دسته‌بندی نشده

آموزش نقاشی سریع و آسان

اگر قصد دارید به خانه ی خود نمای جدیدی بدهید اما نگران کمبود وقت هستید، نقاشی می تواند بهترین راه حل برای شما باشد. این کار نه تنها کمترین هزینه را برای تغییر دکور در بر دارد بلکه سریع ترین راه نیز هست. با نقاشی شما می توانید چهره ی یک اتاق را ظرف چند ساعت و چهره ی کل خانه را در یک آخر هفته عوض کنید. حتی اگر فکر می کنید که وقت کافی برای انجام همچین کاری ندارید، دوباره فکر کنید. این مقاله را بخوانید تا چند روش برای انجام سریع این کار یاد بگیرید.

از قبل برنامه ریزی کنید

در ابتدای روز فکر کنید که به چه وسایلی هنگام رفتن به خرید نیاز دارید. بنابراین وقتی به مغازه می روید در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. قبل از رفتن برای خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز را بررسی کنید. لیستی از وسایلی که از قبل دارید و همچنین وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید. مطمئن شوید که این لیست شامل وسایل اصلی از جمله قلم مو، غلتک، تشتک، لباس کار، بتونه و البته رنگ باشد. برای تعیین مقدار رنگ از محاسبه گر آنلاین استفاده کنید و اگر باز هم مردد بودید، رنگ اضافه بخرید.

از وسایل مناسب استفاده کنید

نقاشان مبتدی ممکن است فکر کنند که تمام قلم مو ها و غلتک ها یکسان هستند و برای صرف هزینه ی کمتر دچار این اشتباه بشوند. اما شما باید از اهمیت کیفیت قلم مو آگاه باشید و با صرف اندکی هزینه ی بیشتر وسایل مناسب تری انتخاب کنید. قلم موهای با کیفیت به دلیل دوام بیشتر، نریختن موها و برجا نگذاشتن علامت روی سطح مورد نظر، قیمت بیشتری دارند.

از رنگ و آستر با کیفیت استفاده کنید

همانند وسایل نقاشی، تمام رنگ ها نیز یکسان نیستند. بعضی از رنگ ها به دلیل اینکه به چند لایه رنگ زدن نیاز دارند ارزان هستند. اما رنگ های با کیفیت دیوارها را بهتر می پوشانند و شما نیازی به چند لایه رنگ آمیزی ندارید. اگر می خواهید دیوارهای تیره یا روشن را بپوشانید، استفاده از آستر پوشاننده ی رنگ روش مناسبی است. برای رسیدن به نتیجه ی بهتر از آستری استفاده کنید که با رنگ جدید مطابقت داشته باشد و اگر می خواهید روی دیواری با رنگ متفاوت، رنگ سفید بزنید، از آستر تیره استفاده کنید تا رنگ کهنه را بهتر مخفی کند.

رنگ مشابه انتخاب کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود پروژه های رنگ آمیزی طولانی شوند این است که به جای کار کردن در تطابق با رنگ قدیمی، برضد آن کار می کنیم. تغییر بزرگ نیاز به صرف وقت بیشتری دارد. به جای پوشاندن دیوار با رنگ کاملا جدید بهتر است سایه و یا فام متفاوت انتخاب کنید. این کار وقت و تلاش کمتری می طلبد و اشتباه های کوچک کمتر به چشم خواهند آمد.

قسمت های مهم را آماده کنید

آماده کردن قسمت های اصلی مقدار زیادی از وقت مورد نیاز برای نقاشی را کم می کند. دیوارهای کثیف و روغنی نیاز به پاک کردن روغن و کمی ساییدن دارند درحالیکه دیوارهای تمیز به همچین تلاشی نیاز ندارند. در عوض می توانید با یک پارچه نمدار کثیفی های کوچک، گرد و خاک و تار عنکبوت را پاک کنید. از پارچه برای پوشاندن کف اتاق و اسباب و اثاثیه منزل استفاده کنید.

در وقت استراحت قلم مو را تمیز نکنید

تمیز کردن قلم مو حین وقت استراحت باعث هدر رفتن مقدار قابل توجهی از وقت شما می شود. به جای این کار شما می توانید قلم موها و غلتک های خودتان را در پلاستیک بپیچید. اگر مطمئن شوید که هوا به درون آنها نفوذ نمی کند به هیچ وجه خشک نخواهند شد و بعد از وقت استراحت آماده ی کار خواهند بود.

مهمانی نقاشی برپا کنید!

تمام کارهای خسته کننده از جمله نقاشی ساختمان اگر به همراه افراد شوخ طبع و بامزه انجام شوند دلچسب و جذاب خواهند شد. واضح است که با نیروی کار اضافی، کارها سریع تر انجام خواهند شد. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی خوراکی و نوشیدنی فراهم کنید، موزیک پخش کنید و به هر نفر یک قلم مو بدهید. بعد از اتمام کار آنها را به یک وعده غذای لذیذ دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *