دسته‌بندی نشده

ترفندهایی جهت تقویت سیگنال

وجود هر گونه مانع طبیعی یا غیر طبیعی در خط مستقیم بین آنتن فرستنده امواج تلویزیونی و آنتن گیرنده دستگاه تلویزیونی باعث کاهش کیفیت امواج تصاویر یا حتی عدم دریافت آن می شود. لذا بهتر است که تا جای ممکن آنتن دریافت در محل و در ارتفاع مناسب نصب شود. امواج انتشار پیدا کرده توسط فرستنده های تلویزیونی که حامل اطلاعات صدا و تصویر هستند، به صورت مستقیم حرکت کرده و وجود مانع بلند در مسیر بین آنتن فرستنده باعث می شود امواج ضعیف دریافت شوند. زمانی که گیرنده یک سیگنال مشابه را به طور همزمان از دو محل متفاوت دریافت کند، تداخل ایجاد می شود. استفاده از یک آنتن جهتی می توان مشکل تداخل را برطرف کرد. در این مطلب قصد داریم که ترفندهایی جهت تقویت سیگنال آنتن تلویزیون و دستگاه های دیجیتال را بیان کنیم.

۱-تقویت آنتن تلویزیون با انتخاب بهترین آنتن برای تلویزیون دیجیتال

دریافت سیگنال به طور عمده به فاصله آنتن از برج فرستنده، زمین و محیط اطراف بستگی دارد. برخی از مدل ها نسبت به مدل های دیگر بهتر کار می کردند. تعدادی از آنتن ها جهت دار بودند به طوری که آنها نیاز به چرخش به سمت برج پخش داشتند. آنتن های چند جهته که سیگنال ها را از همه جهت دریافت می کنند ممکن است برای مکان های شهری بهتر باشند اما ممکن است برای ایستگاه های دورتر مناسب نباشند.

۲- تقویت آنتن تلویزیون دیجیتال با تنظیم ارتفاع

ارتفاع آنتن یکی از عوامل مهم در گرفتن دریافت مناسب و معقول است که یکی از دلایلی است که آنتن ها روی پشت بام نصب می شوند. اگر می توانید آنتن تلویزیون خانگی را در مکانی از اتاق که نزدیک پنجره است قرار دهید و یا در یک اتاق زیرشیروانی قرار دهید. گاهی اوقات مواد به کار رفته در اتاق و یا سقف با سیگنال ها تداخل دارند بنابراین سعی کنید چند مکان مختلف را امتحان کنید.

۳- تقویت آنتن تلویزیون با پیدا کردن ایستگاه ها

بسیاری از آنتن ها جهت دار هستند که به این معناست آنها نیاز دارند که به سمت یک برج پخش کشیده شوند. یک آنتن چند جهته می تواند سیگنال ها را از همه جهات دریافت کند اما قبلا هم اشاره شد که قادر به گرفتن سیگنال از ایستگاه های دورتر نیست. هنگامی که شما آنتن های مختلف را آزمایش می کنید از طریق کانال های تلویزیون چک کنید که محل آنتن به طرف کدام ایستگاه بهتر است.

۴-تقویت سیگنال دستگاه دیجیتال با متوقف کردن تداخلات

هر چیزی که بین آنتن تلویزیون خانگی و برج پخش است می تواند پذیرش آنتن شما را کاهش دهد. اگر امکان دارد آنتن را در نزدیکی پنجره قرار دهید یا یک دیوار خارجی که روبروی برج پخش است را انتخاب کنید. سعی کنید چند دیوار و پنجره را برای پیدا کردن بهترین نقطه امتحان کنید.

۵-دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون (آمپلی فایرها یا بوسترها)

سیگنال های دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل می شود تا تقویت شوند که می تواند قدرت سیگنال را در ایستگاه های دورتر افزایش دهد. اگر شما قصد دارید که یک آنتن را برای دو تلویزیون استفاده کنید تقویت کننده می تواند مفید باشد. این دستگاه می تواند نویز و اعوجاج و دریافت بیش از حد از ایستگاه های نزدیک تر را تقویت کنند.

برای تقویت آنتن، تقویت کننده های dc۱۴ پیشنهاد می شود. اگر شما یک آنتن با تقویت کننده دارید ابتدا تقویت کننده آن را بردارید اگر دریافتتان خوب بود آن را کلا بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *