دسته‌بندی نشده

شیوه صحیح دریل‌کاری

قبل از دريل‌كاري بايد با شيوه صحيح استفاده از آن آشنا باشيد. استفاده از دريل به شيوه صحيح باعث مي‌شود خطرات ناشي از دريل‌كاري كاهش يابد. خب حالا روش استفاده درست از دريل چگونه است؟

1- قبل از هر كاري بايد چك كنيد كه اندازه سيم دريل براي فاصله پريز برق تا محل دريل‌كاري كافي باشد. حواستان باشد كه دريل در محل دريل‌كاري بايد آزادانه حركت كند و كشيده شدن سيم، عملكرد دريل را محدود نكند. اگر هم از دريل شارژي استفاده مي‌كنيد حواستان باشد كه دريل شارژ لازم را داشته باشد.

2- «سه‌نظام» قطعه‌اي در جلوي دريل است كه مته را به آن وصل مي‌كنند. آچار سه نظام در جعبه دريل به‌صورت جداگانه وجود دارد. سر آچار را وارد سوراخ زير سه‌نظام كنيد و در خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد تا دندانه‌هاي سه‌نظام براي وارد شدن مته باز شوند. مته مورد نظر را وارد سه‌نظام كنيد و سپس آچار را در جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد تا مته در سه نظام سفت شود. پس از آنكه مطمئن شديد مته سفت شده است، آچار را از سوراخ در بياوريد. اين سفت كردن مته در سه‌نظام بسيار اهميت دارد. بسياري از حوادث به‌دليل رعايت نكردن همين نكته ايمني بوده است.

3- به آرامي مته را داخل شي مورد نظر فشار دهيد و روشن كنيد. اين كار را آرام انجام دهيد تا به اندازه مورد نياز سوراخ ايجاد شود.

4- در اين مرحله ماشه را نگه‌داريد تا مته از سوراخ ايجاد شده كاملا خارج شود و پس از خارج شدن، ماشه را‌‌ رها كنيد. اين كار از گير كردن مته در سوراخ جلوگيري مي‌كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *