دسته‌بندی نشده

مته جا لولا زن چیست

این نوع مته Forstner Flang Bit یا webfoot Augers نیز نامیده می‌شود. بعد از آنکه مخترع آن «بنجامین فورستر» آن را طراحی کرد جهت سوراخکاری‌های تخت Flat – Botto در جهت‌های مختلف روی بدنه چوب مورد استفاده قرار گرفت. آنها می‌توانند لبه کار را تراش دهند وهمچنین قسمتی از کار که روی هم افتاده (Over lapping) را هم سطح سوراخ کنند. به واسطه تخت بودن کف حفره آنها برای سوراخ کاری سر تا سر چوب‌ها روکش دار قبل از چسباندن صفحات نازک چوب (خاتم کاری) بسیار مناسب اند. این مته نیاز به نیروی زیاد جهت سوراخ کردن مواد دارد همچنین به طور معمول در دریلهای فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد (دریلهایی که به صورت ثابت روی گیره بسته می‌شوند فقط حرکت بالا و پایین را دارد) بر خلاف بیشتر مته‌های موجود این مته‌ها را نمی‌توان با دریلهای دستی استفاده کرد.
تیغه مته (الماس) دارای نوک مرکزی است که در مدت تراش کمک می‌کند تا مته منحرف نشود. تراش دهنده پیرامون بافت چوب لبه‌ها وقطر داخلی را برش می‌دهد همچنین کمک می‌کند که چوب با دقت و بدون انحراف تراشیده (یا سوراخ) شود. عکسهای نمایش داده شده دارای دو لبه تراش در بالای لوله استوانه‌ای اند. این نوع مته بسیار سریع عمل می‌کند ولی سوراخهای نا مسطح ودارای ناهمواری‌های بسیار از خود جا می‌گذارند.
این مته دارای لبه‌های محوری برند برای صاف کردن مواد زیر حفره می‌باشد. مته‌های درون تصویر دارای دو لبه محوری می‌باشند. اما طرح‌های دیگر ممکن است بیش از دو لبه داشته باشد. این نوع مته‌ها دارای مکانیزم پاک کردن پلیسه‌های درون سوراخ می‌باشند. مته‌های مذکور معمولاً در سایزهای (۱۶/۵) ۸میلیمتر تا (۲) ۵۰میلیمتر موجود می‌باشد. در ابتدا این مته در کاخانه جات اسلحه سازی موفقیت چشمگیری را کسب کرد چرا که هر دو کار سوراخکاری وصاف کردن سطح سوراخ (پرداخت کاری) را همزمان انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *