دسته‌بندی نشده

نحوه استفاده از سمباده لرزان

نحوه استفاده از سمباده لرزان

سال ها پیش جهت صاف کردن چوب از کاغذ سمباده و دست استفاده می کردیم. تا اینکه یک مقدار باهوش تر شدیم و با دستگاه سمباده لرزان آشنا شدیم. برای کسانی که با چوب سروکار زیادی دارند، داشتن یک دستگاه سمباده لرزان پیشنهاد مناسبی است، چراکه تمام کارها را راحت تر و البته صاف تر می کند. و سرعت انجام کارها را نسبت به استفاده از شیوه دستی بالاتر می برد.

نحوه استفاده از سمباده لرزان

نحوه استفاده از سمباده لرزان

یک دستگاه سمباده لرزان چه کاری را انجام می دهد؟

با این دستگاه از شر خرابی های روی سطح چوب خلاص می شوید و سطوح موج دار و زبر را صاف و صیقلی می کنید. این عمل باعث می شود که رنگ آمیزی سطح چوب ما بهتر و راحت تر انجام شود. مدل های مختلفی از این دستگاه وجود دارد که هر کدام مزایا خاص خودش را دارد. یک نمونه از این دستگاه ها شبیه به موس کامپیوتر در دست گرفته می شود و برای مکان هایی در قطعه کار که دسترسی به آنها مشکل است کاربرد دارد که این نوع دستگاه ها قیمت بسیار پایینی هم دارند و برای هر پروژه ای استفاده می شود. این دستگاه ها گاهاً می توانند تا حدی ایمن باشند که بچه ها تحت نظر یک بزرگ تر می توانند با آنها کار کنند.

دستگاه های مد نظر الکتریکی هستند لذا برای استفاده باید به برق زده شوند. زمانی که دستگاه روشن باشد، کاغذ سمباده به سرعت حرکت می کند. شاید تصور کنید که اگر دست شما با دستگاه تماس پیدا کند ممکن است آسیب جدی ببیند. اما اگر دست شما یا شخص دیگری با دستگاه تماس پیدا کند صدمه جدی نخواهد دید.

انواع مختلفی از دستگاه سمباده لرزان در بازار وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از چوب و یا کار شما مناسب هستند. کاغذ سمباده ها با شماره پایین، سطح زبرتری دارند. برخی از این دستگاه ها شکل کاغذ سمباده خاصی روی آنها نصب می شود. برای تعویض کاغذ سمباده خود کافیست که کاغذ سمباده استفاده شده را بیرون بکشید و کاغذ جدید را جایگزین کنید. اغلب سمباده لرزان ها یک نوار دارند که پد مورد نظر را نگه می دارد.

مطلب بسیار مهمی که به شما پیشنهاد می شود، خریداری یک دستگاه با قابلیت جمع آوری گرد و غبار و خرده چوب ها است. واضح است که تمامی ذرات را نمی توان جمع کرد اما قسمت عمده ای از این ذرات را می توان جمع آوری کرد. این مسئله برای کسانی که آلرژی و حساسیت خاصی دارند اهمیت بالاتری دارد. برای جلوگیری از آسیب دیدن سینوس ها، خصوصاً برای افراد حساس استفاده از ماسک نیز توصیه می شود.

سمباده لرزان ها بر اساس مدل و برندی که دارند می توانند عملکرد متفاوتی داشته باشند لذا دستور العمل همراه با دستگاه را به دقت مطالعه کنید. این دستگاه ها به شکلی هستند که با کمی کار کردن، قلق آنها دست شما خواهد آمد. نیازی برای فشار دادن بیش از اندازه در هنگام استفاده نیست. زمانیکه دستگاه روشن است، بواسطه وجود لرزش، دستگاه براحتی بر روی سطح مقطع چوب حرکت می کند. این حرکت خودکار باعث می شود که انرژی کمی از اپراتور گرفته شود.

بعد از اتمام کار، سطح قطعه را با استفاده از یک دستمال تمیز کنید و ذرات اضافی را از سطح دور کنید. مراقب باشید که از دستمال کاغذی برای این کار استفاده نکنید چراکه امکان آلوده شدن سطح چوب به ذرات دستمال وجود دارد.

ممکن است تصور کنید باید در هنگام کار با این دستگاه فشار زیادی به آن وارد کنید اما این امر موجب گرفتگی عضلات شما می‌شود. باور کنید که نیازی به این کار نیست! اجازه دهید که بخش زیادی از کار را خود دستگاه انجام دهد و شما فقط در مواردی که سطح قطعه خراب است و یا دارای نقاط بسیار زبری است که دستگاه به شکل نرمال نمی تواند از پس آن برآید، کمی فشار بیشتری به دستگاه وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *