دسته‌بندی نشده

راهنمای انتخاب خرید دریل

زمانی که شما قصد خرید دریل دارید، بازه انتخابی کوچکی پیش رو ندارید، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مشخصات دریل ها بسیار متفاوت است. از اینرو انتخاب و خرید آسانی نخواهید داشت. نیاز به اطلاعاتی هرچند مختصر در مورد دریل ها پیش نیاز خرید درست است، برای آشنایی با این ویژگی ها این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

اولین مسئله ی مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشت کاربرد دریل مورد نظر و فعالیتی که می‌خواهید با آن انجام دهید، می‌باشد.

انواع دریل و کاربرد آن‌ها:

معمولی ترین انواع دریل، کاربرد سوراخ کردن چوب و فلز را دارند، بسته به اندازه دهنه ورودی مته نیز تا یک قطر به خصوص می‌توانند سوراخ ایجاد کنند. کاربرد آن نیز برای کارهای کوچک و رفع نیازهایی مثل نیازهای داخل منزل است. خب با کاربرد محدود این دریل‌ها مشخص است که بین انواع مختلف، قیمت دریل‌های ساده از باقی انواع آن پایین‌تر است.

دریل بتن کن یا چکشی:

این نمونه دریل‌ها به اضافه کاربرد اصلی خود یعنی سوراخ نمودن، همانند یک چکش نیز عمل کرده که در مصالح سخت تر از جمله بتون کارآیی فراوانی دارند. به این مدل‌ از دریل‌ها دریل بتون کن، دریل ضربه‌ای (impact) و یا دریل چکشی می‌گویند. یکی از مشخصه‌های اصلی در این دریل‌ها، سرعت ضربه زدن آن‌هاست که آن‌ را با مقیاس BPM-Beat Per Minute (ضربه در دقیقه) نمایش می‌دهند.

دریل بادی:
گونه‌ای از دریل‌ها از کمپرسورهای هوا قدرت می‌گیرند، بدین معنی که به جای آن که مستقیماً به برق متصل باشند از طریق شیلنگ مخصوص به کمپرسور متصل شده و با فشار هوای فشرده موتورشان به حرکت در می‌آید، این مدل از دریل‌ها مناسب جهت امور صنعتی و کارهای مستمر و پرفشار می‌باشند.

دریل پیچ گوشتی (پیچ گوشتی برقی):
از نام این نوع می‌توان فهمید که از آن جهت پیچ کردن استفاده می‌شود.

دریل های هفت تیری و چپقی:
دریل های هفت تیری و چپقی نیز به علت شکل ظاهریشان به این خوانده می‌شوند، برای کاربردهای مختلف و مکان‌هایی که دریل معمولی را نمی توان استفاده نمود این کار دریل کردن را انجام می دهند که نام آن ها بر اساس شکل ظاهریشان اختصاص یافته است

زمانی که دریل مورد نظر خود را انتخاب کردید نوبت آن است که به بررسی ویژگی های مهم این کالا که هنگام خرید باید به آن توجه داشت بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *