دسته‌بندی نشده

لطفا بیشتر شکست بخورید !!

علت اینکه افراد موفق بیشتر شکست می خورند این است که بیش از افراد عادی تلاش می کنند و راه های متنوع تری را امتحان می کنند و دانه های بیشتری می کارند.

وقتی درخت سیب را در فصل میوه نگاه می کنیم تعداد زیادی میوه می بینیم که در داخل هر کدام از آنها تعدادی دانه وجود دارد. و اگر دقت کنیم به عدد شگفت انگیزی می رسیم. چرا داخل هر سیب فقط یک دانه نیست؟ طبیعت برای ما درس بزرگی دارد. در هر سیب بیش از یک دانه وجود دارد چون همه آنها فرصت رشد کردن و به درخت تبدیل شدن را ندارند. قانون دانه به ما می گوید اگر می خواهید چیزی بدست آورید باید بیش از یک بار برای بدست آوردن آن تلاش کنید. ما باید چند جفت کفش را امتحان کنیم تا کفش مناسب و راحت پیدا کنیم. برای پیدا کردن شغل باید چندین رزومه بفرستیم تا منجر به یک مصاحبه شغلی شود. بهترین دوست ما معمولا بعد از ملاقات هزاران نفر انتخاب شده است. ما مجبوریم هزاران طرح و نقشه حرفه ای را امتحان کنیم تا بهترین موقعیت و موفقیت شغلی را برای خود و دیگران بسازیم. هر «نه »ای که می شنویم ما را به یک بلی نزدیک می کند. بنابراین هیچ پاسخ منفی نباید ما را نا امید یا سرخورده کند. زیرا هر پاسخ منفی ما را به هدف نزدیک تر می کند. برای بدست آوردن موفقیت در زندگی باید بیش از یک بار سعی و تلاش کرد. افراد موفق شکست های بسیاری را تجربه می کنند ولی در عزم و اراده خود برای رسیدن به هدف پابرجا هستند. علت اینکه این افراد بیشتر شکست می خورند این است که بیش از افراد عادی تلاش می کنند و راه های متنوع تری را امتحان می کنند یا به عبارت دیگر دانه های بیشتری می کارند. طبیعی است که تعداد دانه هایی که هیچ گاه به درخت تبدیل نمی شوند زیاد است ولی آن ها آن قدر می کارند تا بهترین نتیجه را بدست آورند.

ابتدا تلاش سپس نتیجه دوستی می گفت: اگر من در ریاضیات نمره کامل بگیرم شروع می کنم به دوست داشتن ریاضیات. او می گفت هر وقت پولدار شدم آنگاه پس انداز خواهم کرد. ولی این روش عملی نیست. این یک اصل است: اول تلاش سپس نتیجه. و این اصل در جهت عکس کار نمی کند. باید بدانیم که برداشت محصول فقط بعد از کار و تلاش امکان پذیر است. بدون کاشت دانه نمی توان انتظار چیدن میوه داشت. بعد از کاشت به آبیاری، کود دهی، سم پاشی و… نیاز است. یعنی باید ابتدا تلاش کرد و سپس صبور بود و منتظررشد و باردهی گیاه موفقیت ماند.

صبر یک مزیت بسیار مهم برای هر فرد است ولی متاسفانه افراد بسیاری این خصلت مفید را فراموش کرده اند. در دنیای کنونی که سرعت وارد قسمت های مختلف زندگی ما شده است ما هم لذت آنی و نتیجه فوری می خواهیم. همه می خواهند یک شبه پولدار شوند. ولی حقیقت غیر از این است و به ندرت چنین اتفاقی می افتد.

افراد زیادی با این دیدگاه وجود دارند و نتیجه چنین تفکری تلاش نکردن و تنبلی است و برای این افراد موفقیت منتظر نمی ماند.

در پایان کمی در باره بامبو صحبت می کنیم. بامبو گیاهی است که 3 سال طول می کشد تا شروع به رشد کند. در سه سال اول فقط ریشه های بامبو رشد می کند و گیاه خود را آماده می کند تا در سال های آینده در شرایط بد آب وهوایی دوام بیاورد. بدون صبر و شکیبایی ما نمیتوانیم 3 سال منتظر بمانیم و از گیاهی مراقبت کنیم که کوچکترین رشدی ندارد.البته در ظاهر،چون ریشه آن رشد می کند تا به منابع غنی آبی دست پیدا کند. پس فرصت دیدن بامبو را از دست می دهیم.

اگر قانون دانه را به درستی درک کنیم خواهیم فهمید که چگونه از شکست خود درس عبرت بگیریم و مانند یک قربانی رفتار نکنیم. بنابراین باید قوانین طبیعت را بشناسیم و طبق این قوانین عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *