دسته‌بندی نشده

چهار نشانه لوله های یخ زده

با شروع فصل زمستان و کاهش دما همه افراد با مشکل یخ زدگی لوله روبه رو هستند. برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی یخ زدگی لوله بهتر است نشانه های آن را بشناسید تا در زمان مناسب مشکل را برطرف کنید.

چرا لوله های یخ زده خطرناک هستند

مهم ترین خطری که یک لوله یخ رده برای شما ایجاد میکند خسارت وارد کردن به خانه است که میتواند بسیار هزینه بر باشد.

  • نداشتن آب: واضح ترین مشکل نداشتن آب برای انجام کارهای روزمره مانند شست و شو ، حمام و آب آشامیدنی است. زندگی شما با قطعی آب به طور کامل مختل خواهد شد.

  • ترکیدن لوله: زمانی که آب در لوله یخ میزند فشار آب درون لوله باعث بالا رفتن فشار به لوله شده و امکان ترکیدن لوله هست. معمولا در چنین وضعیتی از لوله شما صدا خواهد آمد. ترکیدم لوله باعث آب گرفتگی و لغزندگی میشود که بسیار خطرناک است. ممکن است یخ زدگی در مکانی باشد که شما به شکل ظاهری متوجه آن نباشید و آب گرفتگی باعث نشست و خرابی های دیگر شود. اگر خانه ای دارید که به صورت تفریحی به آن سر میزنید بهتر است شیر فلکه اصلی را ببندید و شیر های آب را باز کنید تا آب درون لوله ها تخلیه شود و لوله ها دچار یخ زدگی نشوند. بنابراین چک کردن لوله ها امری ضروری است که باید به آن توجه کنید.

لوله هایی که امکان یخ زدگی بیشتری دارند

  • مناطق سردسیر: اگر خانه شما در مناطقی است که آب و هوای سردسیری دارد باید بیشتر از لوله ها مراقبت کنید در دمای پایین تر امکان یخ زدگی لوله ها بیشتر است.

  • لوله های دیوار خارجی: لوله هایی که در دیوار خارجی خانه قرار دارند به علت نداشتن محافظ هایی که برای لوله بکار میبرند مانند پشم شیشه امکان یخ زدگی آن ها بیشتر است.

  • زیرشیروانی و زیر زمین: به علت پایین بودن دما در این دو قسمت خانه امکان یخ زدن لوله ها بیشتر است. گرمای داخلی خانه کمتر به این قسمت ها میرسد بنابراین دما در این قسمت ها پایین تر است.

چهار نشانه لوله های یخ زده

سر نخ های کمی برای شناسیی لوله های یخ زده در ساختمانتان وجود دارد.

  1. وجود یخ روی لوله:اگر دانه های یخ را روی لوله مشاهده کردید احتمال یخ زدگی وجود دارد. این روش برای لوله هایی که در معرض دید هستند کاربرد دارد.

  2. دمای مناسب لوله: اگر دما به اندازه ی کافی پایین نباشد لوله نمیتواند یخ بزند. وقتی دمای بیرون ۱۵ درجه سلسیوس (۶۰ فارنهایت) باشد آب و لوله یخ نمیزند. در دمای صفر درجه سلسیوس(۳۲ فارنهایت) یا پایین تر باید اقدامات لازم را برای جلوگیری انجام دهید.

  3. خارح نشدن آب: اگر از شیر را باز کردید و آبی از آن خارج نشد یا مقدار کمی آب از آن خارج شد احتمال یخ زدگی زیاد است. حتما لوله هارا چک کنید.

  4. بوی عجیب: اگر از لوله یا شیر بوی نامطبوع و عجیبی می آید به احتمال زیاد لوله یخ رده است و باید برای برطرف کردن مشکل دست بکار شوید.

سریع عمل کنید

زمانی که متوجه شدید لوله شما یخ زده است سریع برای گرم کردن لوله دست به کار شوید. با توجه به اینکه دسترسی شما به لوله چگونه است و تخصص شما نیز در چه حد است باید راهکار مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *