دسته‌بندی نشده

نکاتی در مورد خرید کمپرسور هوا

نکاتی در مورد خرید کمپرسور هوا

کمپرسور هوا یکی از ابزارآلات فوق العاده ای است که در اختیار ما قرار دارد. این ابزار قدرتمند قادر است نیروی لازم جهت باد کردن تایرهای لاستیکی، چکش/ میخکوب های تفنگی، پیستوله رنگ پاش و بسیاری دیگر از این قبیل ابزارآلات را تامین کنند.

نکاتی در مورد خرید کمپرسور هوا

نکاتی در مورد خرید کمپرسور هوا

در این مطلب قصد داریم که نکاتی در مورد خرید کمپرسور هوا بیان کنیم.

۱قابلیت حمل

قابلیت حمل کمپرسور هوا یک عامل کلیدی در انتخاب آن می باشد. کمپرسورهای قابل حمل در اشکال و اندازه های مختلف در دسترس هستند. مدل های کوچکتر به اندازه ی کافی برای حمل سبک می باشند ولی مدل های بزرگتر دارای چرخ هایی هستند که کمپرسور را قابل حمل می کنند.

عموما این کمپرسورهای کوچک در زمینه های مختلف و در صنایع مختلف استفاده می شود از قبیل: باد کردن لاستیک های اتومبیل، تامین انرژی مورد نیاز جهت ضربه زدن به میخ، رنگ کردن، استفاده در انواع مختلف ماشین آلات سنگین و غیره می باشد. اگر شما دنبال یک کمپرسور هوا قابل حمل مناسب برای کار روی یک خودرو یا یک گاراژ می باشید شما نیازمند یک دستگاه قدرتمند با ذخیره هوای بالا هستید که به صورت عمودی باشد تا فضای کمتری را اشغال کند و حجمی حدود ۲۰ الی ۳۰ لیتر را دارا باشد.

کمپرسورهای ثابت نوع دیگری از کمپرسور هوا می باشند که به یک منطقه خاص بسته شده و به طور مستقیم به مدار سیم کشی ساختمان می شوند که مخزن آنها مجهز به ۶۰ تا ۸۰ گالن و ۴ تا ۱۰ موتور می باشند. معمولا کمپرسور های ثابت برای پارکینگ ها، تعمیرگاه های آموزشی مناسب هستند چراکه این کمپرسورها قابلیت این را دارند که به ابزارهای مختلف بادی متصل شوند و با هزینه ی کمتر قابلیت بالایی را ارائه می دهد.

۲- منبع تغذیه

منبع انرژی کمپرسورهای هوا به صورت دیزلی و الکتریکی می باشد. به طور کلی کمپرسورهای برقی در ولتاژ استاندارد خانگی یعنی مابین ۱۱۰-۱۲۰ ولت کار می کنند. کمپرسورهایی که با بیش از دو موتور کار می کنند در حدود ۲۲۰-۲۴۰ ولت نیازمندند. کمپرسورهای الکتریکی در زمان کار دود تولید نمی کنند بنابراین برای مصارف داخلی که محیط بسته می باشد، استفاده از این نوع کمپرسورها توصیه می شود.

کمپرسورهایی که از منبع تغذیه دیزلی استفاده می کنند دارای عملکرد بهتر و قدرتمندتری هستند بنابراین توصیه می شود که در صنایع سنگین و سایر صنایعی که کیفیت بالاتری نیازمند هستند از این نوع کمپرسورها استفاده شود. موردی که برای این کمپرسورها باید در نظر گرفت محل این دستگاه ها است که باید در فضای آزاد قرار گیرد و یا اینکه محل مورد نظر دارای سیستم تهویه مناسب باشد چراکه دستگاه هنگام فعالیت دود تولید می نماید.

۳-شاخص عملکرد

مهمترین عاملی که در خرید یک کمپرسور هوا باید در نظر گرفت شاخص عملکرد کمپرسور می باشد، به عبارت دیگر مقدار هوای تولید شده توسط کمپرسور که با واحد متر مکعب در دقیقه اندازه گیری می شود که به صورت SCFM بیان می شو. ابزارهای کوچک معمولا بین ۰ تا ۵ نیاز دارند و برای ابزارهای بزرگ تر نیازمند SCFM۱۰ و بالاتر می باشد. در صورتیکه از چندین نوع ابزار پنوماتیک استفاده می کنید نیازمند فشاری بالای SCFM۱۰ برای کمپرسور هستید.

۴-حجم مخزن

اندازه کمپرسور نیز فاکتور مهمی در خرید این دستگاه می باشد، چراکه هر چقدر اندازه مخزن بزرگتر باشد میزان باد تولید شده بیشتر بوده و نیاز به کار کردن دوباره دستگاه را کاهش می دهد. اگر از ابزاری استفاده می کنید که نیازمند فشار بالایی از هوا برای مدت زمان طولانی می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که از کمپرسوری استفاده کنید که حجم تانکر بالایی را داشته باشد. در صورتی که حجم تانکر یک کمپرسور از نظر SCFM ابزار پانوماتیک بیشتر باشد، دستگاه در حین کار فرصتی برای خنک کردن موتور خواهد داشت که این باعث افزایش طول عمر کمپرسور شما می شود.

۵-نوع پمپ

تنوع در طراحی پمپ می توان شاخص عملکرد و بازدهی کمپرسور را تحت تاثیر قرار دهد.

پمپ ها در دو نوع تک مرحله ای و دو مرحله ای هستند که کمپرسورهای تک مرحله ای می توانند دارای یک یا بیشتر سیلندر ورودی و تولیدی هوای فشرده باشد که گاز خروجی نیز به صورت ثابت می باشد. در کمپرسورهای دو مرحله ای حداقل دو سیلندر وجود دارد. سیلندر اول هوای لازم را وارد نموده و فشاری برابر PSI۱۳۵ تولید کرده و به سمت سیلندر دوم فرستاده و سیلندر دوم نیز فشار هوا را PSI۱۷۵ می نماید. فایده این کمپرسورهای دو مرحله ای فشار هوای بالا و قابلیت کارکرد چندین ابزار بدون کاهش فشار می باشد.

۶-سوییچ کردن هنگام بار اضافی

این بدان معنی است که دستگاه زمانی که درجه ی حرارتش از یک مرز معینی گذشت، خود دستگاه خاموش شود که این امر باعث افزایش طول عمر دستگاه و امنیت محیط کاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *