دسته‌بندی نشده

آموزش شستشوی حرفه ای خودرو

شرح راه حل:

زمانی که سراغ شستشوی خودرو خود می رویم،بسیاری از ما به سمت کارواش می رویم یا اگر حوصله کافی داشته باشیم بوسیله یک شیلنگ شروع به شستن خودرویمان جلوی در خانه میکنیم.هر یک از این دو راه باعث می شود که خودرو شما ظاهر بهتری پیدا کند و تمیز شود،و بسیاری از آلودگی ها از بین روند ،اما برای تمیز کردن عالی خودرو خود شما نیاز دارید که بعضی کارها را برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها انجام دهید.برای شستشوی خودرو خود به خوبی،شما باید وقت زیادی صرف کنید، حدود نصف روز،این در صورتی است که با صرف کردن این وقت در هزینه خود صرفه جویی کردید و هزینه بسیار کمتری را نسبت به رفتن به کارواش تقبل میکنید.در واقع ما به دنبال این هستیم که زمان کمی را برای شستشوی خودرو خود صرف کنیم و هزینه کمی هم برای ما به دنبال داشته باشد.در اینجا ما نحوه شستشوی خودرو را با رعایت نکات ریز توضیح میدهیم.

تمامی مواردی که شما نیاز به رعایت آنها دارید:

کف(صابون)ماشین شویی

بسیاری از مردم فکر میکنند صابون ها و مواد پاک کننده که در بسته بندی هایی مختلف وجود دارند برای شسشو اتومبیل و تمیز کردن آن سودمند است اما این نظریه اشتباه است،در واقع این گونه نیست صابون مخصوص ماشین شستن صابونی است که با فرمول خاصی ساخته شده است و به بدنه ماشین و رنگ آن صدمه نمی زند.مایع ظرف شویی و پاک کننده قوی میتوانند واکس و براقی رنگ ماشین را از بین ببرد.

دستکش مخصوص شستشوی خودرو

بهترین این دستکش ها آنهایی هستند که از پوست گوسفند و یا از پارچه های میکرو تهیه شده اند.

برس نرم

این وسیله بسیاری خوبی است برای جاهای سخت و کثیف اتومبیل را نرم و تمیز نماید،مطمئن شوید که این برس باعث خراش در ماشین نشود.

دو عدد سطل

یکی برای نگه داشتن آب و صابون و دیگری برای نگهداری آب تمیز برای شستشو دستکش و برس های نرم.

پارچه ای برای خشک کردن

حوله نرم و جاذب رطوبت انتخاب بسیار عالی هستند، و پارچه های کوچک برای تمیز کردن گوشه ها و جاهایی که سخت خشک و تمیز می شوند .

خودرو خود را در مکانی دور از تابش مستقیم نور خورشید بشویید

اگر اتومبیل خود را در جایی تحت تابش مستقیم نور خورشید مورد شستشو قرار دهید،آب موجود در کف را تبخیر کرده و باعث می شود روی ماشین به صورت لکه هایی نمایان شوند.

برخورد کردن با فضولات پرندگان

در صورت مشاهده این آلودگی های بر روی اتومبیلتان با اسپری رقیق صابون خودرو، بر روی آنها بریزید و آنها را از بین ببرید، این کار را برای شستن چرخ ها نیز می توانید انجام دهید.

شستشو چرخ ها

برای شروع کار دو سطل را در کنار خود داشته باشید.از سرد بودن چرخ ها اطمینان پیدا کنید چراکه اگر چرخ ها گرم باشند آب را تبخیر و لکه هایی از صابون روی چرخ ها باقی می ماند و جلوه بدی را ایجاد میکنند.با شیلنگ آنها را کاملا اسپری کنید،بوسیله یک برس نرم و مخلوطی از آب و صابون آنها را شستشو دهید،از یک برس کوچکتر که دندانه های کوچکتر را داراست برای تمیز کردن جاهای باریک و دهانه های کوچک و لبه ها استفاده کنید.

شما میتوانید از دستکش شستشو و یا از یک اسفنج نرم به جای برس نرم نیز استفاده کنید،اما اگر این کار را انجام دادید،از دستکش های مختلفی برای این کار استفاده کنید(اگر با یک دستکش این کار را انجام دهید امکان کثیف شدن آن وجود دارد و آلودگی ها فرصت این را پیدا میکنند که روی چرخ ها بمانند)شما می توانید برای شستشو ویژه چرخ ها از مایع مخصوص نیز استفاده کنید اما کف مخصوص ماشین شویی نیز به همان اندازه با کیفیت کار می کند.بعد شستشو هر کدام از چرخها آنها را با آب تمیز شستشو دهید تا آلودگی ها خشک نشوند و همه از بین بروند.

از بالای اتومبیل شروع به شستشو کنید:

برای شستشو اتومبیل از بالای آن شروع کنید و به سمت پایین بیایید.در ابتدای امر کل ماشین را با اسپری کف،کف بمالید و سپس با دستکش خود شروع به مالیدن کف روی ماشین کنید.زمانی که مناطق حساس را می خواهید شستشو دهید سعی کنید دستکش خود را در آب تمیز شستشو دهید و سپس به کف آغشته کنید.حال باید جایی را که پرنده ها کثیف کردند و فضولات آنها ریخته شده را پاکسازی کنید،بوسیله یک برس نرم طوری که بدنه و رنگ ماشین آسیب جدی نبیند و با حوصله کامل این کار را انجام دهید.

نگه داشتن در حالتی مرطوب

زمانی که اتومبیل خود را می شویید سعی کنید آن را بوسیله شیلنگ آب مرطوب نگه دارید.این کار به این منظور استفاده می شود که لکه های کف روی ماشین نماند و خشک نشوند.

شستشوی نهایی

بعد از شستشو کامل ماشین یک بار دیگر به سرعت با دستکش و صابون تمام ماشین را تمیز کنید و سپس توسط شیلنگ از بالا ماشین شروع کنید و تا پایین آن را بشورید.

خشک کردن

در پایان با یک حوله نرم و تمیز عملیات خشک کردن را انجام دهید.سعی کنید پارچه هیچ پرزی نداشته باشد که بر روی ماشین بماند.در امر خشک کردن می توانید از دو حوله استفاده کنید که اگر یکی از آنها خیس شد با دیگری شروع به کار کنید و راه دیگر این است زمانی که خیس شد دستمالتان آن را با پیچاندن آب موجودش را خالی کنید و باقی ماشین را خشک کنید.حال ماشین تمیز شده و خشک شده بدون هیچ لکه آب و یا صابونی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *