دسته‌بندی نشده

راهنمای مبتدی ابزار برقی

به فکر هدیه دادن ابزار هستید. یا میخواهید وسایل دست سازی درست کنید. این مقاله کاملا برای افراد تازه وارد نوشته شده است. بخش های تعمیر و نگهداری خانه – ساخت و ساز – کار با چوب – کار با فلز و صنایع دستی را پوشش خواهیم داد.

درباره هر ابزار توضیحات پایه ای – قابلیت ها و نکات خریدی بیان میشود. اگر این مطلب برای شما مفید بود خوشحال میشیم اون رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید.

چه کاربردی دارد؟
یک دریل برقی برای سوراخکاری در سنگ – سیمان – فلز – چوب – شیشه – پلاستیک – آجر و کاشی مورد استفاده قرار میگیرد. طیف گسترده ای از مته ها با طول های متفاوت بر اساس قطعه ای که میخواهید سوراخکاری کنید وجود دارد. برای آشنایی با انواع مته میتوانید مقاله انواع مته را مشاهده کنید.

چگونه کار میکند؟
مته در سه نظام دریل نصب می شود و دریل آماده سوراخکاری خواهد بود. دو نوع سه نظام موجود است. اولین نوع سه نظام آچاری که با آچار باز و بسته شده و نوع دوم که سه نظام اتوماتیک است با دست باز و بسته میشود. دریل ها با یک سه نظام عرضه میشوند که شما در صورت تمایل میتوانید آن را تعویض کنید. سه نظام به شما این امکان را میدهد تا مته را محکم نگه داشته و مته منحرف نشود و به شما امکان سوراخکاری بهتر را میدهد. سه نظام های اچاری مته را به صورت محکم تری نگه میدارند. سه نظام ها از نظر حداکثر قطر دریلی را که میتوانند نگه دارند به دسته های ۱۰- ۱۳و ۱۶ میلی متر . دسته بندی میشوند. این عدد قطر ته مته است که در سه نظام قرار میگیرد. برای مثال در سه نظام ۱۳ میلی متری هر مته ای که قطر مقطع آن کمتر است ۱۳ میلی متر است را میتوانیم در سه نظام نصب کنیم. در مته ها دو عدد دیگر وجود دارد که یکی طول مته است در حالتی که مته در سه نظام نیست. و عدد دیگر طول کارگیر که حداکثر طول سوراخکاریی است که با آن مته میتوان انجام داد. در مواردی که میخواهید سوراخکاری در زاویه های نا متعارف انجام دهید میتوانید از رابط ۹۰ درجه استفاده کنید. برای خرید مته و دریل میتوانید به سایت ابزار مارت مراجعه کنید. توان دریل نیز فاکتور بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد برای بررسی توان مورد نیاز برای کار شما میتوانید به مقاله های راهنمای خرید دریل شارژی و برقی خانگی و نجاری مراجعه کنید. اگر میخواهید از دریل خود به عنوان پیچگوشتی استفاده کنید دستگاه باید دارای دیمر باشد یا کلید گازی داشته باشد.

مواردی که باید در نظر بگیرید:

داشتن قابلیت کنترل سرعت – چپگرد و راست گرد – ترکمتر – دیمر و ….. میتواند روی کیفیت کار شما تاثیر داشته باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله انتخاب دریل مناسب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *