دسته‌بندی نشده

چگونه از یک اره میزی استفاده کنیم (۲)

برش چوب توسط اره میزی

  1. تیغه را طوری تنظیم کنید تا از ضخامت چوب بالاتر باشد.

جهت جلوگیری از پرت شدن به عقب، شما باید ارتفاع تیغه را بالاتر از قطعه چوب در حال برش تنظیم کنید. برای تنظیم کردن ارتفاع تیغه از دسته تنظیم کننده در پایین میز خود استفاده کنید تا تیغه را بالا و پایین بیاورید. تیغه باید در حدود ۰.۶۳۵ سانتی متر بالاتر از ضخامت چوب باشد.

  1. عرض حفاظی که جهت برش دادن نیاز است را تنظیم کنید.

از نوار اندازه گیری برای تنظیم فاصله بین تیغه اره و محیطی که برای برش دادن نیاز است، استفاده کنید. یک پدال برای جابه‏جایی و تنظیم عرض برش روی میز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد دارید تخته ای با عرض ۶۱ سانتی متر برش دهید، عرض میز را روی این فاصله تنظیم کنید.

  1. چوب را در مقابل فنس قرار دهید.

انگشت شصت خود را پشت قطعه کار و بین حصار و تیغه قرار دهید. برای جلوگیری از ضربه زدن، چوب را به شکل محکم در برابر میز اره و فنس قرار دهید.

  1. گارد محافظ را پایین بیاورید.

گارد را پایین آورده و دستگاه را روشن کنید. محافظ پلاستیکی شما را در برابر خرده چوب های حاصله از برش محافظت می کند.

  1. تخته چوب خود را به سمت تیغه حرکت دهید.

با سرعت ثابت و پایدار، قطعه کار را به سمت تیغه هدایت کنید. در این هنگام از تراز بودن چوب با فنس دستگاه (که عرض برش را مشخص کند) مطمئن باشید. هرگز دست خود را نزدیک تیغه نبرید و همیشه از یک ابزار جلو برنده در فاصله های حدود ۱۵.۲۴ سانتی متر بین دست و تیغه استفاده کنید. استفاده از تیغه تیز و صفحه تخت، از تکه تکه شدن و تراشیده شدن چوب جلوگیری می کند.

  1. اره را خاموش کنید.

با ضربه زدن به سوئیچ روی میز اره را خاموش کنید. قطعه کار مورد نظر الان باید در اندازه دلخواه شما برش خورده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *