دسته‌بندی نشده

نكات ايمني دريل‌كاري

با رعايت نكات ايمني هنگام دريل‌كاري، هم ايمني خود و هم عدم ايجاد خسارت روي محل دريل‌كاري را تضمين كنيد. بايد توجه داشت كه مهم‌ترين نكته در اين زمينه به هنگام خريد دريل مربوط مي‌شود. امروزه جنس‌هاي فراواني در بازار عرضه مي‌شود. هنگام خريد بايد حواستان را خوب جمع كنيد تا جنسي كه مي‌خريد كيفيت لازم را داشته باشد. خب، حالا نكات مهم ايمني در دريل‌كاري چيست؟

هنگام استفاده از دريل سعي كنيد از پوشيدن لباس‌هاي گشاد خودداري كنيد. اگر مو‌هايتان بلند است آنها را از پشت ببنديد و هميشه از عينك مخصوص دريل‌كاري استفاده كنيد.

كودكان را از محل دريل‌كاري دور نگه‌داريد. هرگونه شي بي‌ربط به دريل‌كاري را از محدوده دريل دور كنيد چرا كه ممكن است خسارات فراواني را به‌وجود آورد. به‌عنوان مثال پرده يكي از وسايلي است كه به راحتي به مته گير مي‌كند و دور آن مي‌چرخد و خسارات فراواني را به‌وجود مي‌آورد.

دريل را هميشه از دسته آن بگيريد و هنگام حمل انگشتتان را روي ماشه قرار ندهيد. هنگام دريل‌كاري با یک دست قسمت جلويي بدنه دريل را بگيريد تا دريل منحرف نشود و با دست دیگر دسته و ماشه را بگيريد. پاهاي خود را از هم باز كنيد و در راستاي دريل و به‌صورت عمود بر محل دريل‌كاري، كمي عقب‌تر از دريل قرار دهيد.

از محكم بودن محل دريل‌كاري اطمينان حاصل كنيد. اگر محل دريل‌كاري چوب يا ورقه آهني متحرك است ابتدا آن را با گيره سفت كنيد.

محل ايجاد سوراخ را قبل از دريل‌كاري با پيچ‌گوشتي يا سوراخ‌نشان به مقدار كمي سوراخ كنيد.

و در انتها اگر عمق سوراخ مورد نظر برايتان اهميت دارد، قبل از دريل‌كاري مته مورد استفاده خود را علامت‌گذاري كنيد. بهترين كار براي علامت‌گذاري مته، چرخاندن چسب برق به دور مته است. اين كار باعث مي‌شود هنگام چرخيدن مته شما باز هم محل علامت زده را تشخيص دهيد.

اکنون می توانید با خیالی آسوده دریل کاری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *