دسته‌بندی نشده

آموزش تعویض تیغه اره عمودبر

روش تعویض تیغ‌های اره عمود بر با توجه به چگونگی تولید و نوع اره عمودبر تفاوت هایی دارد. درکل دو نوع اره عمودبر از لحاظ عوض کردن تیغه وجود دارد. مدل اول نیاز به آچار آلن جهت تعویض تیغه اره عمودبر نیاز است و در نوع دوم به آچار جهت تعویض تیغه اره عمودبر نیاز ندارد. در این متن قصد داریم چگونگی تعویض تیغه اره عمودبر را توضیح دهیم. پس با بخش آموزشی ونوس دی اس اچ همراه شوید

گام اول- حذف تیغ مستهلک

اره عمود بر را از برق بکشید و یا اگر از مدل شارژی استفاده می کنید، باتری آن را جدا کنید تا از خطر روشن شدن آن در حین کار جلوگیری کرده باشید. در اره هایی که از ضامن برای نگه داشتن تیغ استفاده شده است، با استفاده از انگشتان خود در حالی که تیغ را نگه داشته اید ضامن را باز کنید. همزمان با پایین آوردن تیغ به سمت میز کار ، دستگاه را نیز تکان دهید. تیغ باید جدا شود در صورتی که جدا نشد به آرامی آن را بکشید و تیغ را جدا کنید.

در بعضی از دستگاه ها از آچار آلن باید استفاده کنید تا تیغ به صورت ایمن در جای خود قرار گیرد. که باید در بالای دستگاه روی دستگیره باشد. اندکی پیچ را شل کنید(آن را جدا نکنید) و به آرامی تیغه اره عمودبر را از دستگاه جدا کنید.

گام دوم- قرار دادن تیغ جدید

در دستگاه‌هایی که ضامن دارند، ضامن را باز نگه دارید و تیغ را در جای خود قرار دهید. مطمئن شوید که در جای مناسب خود به خوبی قرار گرفته است. به آرامی آن را در جای خود قرار دهید و فشار دهید تا زمانی که جلوتر نرود. ضامن را رها کنید و بعد از این تلاش کنید تا تیغ در جای خود فیکس شود. تیغ نباید در سر جای خودش تکان بخورد. اگر تکان می‌خورد ، آن را باز کنید و دوباره تلاش کنید تا تیغ در جای خودش به خوبی قرار گیرد و به طور صحیح تیغ نصب شده باشد.

در حالت دیگر با استفاده از پیچ، تیغ را به طور کامل در جای خود قرار دهید. و اطمینان حاصل کنید که در جای مناسب قرار گرفته است. پیچ را سفت کنید و سعی کتید تا تیغ به طور مناسب و به صورت فیکس در جای خود قرار گیرد. تیغ نباید در سر جای خود تکان بخورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *