دسته‌بندی نشده

آموزش نگهداری از تیغه اره

نگهداری صفحه(تیغه) اره های مختلف
اگر بتوانید از هر وسیله ای به خوبی استفاده کنید و در بهترین شرایط از آن نگهداری کنید، بسیار در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. در این متن قصد داریم که نکاتی را در مورد نگهداری صفحه(تیغه) اره های مختلف را برای شما بیان کنیم.

نگهداری صفحه(تیغه) اره های مختلف

نگهداری صفحه(تیغه) اره های مختلف

-صفحه(تیغه) اره را مرتبا تمیز کاری کنید

باقی ماندن براده ها و خرده های مواد مختلف بر روی صفحه (تیغه) سبب کند شدن آن می شود. صفحه ها(تیغه) در صورت کند شدن نیز نیاز به فشار بیشتری جهت برش دادن، دارند و خود این موضوع سبب داغ شدن و استهلاک صفحه (تیغه) می شود. جهت تمیزکاری صفحه(تیغه) برس های مفتولی به کار نبرید و تنها از برس های نایلونی برنجی استفاده کنید.

-تیغه خود را روغن کاری کنید

بسیاری از صفحه ها(تیغه) جهت خنک شدنشان نیاز به روغن کاری دارند همانطور که برای روانتر کار کردن روغن بسیار به کمکشان می آید. البته برای صفحه ها(تیغه) روغن های مختلفی وجود دارد که می توانید با مشورت ابزارفروشان روغن مرتبط را خریداری نمایید.

اگر برای برش جسمی از صفحه(تیغه) درشت نسبت به صفحه(تیغه) مناسب آن کار استفاده می کنید می تواند به سادگی به صفحه(تیغه) شما آسیب برساند. همچنین اگر صفحه(تیغه) به اندازه کافی استحکام برای آن کار ندارد، می تواند هم به جسمی که قصد برش آن را دارید آسیب وارد شود و هم به صفحه(تیغه).

-از داغ شدن بیش از حد صفحه(تیغه) جلوگیری کنید

این امر به خصوص در مورد تیغه های کاربیدی اهمیت فراوانی دارد. در صورت داغ شدن زیاد صفحه ها(تیغه) امکان شکستن و خرد شدن آن وجود دارد و در پس آن امکان آسیب رساندن به شما به وجود می آید.

-هنگام کار با (صفحه) تیغه برش چوب از تماس صفحه (تیغه) با زمین و یا قطعات فلزی خودداری کنید

بسیاری از اوقات با کمی بی دقتی امکان برخورد صفحه (تیغه) با سطوح فولادی و یا بتنی که زیر کار وجود دارد که بسیار برای این گونه تیغه ها آسیب رسان است. در صورتی که دستگاه شما محافظ ایمنی ندارد بعد از برش نیز باید دقت کنید که تا توقف صفحه(تیغه) آن را بر روی بتن و یا فلز نگذارید.

-صفحه (تیغه) را درون محفظه نگه داری کنید

حمل و نقل تیغه ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت برخورد صفحه ها(تیغه) با هم امکان آسیب دیدن و لب پر شدن آنها وجود دارد. شما به سادگی می توانید با قطعاتی مقوا و یا تخته های سه لایه محفظه هایی برای محافظت از لبه های صفحه (تیغه) خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *