دسته‌بندی نشده

چگونه یک ابزار برقی بخریم

اگر شما با اصطلاحات رایج مربوط به ابزار آلات برقی آشنا نیستید پس احتمالا از این موضوع که به یک مغازه ابزار آلات بروید و ابزار مناسب با نیاز خود را پیدا کنید هراس دارید. در بازار تنوع محصولات بسیار بالایی مشاهده میشود که آشنایی با تمام خصوصیات آن ها بسیار سخت است. نه تنها برندهای مختلفی وجود دارد بلکه هر کدام از برندها دارای خصوصیات و مزایای منحصر به فردی هستند. تفاوت در اندازه، توان و کاربرد دستگاه های مختلف باعث شده است که قبل از هرگونه اقدام به خرید داشتن مقداری اطلاعات در مورد وسیله ای که نیاز دارید ضروری باشد. مقداری زمان بگذارید و با وسایل موجود آشنا شوید و با ویژگی هایی که از دستگاه مورد نیاز دارید آشنا شوید و سپس با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

توان

در بازار امروز دو نوع مختلف دستگاه وجود دارد. بعضی از دستگاه ها به وسیله روش های قدیمی تر انرژی خود را تامین میکنند. این دستگاه ها دارای یک سیم هستند که باید به یک منبع برق وصل شوند تا بتوانند کار کنند. با توجه محل کار، شاید شما یک دستگاه با سیم ضخیم داشته باشید که به یک ژنراتور وصل میشود و روشن میشود اما باز هم مجبور هستید که از یک منبع خارجی برای روشن کردن دستکاه استفاده کنید. میزان انرژی که این دسته از دستگاه ها مصرف میکنند بر حسب آمپر اندازه گیری میشود. از اره ها گرفته تا دریل ها میزان آمپر بیشتر نشان دهنده قدرت بیشتر است. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین قابلیت نگهداری الکتریسته بیشتر در در موتورهای کوچکتر، یک رشد پایدار در میزان انرژی که دستگاه های کوچک قادر به تولید هستند مشاهده شد. سال های نه چندان دور یک دستگاه که با ۵ یا شش آمپر کار میکرد جز دستگاه های پر قدرت قلمداد میشد. با یک چشم به هم زدن این عدد بالاتر رفت و در حال حاضر غیر معمول نیست که یک دستگاه با ۱۱، ۱۲ آمپر و یا حتی بیشتر کار کند.

روش دوم برای بررسی میزان توان مربوط به دستگاه هایی است که بدون سیم کار میکنند و انرژی مورد نیاز خود را از درون دستگاه تامین میکنند. ولتاژ نشان دهنده اصلی توان و قدرت این دستگاه ها است. زمانی که اولین دستگاه های بدون سیم (شارژی) وارد بازار شدند یک باتری ۹.۶ ولت به عنوان یک دستگاه با قدرت شناخته میشد و پرچم دار در بازار بود. با توجه به نیاز به انرژی بیشتر برای چرخش و همچنین عمر کاری بالاتر، تولید کنندگان میزان قدرت این باتری ها را تا ۱۲ ولت افزایش دادند و پس از آن تا ۱۴.۴ ولت. و سپس همواره یک افزایش در میزان توان مورد نیاز این دستگاه ها مشاهده شد که به ولتاژ ۳۶ ولت و ولتاژهای بالاتر آن منجر شد. در حال حاضر میتوان باتری هایی یافت که قدرت کافی برای به کار انداختن یک اره تاجی شکل را دارند.

مشخصه ها

در کنار این موضوع که شما چه میزان توان نیاز دارید. میزان زیادی از ویژگی های مختلف در دستگاه ها موجود است که تاثیر مستقیمی بر روی راحتی کار با دستگاه دارند. تعامل با پیمان کاران مختلف شرکت های تولید کننده ابزار آلات را به این نتیجه رساند که قابلیت تعویض سریع (quick change) را به مشخصه های دستگاه اضافه کنند. قابلیت تغییر سریع تیغ، مته و یا سه نظام این امکان را به کسانی که در بازه زمانی مشخصی باید کار را تمام کنند میدهد که میزان محصول بیشتری تولید کنند.

علاوه بر این مشخصه قابلیت تعویض سریع، تعداد زیادی از ابزارآلات برقی دارای نشانگر راهنمای لیزری هستند. نشانگر لیزری شاید در دقت برش تاثیر نداشته باشد اما میتواند زمان لازم را برای پیدا کردن خط برش را کاهش دهد.

برندها

تعداد زیادی از شرکت ها هستند که ابزارآلات برقی تولید میکنند. تمامی شرکت ها نیز در تبلیغات خود دارای قوی ترین، سریع ترین و با دوام ترین محصول هستند. هر زمان که شرکت های بزرگ تولید کننده یک محصول با کیفیت جدید را تولید میکنند به همان اندازه کیفیت در بازار تبلیغات نیز فعال میشوند. تبلیغات میتواند به شما در خرید بهترین دستگاه که نیازهای شما را برطرف میکند کمک کند. تمام شرکت های تولید کننده ابزار در تلاش هستند که در مقابل دیگر شرکت ها در جایگاه بالایی قرار گیرند و لذا با تولید دستگاه هایی با با ویژگی های منحصر به فرد، خود را در بازار رقابت پیش میندازند.

احتمالا مهمترین چیز زمانی که به یک برند فکر میکنید گارانتی و ضمانت آن است. بسیاری از تولید کنندگان اصلی ابزار آلات با کیفیت خیلی بالا در حال حاضر گارانتی تعویض مادام العمر برای محصولات خود ارایه میدهند. پیشنهاد ما اینست که یکی از این محصولات را خریداری کنید. در صورتی که هزینه زیادی برای خرید یک ابزار برقی میخواهید انجام دهید، مطمین شوید این آخرین ابزاری است که میخواهید برای همیشه بخرید. هیچ دلیلی ندارد که وسیله ای بخرید که گارانتی مناسبی ندارد.

آماده برای خرید

زمانی که شما زمان مناسب برای شناخت و آشنایی با وسیله ای که میخواهید بخرید صرف کردید شما آماده خرید هستید. زمانی که قبل از اینکه برای خرید اقدام کرده باشید هرچه برای شناخت نیاز خود مطالعه کردید شما میتوانید با اطمینان خرید خود را انجام دهید. همچنین مطالعه مجلات فروش و همچنین نقد ها و بررسی های فنی دستگاه ها نیز میتواند برای انتخاب بهتر مفید باشد. این بررسی بیشتر زمانی مفید است که میخواهید بفهمید کدام برند دارای بیشترین کارایی متناسب با نیازهای شماست. همچنین برخی از فروشندگان پیشنهادهای ویژه ای برای خرید متناسب با نیازهای مختلف خریدار قرار میدهند که میتوانند گزینه های مناسبی برای خرید باشند. شاید اقتصادی تر باشد که به جای خرید یک محصول یک سبد محصول متناسب برای نیازهای مختلف خریداری شود. در برخی موارد فروشندگان محصولاتی را به عنوان هدیه در کنار محصول اصلی قرار میدهند. پس بهتر است در موقع خرید هم دقت کنید پیشنهادهای بسیار مناسبی در برخی موارد ارایه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *