دسته‌بندی نشده

چسب بتن چیست

چسب بتن پلیمر امولوسیونی است که مقاومت کششی ، خمشی و دوام بتن را افزایش می دهد. ولی مهمترین خاصیت چسب بتن افزایش چسبندگی بتن است .

چسب بتن از افزودنی های بتن است که امروزه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی یافته است اغلب این چسب های بتن بدون نیاز به افزودن آب، کاملاً هموژن بوده و مقاومت کششی، خمشی و همچنین دوام بتن، گچ و آهک را بالا می برند . مهمترین خاصیت چسب بتن ، افزایش چسبندگی بتن است.

کاربرد اصلی چسب بتن ، در پروژه های تعمیراتی است ، زیرا میزان چسبندگی بتن به سطح قدیمی را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد . اگر سازه های بتنی دچار آسیب دیدگی سطحی و عمقی شده باشند با چسب بتن می توان آنها را ترمیم نمود. این ویژگی چسب بتن ، هنگام نما سازی بر روی بتن قدیمی نیز کاربرد دارد . چسب بتن از نفوذ آب جلوگیری کرده و از این جهت برای آب بندی بتن بکار می رود. برای آب بند کردن منابع ، استخر های بتنی ، ترمیم آسیب دیدگی کانالهای آب ، کف سالنهای صنعتی ، باند فرودگاهها ، سدها ، پایه پلها و ستونها می توان از چسب بتن استفاده کرد .

از خصوصیات دیگر چسب بتن جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن و افزایش عمر سازه های بتنی می باشد.

برای استفاده از چسب بتن آن را با آب مخلوط و رقیق کرده و سپس با شن و ماسه و سیمان مخلوط می کنند . هر چقدر ضخامت بتن کمتر باشد و یا نیروی بیشتری بر آن وارد شود ، مصرف چسب بتن بیشتر می شود . در این حالت لازم است قبل از چسباندن ملات جدید ، یک لایه محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *