دسته‌بندی نشده

مقایسه قدرت ابزار شارژی و برقی

آمپر * ولت = وات

در سال های اخیر بهره وری ابزار شارژی پیشرفت های زیادی داشته کاراییشان نیز افزایش یافته. میزان امپر ساعت (a.h)دستگاه ها در حال افزایش است ولی آیا توان دستگاه هم به همین میزان افزایش داشته است. متاسفانه تنها چیزی که شرکت ها سعی دارند بیان کنند میزان امپر ساعت و ولت افزایش یافته دستگاه است. ولی این همه داستان نیست. فرمول امپر * ولت = وات (Amps * Volts = Watts) چیزی است که ما برای ارزیابی ابزار های برقی از آن استفاده میکنیم. ولی در مورد دستگاه های شارژی اگر ولت و آمپر ساعت دستگاه را در هم ضرب کنید به توان واقعی دستگاه دست نخواهید یافت.

امپر همان امپر ساعت نیست
آمپر ساعت عددی است که میزان ظرفیت باطری را نشان میدهد. مثلا اگر شما دو ماشین داشته باشید که حجم باکشان یکی باشد لزوما سرعتشان برابر نیست. هر شرکتی از معیار خود برای معرفی محصولاتش استفاده میکند. برای مثال میلواکی از (ft-lbs) واحد گشتاور برای معرفی محصولش استفاده میکند. بتن کن مدل Milwaukee M۱۸ FUEL SDS-Plus از این واحد استفاده میکند. مدل ۲۷۱۲-۲۲ بتن کن میلواکی ۱.۷ ft-lbs و مدل ۲۷۱۵-۲۲ میلواکی ۳.۳ ft-lbs قدرت گشتاورشان است در حالی که هر دو از باطری ۱۸ ولت ۵ آمپر ساعتی استفاده میکنند. اما مشخص است که هر کدام از این دو دستگاه آمپر و توان متفاوتی را داراست. اگر دنبال دستگاه برقی مشابه به دو مدل قبل باشید مدل های ۸ – ۱۰ و ۱۲ امپری را به شما پیشنهاد میکنند که به برق ۱۱۰ ولت متصل میشود. امپر همه ی داستان را نمیتواند برای شما بیان کند. مخصوصا زمانی که برند های مختلف را با هم مقایسه میکنید.

حداکثر توان خروجی


در اخرین کمپین بوش باطری CORE۱۸V معرفی و گفته شده با ۶.۳ آمپر ۴۳% قدرتمندتر نسبت به رقبا است. و باطری ۸۰% قدرت بیشتری تولید میکند با رفتن از ۶ آمپر به ۶.۳ آمپر. این رتبه بندی بر اساس سلول باطری است. این تفاوت از رفتن از ۱۸۶۵۰ به ۲۰۷۰۰ سلول به وجود امده است. بالا رفتن تعداد سلول به بوش این امکان را داده تا از حداکثر توان ۸۰۰ وات به ۱۴۴۰ وات برسد. حالا میتوان توان هارا با هم مقایسه کرد. ۸۰۰ وات تقریبا یک فرز برقی ۴.۵ اینچی(حدود ۷.۵ آمپر) و ۱۴۰۰ وات یک فرز ۶ اینچی قدرتمند (تقریبا ۱۲ امپر) که یک تفاوت چشمگیر است.

توان امکان مقایسه بهتری را در میان برند های متفاوت با ولتاژ های متفاوت میدهد البته در دستگاه های برقی. این مشکل که برای توان استاندارد واحدی نیست مشکل ایجاد میکند

به نظر میرسد دیوالت اولین شرکتی است که از رتبه بندی Max Watts Out (بیشترین توان دستگاه استفاده میکند). گرد بر جدید دیوالت که در تصویر مشاهده میکنید با حداکثر توان دستگاه ۱۶۰۰ معرفی شده است. در صورتی که اگر از فرمول قبل استفاده کنید به این نتیجه نخواهید رسید. (Amp (۱۵) x Volts (۶۰) = Watts (۱۶۰۰ همانطور که میبینید رابطه برقرار نیست.

با افزایش تعداد سلول باطری ها و همینطور ارتقاء تکنولوژی ساخت شاهد, پیچیده تر شدن مقایسه قدرت دستگاه ها شده ایم. پیش بینی میشود که شرکت های بزرگ در کنار هم امده و استانداردی را برای اندازه گیری توان دستگاه معرفی کنند.

راز پنهانی
در رسیدن به قدرت واقعی دستگاه فاکتور اصلی را میتوان در توانایی دستگاه در راندمان و توان مدیریت گرمای دستگاه بدست آورد. در دماس خاصی باطری بیشترین بازدهی را دارد. در ابزار شارژی فعلی چیپ هایی وجود دارد که این وظیفه را انجام میدهند. گرمای دستگاه – زمان کار ممتد – دمای باطری – مقدار سلول دستگاه – ماده ساخته شده باطری همه و همه در قدرت دستگاه تاثیر دارند. دستگاه برقی را میتوان با توان هایشان مقایسه کرد .ولی راهی برای مقایسه ابزار شارژی با ضریب اطمینان خوبی وجود ندارد. برای مقایسه باید در عمل این کار را انجام داد تا زمانی که معیار مناسبی تعریف نشده است. قدرت ابزار شارژی از ابزار برقی در اکثر مواقع کمتر است به همین دلیل زیاد در این مورد صحبت نکرده ایم. برای نمونه به هوش ردلینک که در محصولات M۱۸ -M۱۲ میلواکی استفاده شده است میتوان اشاره کرد. وظیفه این چیپ هماهنگی حرارت باطری و دستگاه است در حالی که شارژر را نیز کنترل میکند باعث افزایش راندمان دستگاه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *