاده کنید و چمن مصنوعی را به زمین بدوزید. سر میخ‌ها باید کاملاً به سطح زمین برسد و هیچ لبه‌ای وجود نداشته باشد.

برای اینکه از قرار گیری چمن در جای خود مطمئن شوید می‌توانید یک لایه شن به چمن اضافه کنید تا چمن سنگین شود، اما اگر با ایجاد گرد و خاک و مشکلات استفاده از شن و ماسه کنار نمی‌آیید، این مرحله را کنار بگذارید.

یکی از مشکلات چمن‌مصنوعی در فصل تابستان نمایان می‌شود و آن داغ شدن و داغ ماندن چمن است. بنابراین اگر شما بچه‌ی کوچکی در خانه دارید بهترین کار این است کفش‌هایش را قبل از دویدن در چمن به پا داشته باشد. همچنین می‌توانید کمی آب برای خنک شدن روی آن اسپری کنید.

چمن‌مصنوعی یک راه حل ساده برای داشتن یک سطح سبز و شاداب است. همه‌ی این‌ها به کنار، شما در اولین قبض آب، از کاهش هزینه‌ی ماهانه‌ی خود شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *