دسته‌بندی نشده

چگونه می توان پایه ی لق شده میز چوبی را تعمیر کرد

تعمیر پایه میز چوبی، درست مثل روز اول آن را سالم و محکم می سازد و کاری ساده و رضایت بخش است. برای افزودن عمر دوباره به میز ناهارخوری تان ازمراحل زیر پیروی کنید.

وسایلی که نیاز دارید

مته ،سرمته ، پیچ ،اره، نقاله ،گیره ،چسب ،مداد،تخته چوبی ۴*۱،پیچ چوب، قلاب فولادی

مرحله ۱: همین الان انجامش بده

هرچه زودتر با تعمیر پایه های لق شده میز از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید. هر کدام از پایه های مبلمان نیازمند تقسیم مساوی بار هستند تا از استحکام خوبی برخوردار باشند. اجازه دهید این مشکل به بقیه پایه ها فشار وارد نکند، درنتیجه محل اتصال میز باعث لق شدن آنها نیز نمی شود.

مرحله ۲: ابتدا این کار را امتحان کنید

ابتدا هر پیچ باز شده ای را محکم کنید که تنها کار ضروری همین است. بعد از چند هفته استفاده پایه لق شده میز را بررسی کنید. اگر محکم و سفت باشد یعنی کار شما تمام است. لق شدن حتی بخش کوچکی به این معنی است که تعمیرات بیشتری نیاز دارد. به مرحله ۳ بروید.

مرحله ۳ : از چسب استفاده کنید

پایه میز را به آرامی شل کنید سپس چسب چوب را در محل لق شده بریزید. به آرامی میز را حرکت دهید تا چسب همه سطح آن را بپوشاند. دوباره پیچ ها را محکم کنید و سپس با گیره محل اتصال را نگه دارید. قبل ازبرداشتن گیره و یا استفاده از میز، اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود (دستورات روی برچسب آن را بخوانید).

مرحله ۴ : اگر مشکل بر طرف نشد!

با یک قطعه و چسب آن را محکم تر کنید. چسب های سه کاره برای این کار مناسب اند. از یک مربع چوب بلوط ۲*۱ یا دیگر چوب های محکم برای علامت زدن استفاده کنید سپس یه طرف آن را با زاویه ۴۵ درجه ببرید.

برای نصب قطعه چسبی خود، از زیر میز برش تمیزی بر خلاف لبه عمودی داخلی محل اتصال (جایی که پایه وصل می شود) ایجاد کنید. فضایی را برای پایه میز قرار دهید و با استفاده از یک مداد، دیگر پایه های عمودی را علامت بزنید.

مطمئن شوید که علامت زده اید و دومین برش را با کشیدن مثلث به خوبی ایجاد کنید. اولین زاویه را که اره کردید اولین ضلع مثلث می شود. از نقاله تان استفاده کنید، زاویه ۴۵ درجه دوم را روی طول بعدی علامت بزنید ( علامتی که قبلا زیر میز زده بودید) سپس برای شکل گیری طرف بعدی مثلث، تخته را ببرید.

با ایجاد سه سوراخ، یکی در هر انتها و یکی در وسط حواستان به سوراخ کردن قطعه چسبی باشد. طول پیچ ها به اندازه ای باشد که تا نصف ضخامت چوب به داخل برود اما از طرف دیگر آن بیرون نیاید. به انتهای لبه قطعه چسبی باز هم چسب بزنید سپس دو انتها را پیچ کاری کنید. پیچ وسط به پایه میز محکم می شود. قبل از استفاده از میز آن را با گیره نگه دارید و اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود.

مرحله ۵ : یک بست دیگر

قلاب های فولادی میزتان را محکم تر می کنند اما از ارزش آن می کاهند. مبلمان های چوبی قدیمی و با ارزش احتمالا قطعه های چسبی دارند.

دو قلاب فلزی ۹۰ درجه به هر طرف پایه و هر طرف عمودی میز پیچ کنید تا پایه ها را محکم نگه دارند. برای قسمت های عمودی از پیچ هایی استفاده کنید که حداقل تا وسط ضخامت چوب پیش بروند اما به انتهای آن نرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *