دسته‌بندی نشده

چگونه آینه صدفی بسازیم

اگر می خواهید، با کمترین هزینه،کار جالبی انجام دهید،کارهایی که به سادگی توسط خودتان انجام بگیرد شاید این ایده ای بسیار خوبی باشد.درست کردن آینه صدفی که برای هر اتاقی می توان از آن استفاده کرد،حتما از درست کردن این آینه لذت خواهید برد. اولین کلید انجام این کار داشتن آینه ای با قاب کوچک است. اگر در حال حاضر آینه ندارید ( مثلا یک آینه حمام) ،می توانید آن را از فروشگاه های لوازم خانگی تهیه نمایید.

وسایل مورد نیاز

دیگر وسایلی که برای ساخت آینه صدفی نیاز خواهید داشت چسب تفنگی، یک بسته کوچک از چسب،برای چسب تفنگی و صدف دریایی است. می توانید صدف های دریایی تان را از مغازه های هنری یا مغازه های ارزان فروش ها خریداری کنید. مطمئن شوید که صدف هایتان در سایزها و انواع مختلف باشند. برای داشتن شکلی متفاوت، رنگ کردن بعضی از صدف ها می تواند ایده جالبی باشد. اگر می خواهید کاری بسیار زیباتر انجام دهید، زمانی که به خرید می روید مقداری رنگ اکریلی نیز خریداری کنید.

نکته مهم : حتما از چسب تفنگی زمانی که خوب داغ شد استفاده کنید و چسب های آن را به طور کامل پاک کنید. از هیچ ماده چسبنده دیگری برای آینه صدفی تان استفاده نکنید. دیگر چسب ها، اگرچه برای حمام و آشپزخانه از کیفیت بالایی برخوردارهستند، اما نمی توانند صدف ها را نگه دارند و آنها خواهند افتاد. بعلاوه این چسب ها در آینه دیده می شوند، در حالی که چسب تفنگی اینطور نیست.

آماده انجام کار شوید

برای شروع برروی آینه تان، صدف ها را خالی کرده و به لحاظ اندازه، شکل و نوع آنها را دسته بندی کنید. حتما نیاز نیست که دسته بندی کاملی باشد، فقط آنها را اماده کنید تا هنگام کار بتوانید به راحتی از هر کدام بردارید. دسته بندی آنها به لحاظ شکل و اندازه کمک زیادی می کند، زیرا صدف هایی که لبه آنها پریده و یا شکاف دارند را پیدا خواهید کرد و جدا می کنید، زیرا شما فقط صدف های سالم نیاز دارید. تکه های شکسته را نگه دارید در جاهایی که صدف های کامل نمی توان استفاده کرد از این صدف های نیمه استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید صدف هایتان را رنگ کنید، بهتر است قبل از چسباندن آنها،بر روی شیشه این کار را انجام دهید. اگر می خواهید همه آنها رنگ یکسانی داشته باشند، همه را درون یک پاکت پلاستیکی گذاشته و آنها را سریع در حمامی از رنگ قرار دهید. صدف ها را بر روی کیسه زباله پخش کنید و پس ازاینکه چکیدن رنگ آنها متوقف شد، آنها را بر روی کیسه زباله دیگری گذاشته تا به طور کامل خشک شوند.اگر رنگ صدف ها رقیق باشد(رنگ دل خواه شما نشده باشند)، مقدار کمی رنگ را می توانید به آنها اضافه کنید برای این کار از اسپری رنگ استفاده کنید.

به صورت تصادفی کار را دنبال کنید

قبل از چسباندن صدف ها بر روی آینه، بهتر است طرح کوچکی آماده کنید، در اینجا کوچک یعنی بسیار کم زیرا بیشتر کارهای این چنینی کاملا تصادفی هستند. تنها قسمتی که نیاز به طراحی دارد این است که چه مقدار از حاشیه و قاب آینه را می خواهید صدف کاری کنید.گذاشتن پهنای مساوی در سرتاسر آینه بسیار مهم است.

برای مشخص کردن آن، می توانید به راحتی پهنای تقریبی را که دوست دارید در ذهنتان تصور کنید و همانطور که تصور می کنید پیش بروید. اما،اگر نگرانید بعضی قسمت ها بسیار عریض و بعضی قسمت های دیگر باریک شود، می توانید از کشیدن طرح کلی ای که شما را راهنمایی می کند، استفاده کنید( و سپس آن را پاک کنید). به خاطر داشته باشید،ناقص بودن،قسمت زیبای این کار است پس زیاد نگران این موضوع نباشید.

چسب تفنگی را داغ کنید و شروع به چسب کاری نمایید

آماده چسب زدن هستید؟مقداری چسب داغ به وسط و پشت صدف یا یک نوار ضخیم دور لبه داخلی آن بزنید( بستگی دارد کدام طرف صدف را بخواهید نشان دهید) و سپس آن را محکم به آینه فشار دهید.چسب خیلی سریع خشک می شود، پس مطمئن شوید آن را به درستی روی آینه قرار داده باشید.

می توانید از هر طرف آینه که دوست دارید شروع کنید. من معمولا با یک صدف در هر گوشه و سپس در وسط هر ضلع شروع می کنم و کارم را از آنجا ادامه می دهم، اما شما می توانید هرطور که آن را دوست دارید انجام دهید.می توانید صدف را نزدیک لبه یا با فاصله از آن قرار دهید، فقط آن را بچسبانید و صدف بعدی را آماده کنید زیرا چسب سریع خشک می شود.

با چسباندن صدف ها در کنار لبه آینه به صورت تصادفی به کارتان ادامه دهید. بعضی بالا پایین، سمت راست بالا، درون بیرون، شما هستید که ایده می دهید.اگر کمکی می کند، تصور کنید صدف ها در کف اقیانوس پخش شده اند و الگویی را که در چشم ذهنتان می بینید بسازید. همچنانکه ادامه می دهید هر شکافی را با صدف های کوچکتر یا تکه های صدف پر کنید.

تبدیل هرآینه مسطحی به شکلی زیبا بسیار ساده است، حتی برای آینه هایی که لبه خوبی ندارند. فقط چسب تفنگی و چند صدف دریایی بردارید و شروع به چسباندن آنها به دور آینه کنید.از کار حرفه ای خود و اینکه می توانید واقعا یک خودت- بساز باشید،شگفت زده خواهید شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *