دسته‌بندی نشده

معرفی برند آ اِ گ (AEG)

شرکت آلمانی AEG که کوتاه شده­ی عبارت Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaftبه معنی «سهامی عام الکتریک» می­باشد، امروزه از بزرگترین شرکت­های تولید ابزارآلات صنعتی به حساب می­آید که در زمینه­های مختلف دیگری همچون ارتباطات، انتقال نیرو، لوازم خانه، صنعت چاپ و صنعت خودرو نیز فعالیت می­کند.

تاریخچه

اِمیل راتنا در سال ۱۸۸۳ با در دست داشتن انحصار تولید لامپ­ اختراع ادیسون، این کمپانی را به عنوان تولید کننده­ی لوازم الکتریکی در برلین بنا نهاد؛ تا سال ۱۹۲۰ کمپانی «آ اِ گِ» تا حدی در زمینه­ی برق و جوانب مختلف آن پیشرفت کرده بود که یکه­تاز اروپا و حتی دنیا شده و کمپانی دیگری قادر به رقابت با آن نبود. در این سال ها فعالیت شرکت به بخش های مختلف مهندسی برق، روشنایی، قدرت، خط­آهن، نیروگاه برق،توربین بخار، اتومبیل و تولید کابل گسترش یافته بود. پس از جنگ جهانی دوم روند پیشرفت کمپانی سیر نزولی را طی کرده و دفتر اصلی این شرکت به فرانکفورت نقل مکان کرد. این کمپانی فراز و نشیب های زیادی را تا سال ۱۹۸۵ تجربه کرد، تا شرکت مادر دایملر-بنز ۱۹۸۵ به طور کامل کمپانی «آ اِ گِ» را خرید و تا به امروز مالکیت آن را به عهده دارد. جدا از بخش اکتری و برق، این کمپانی نقش مهمی در صنعت راه آهن و هوایی آلمان نیز ایفا کرده است.

به علت رکود و فروپاشی کمپانی اصلی، شرکت الترولوکس در سال ۲۰۰۵ امتیاز این شرکت را خرید. تولید ابزار آلات صنعتی تنها بخش کوچکی از فعالیت های شرکت «آ اِ گِ» می­باشد. امروزه این بخش از تولیدات کمپانی به عنوان زیرمجموعه­ی شرکت TTI (شرکت صنایع تکترونیک) در کنار محصولات شرکت هایی همچون میلواکی به بازار عرضه می­شود.

با بیش از ۱۰۰ سال سابقه در صنعت تولید ابزار، شرکت AEG با شعار «بی­نقص در فرم و عملکرد» با گستره­ی وسیعی از محصولات، در زمره­ی شرکت­های نوآور ویشتاز این صنعت قرار می­گیرد.

این کمپانی با رقم زدن پروژه­ی ۱Earth اهداف خود را بر کاهش تاثیر تولیدات شرکت بر محیط و هدایت عملکردهای آن طبق توسعه پایدار متمرکز کرده است. همچنین با پایه­ریزی بنیادهای خیریه، برای آموزش، هنر، افراد بی­خانمان و طبیعت اهمیت ویژه­ای قائل شده و بخشی از درآمد سالانه­ی خود را صرف این موارد می­کند.­­­

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *