دسته‌بندی نشده

تمیزکاری مته جهت افزایش طول عمر

تمیزکاری مته جهت افزایش طول عمر مفید آن

تمیز کردن مته عملی بسیار مفید جهت نظافت کارگاه، صرفه جویی در هزینه ها و کیفیت قطعات تولیدی شما می تواند باشد. در این مطلب سعی داریم تا در خصوص تمیزکاری مته جهت افزایش طول عمر مفید آن نکاتی را بیان کنیم.

تمیزکاری مته جهت افزایش طول عمر مفید آن

تمیزکاری مته جهت افزایش طول عمر مفید آن

روش صحیح تمیز کردن مته ای که بصورت پیچ در پیچ است یک برس سیمی کوچک(بسته به اندازه مته) است. شکل ظاهری مته ها همان طور که در شکل آمده است به صورت شیارهای مارپیچی است که یک برس سیمی به خوبی می تواند به داخل این شیار ها نفوذ کرده و مواد باقی مانده از حفاری یا سوراخ کاری شما را بیرون آورد.

اگر بخواهید به صورت حرفه ای عمل کنید بهتر است زمانی که کارتان با مته تمام شد، مته را کمی با برس سیمی تمیز کنید و روی آن را با یک حوله کاغذی خوب بپوشانید. حال با یک روان کار و یا روغن به خوبی روی حوله کاغذی بریزید، بعد از انجام دادن این عمل بگذارید مته به خوبی روانکار را بخوبی بخ خودش جذب کند. جهت تمیز کردن کامل مته با انگشت خود حوله کاغذی را به خوبی بین شیارهای مته بمالید تا همه ی نقاط مته بخوبی روانکار را به خودش جذب کند. این کار باعث می شود تمام موادی که مته حین کار چسبیده اند جدا شوند و مته بخوبی تمیز شود. اگر شما مدت زیادی نیز با مته کار نکنید این کار باعث می شود که طول عمر مته شما افزایش یابد به طوری که می توانید روزها و هفته های آتی از مته ای که مانند روز اول تیز و تمیز است استفاده کنید.

نکته: با توجه به اینکه اصولا روانکارها به شدت مشتعل شونده هستند و می توانند در شرایطی خود به خود آتش بگیرند هنگامی که کار تمیز کاری شما پایان یافت، اجازه دهید روانکار مربوط روی حوله کاغذی به خوبی تبخیر شود، سپس حوله را بسوزانید و یا قبل از انداختن آن در سطل زباله آن را بخوبی در آب فرو کنید و هرگز کاغذ روغنی را در زباله نیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *