دسته‌بندی نشده

چگونه یک دیوار را از داخل خانه حذف کنیم؟

پروژه های بازسازی اغلب نیاز به تخریب یک یا دو دیوار دارند. اما پیش از آنکه چکش را بردارید و شروع به تخریب بکنید، چند نکته را باید در نظر بگیرید. بررسی صحیح بار گذاری ها برای حذف ستون ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا یک راهنمای کامل در رابطه با حذف دیوارهای داخلی در اختیار شما قرار داده ایم.

بررسی وضعیت بار گذاری

قبل از فروریختن دیوار باید مطمئن شوید که دیوار باربری نیست. دیوارهای باربری معمولا در مرکز خانه قرار دارند و عمود بر تیرآهن های سقف قرار می گیرند. شما میتوانید با نگاه کردن به تیرهای اتاق، دیوار باربری را بررسی کنید. اگر دیواری در جهت متفاوت از تیرآهن قرار داشت احتمالا باربری است. قبل از تخریب دیوار توصیه میشود که نظر شخص دیگری را در رابطه با باربر نبودن آن دیوار بپرسید.

آماده کردن سقف

شما میتوانید قسمتی از دیوار را علامت گذاری کنید تا فقط آن قسمت را تخریب کنید. این امر برای تمیز کاری کردن و انجام منظم کار مناسب است. این اقدام برای زمانیکه قصد جدا کردن قسمتی از دیوار را دارید استفاده میشود.

بررسی برق و لوله کشی

هر دو سمت دیوار را برای خروجی برق، لوله کشی و یا دریچه های تهویه مطبوع بررسی کنید. خاموش کردن برق هم در صورت وجود سیم کشی در دیوار کار منطقی است. اگر دیوار حاوی لوله کشی آب است، کنتور آب را بسته و قبل از اقدام با یک آدم ماهر مشورت کنید.

قرار دادن پوشش محافظ

وسایل و مبلمان موجود در اطراف دیواری که قرار است تخریب گردد را با پارچه بپوشانید تا آسیب نبینند. تعدادی مقوا در هر دو طرف دیوار قرار دهید. چند کیسه زباله مناسب برای بیرون بردن مواد باقی مانده از تخریب دیوار، آماده کنید.

جدا کردن گچ

در نگاه اول استفاده از چکش برای تخریب وسوسه کننده است اما آسان تر و کاربردی تر، استفاده از اره افقی بر است. با برش بین ستون ها و بیرون کشیدن تیکه های بزرگ گچ با دست شروع کنید. برای جدا کردن قسمت های سخت تر از یک اهرم استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که از ماسک ایمنی و تنفسی برای جلوگیری از استنشاق گرده های گچ استفاده کنید. زباله های ایجاد شده را با استفاده از کیسه زباله به بیرون حمل کنید.

جدا کردن ستون ها

برای جدا کردن داربست ها میتوان از اره افقی بر استفاده کرد. با استفاده از یک تیغه تخریب، داربست را برش دهید. این اره صفحات بالا و پایین را نیز برش میدهد. بعد از جدا شدن دیوار، قطعه های پلاستیکی را بیرون بکشید. مراقب انگشتان خود در برخورد با اجسام تیز باشید.

نکات پایانی

هنگام بیرون بردن مواد باقی مانده دقت لازم را داشته باشید. استفاده از کیسه زباله های دولایه فکر مناسبی است. بهتر است که در طول انجام پروژه مواد اضافه را بیرون ببرید تا به یکباره نیاز به انجام این کار نباشد. علاوه بر استفاده از دستکش و ماسک ایمنی، از پیراهن آستین بلند و شلوار مناسب برای حفاظت بیشتر استفاده کنید. اگر مواد زائد حجم بالایی داشته باشند ممکن است نیاز به ماشین برای حمل آن ها تا محل مناسب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *