دسته‌بندی نشده

چگونه چراغ های ماشین خود را برق بندازید

چگونه چراغ های ماشین خود را برق بندازید

بیشتر چراغ های جلو ماشین ساخته شده از پلاستیک پلی کربنات است که بادوام و مقاوم در برابر خراش است. با گذشت زمان، پلی کربنات به دلیل تابش اشعه ی فرابنفش و تخریب لایه بیرونی پلاستیک، کدر می شود. خوشبختانه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که به شما کمک می کند تا روشنایی آنها را بازگردانید. در اینجا نحوه تمیز کردن چراغ های خودرو را به شما توضیح می دهیم تا مثل روز اول به نظر برسند.

چگونه چراغ های ماشین خود را برق بندازید

چگونه چراغ های ماشین خود را برق بندازید

امروزه اکثر خودروها و کامیون ها با چراغ های هالوژن-کوارتز که پشت بازتابنده پلاستیکی بزرگ قرار دارند، ساخته می شوند. سطح بیرونی چراغ ها از پلی کربنات ساخته شده است که بسیار سبکتر از شیشه و در برابر ترک مقاوم هستند. با این حال بعد از چند سال قرار گرفتن در برابر نور خورشید و اشعه، تمایل به تارشدن دارند. مسلما راه های دیگری برای این کار وجود دارد اما می توان بسیار هزینه بر باشند.

خوشبختانه راه های ارزان و سریعی وجود دارد تا پلاستیک پلی کربنات پولیش شده و مثل روز اول به نظر برسد.

  1. ماشین خود را بشویید

ماشین خود را بشویید تا آلودگی های روی سطح آن برطرف شود. از کمی واکس در اطراف چراغ ها استفاده کنید.

  1. اطراف چراغ ها را بپوشانید

با استفاده از نوار چسب اطراف چراغ ها را بپوشانید تا ماده پولیش دهنده با بدنه ماشین تماس پیدا نکند. ماده ای که برای پولیش کردن استفاده می شود می تواند با مواد کرومی واکنش نشان دهد و کروم را از بین ببرد.

  1. سمباده زدن

با استفاده از سمباده لایه بیرونی مه آلودگی را از بین ببرید. این عمل یکی از مهمترین گام ها است پس با دقت انجام دهید. زمانی که کار شما تمام شود سطح چراغ باید عاری از هرگونه زردی و سطوح خشک و خشن باشد. برای انجام این عمل یک سمباده شماره ۱۰۰۰ را در آب سرد به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. سعی کنید تمام سطح آنها را پوشش دهید و همیشه در یک جهت عقب و جلو بروید. سطح مورد نظر را در حین انجام کار خیس نگه دارید. مراقب باشید که به رنگ بدنه ماشین آسیب نرسانید. از کف دست خود برای مطابقت با سطح منحنی چراغ استفاده کنید.

سمباده زنی را تا جایی ادامه دهید که تغییر رنگ و خراش های مد نظر برطرف گردد. سطح را با استفاده از یک دستمال خشک کنید و نحوه سمباده زدن خود را بررسی کنید. بعد از اتمام کار سطح را تمیز و خشک کنید.

سمباده زدن را این دفعه با کاغذ سمباده شماره ۱۵۰۰ ادامه دهید و در زاویه مناسب نسبت به کار قبلی خود پیش بروید. کاغذ سمباده را خیس نگه دارید. تمام سطح را پوشش دهید و تمیز کنید. این کار را هر بار با زاویه مناسب نسبت به آخرین شیب تکرار کنید. این عمل را با سمباده های ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ نیز انجام دهید.

  1. پولیش کردن

یک پولیش خوب خراش های به جا مانده از کاغذ سمباده را برطرف کرده و سطح را براق می کند.

حال تصور کنید که سطح کار شما کمی تار است. با استفاده از ماده پولیش دهنده و یک دستمال پشمی شروع به پولیش کردن سطح چرغ کنید. این عمل با حرکت دایره ای انجام دهید. احتمالا هر چراغ مدت ۱۰ دقیقه برای براق شدن زمان نیاز داشته باشد. بعد از اتمام پولیش کردن، به عنوان گام آخر از مقداری واکس برای کامل کردن این فرآیند استفاده کنید.

  1. عامل محافظت کننده فرابنفش

در مرحله سمباده زنی شما تمام لایه های محافظت کننده که به صورت اورجینال روی چراغ وجود داشت را از بین بردید. حال اگر از این لایه محافظت کننده استفاده نکنید امکان دارد چراغ های شما بعد از گذشت چند هفته مجدد تار شوند.

  1. چراغ های خود را تنظیم کنید

اگر شما برای تمیز کردن چراغ های خود را جداکرده اید، بعد از وصل مجدد چراغ ها باید آن ها را تنظیم کنید.

۱- ابتدا ماشین خود را در چند سانتی متری درب گاراژ و یا دیوار خانه پارک کنید.

۲- سپس با استفاده از یک گچ موقعیت نور چراغ ها را نشانه گذاری کنید.

۳- به مقدار ۷.۵ متر (تقریبا دو برابر طول ماشین) به عقب حرکت کنید. نور چراغ ها با اختلاف کمی باید روی همان نقطه علامت گذاری شده قرار بگیرند.

  1. اگر تنظیم نبودند با استفاده از تنظیم کننده های چراغ، آن ها را تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *