مقالات

راهنمای کار با ابزارآلات برقی برای مبتدیان

دریل، سنگ فرز، میخکوب برقی و… از جمله ابزارهای برقی است که بسیاری از ما در منزل و محل کار از آن استفاده می نماییم. حتما تا کنون شنیده اید که در حین کار با سنگ فرز، سنگ شکسته و در رفته و سبب آسیب به چشم و صورت فرد شده است. یا اینکه دریل از جا در رفته و سبب آسیب های جدی به فرد شده است. رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با این ابزار آلات بسیار مهم است. ولی اینکه کار با این وسایل را بلد باشید و کاربری درست آن را بدانید از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله ما راهنمای کار با ابزارآلات برقی را برای مبتدیان آورده ایم و آموزشی کلی در رابطه با این مورد ارائه داده ایم. امیدواریم که برای شما کاربر عزیز مفید واقع شود. در این مقاله ابتدا در راهنمایی کلی در رابطه با کار با ابزارآلات برقی ارائه داده و سپس نحوه استفاده از انواع ابزار های برقی مانند دریل، سنگ فرز و … را ارائه خواهیم داد. در بین موارد ذکر شده، مواردی همچون انتخاب ابزار مناسب ذکر شده که برای راهنمای بیشتر می توانید، مقاله راهنمای خرید ابزارآلات را مطالعه نمایید.

 

راهنمای کار با ابزار آلات برقی

راهنمای کار با ابزارآلات برقی برای مبتدیان

همانطور که پیش از این گفتیم، یادگیری کار با ابزار الات برقی برای حفظ سلامتی در هنگام استفاده از این دستگاه ها بسیار حائز اهمیت است. در این قسمت از مقاله راهنمای کار با ابزارآلات برقی یه توضیح در مورد نحوه کار با دریل، سنگ فرز و چند ابزار برقی دیگر خواهیم پرداخت.

آموزش کار با دریل

 

 

انتخاب مته مناسب

مهمترین مورد در هنگام شروع دریل کاری، انتخاب مته مناسب برای این کار است. مثلا از مته مناسب دیوارهای آحری و گچ، نمیتوان برای سوراخ کاری فلزات استفاده نمود. ممکن است در اثر فشار وارده مته شکسته و آسیبی به شما برساند. برای سوراخکای فلزات از مته های مناسب فلز باید استفاده کرد. لذا دانستن این نکته که از کدام مته برای کدام کاربرد باید استفاده کرد، بسیار مهم است. در مقاله راهنمای خرید مته، ما درمورد انواع مته و اینکه هر کدام مناسب چه کاربردی است مفصل صحبت کرده ایم.

تنظیم سرعت دستگاه

مورد بعدی در هنگام کار با دریل این است که برای کاری که انجام می دهید از سزعت مناسب استفاده کنید. سرعت بالا برای سوراخکاری و سرعت پایین برای باز و بسته کردن پیچ مناسب است. هیچ وقت سرعت دستگاه را در هنگام ایست کامل یکدفعه زیاد نکنید که خطر آفرین است.

تنظیم جهت چرخش مته

معمولا در دریل ها حالتی وجود دارد که میتواند جهت چرخش مته را برعکس کند. این مورد در هنگام باز و بسته کردن پیچ ها موثر است که با کمک آن می توانید مته را در جهت بستن یا باز نمودن پیچ بچرخانید.

تنظیم سه نظام دریل

سه نظام دریل همان قسمتی است که مته داخل آن قرار می گیرد. برای قرار دادن مته داخل دریل، سه نظام باید پاد ساعتگرد جرخانده شود تا حفره داخل آن باز گردد. مته داخل آن قرار گیرد و با چرخاندن آن در جهت ساعتگرد، آن را محکم نمایید. برای سفت کردن باید از آچاری که داخل جعبه دریل قرار داده شده استفاده نمایید.

نحوه استفاده از آچار سه نظام دریل

چک لیست نحوه راه اندازی دریل

1- سه نظام را در جهت پادساعتگرد چرخانده تا باز شود.

 

نحوه باز کردن سه نظام دریل

 

2- مته مناسب را انتخاب نموده و داخل سه نظام قرار دهید.

 

جای گذاری مته داخل دریل

 

3- سپس از دریل برای سوراخکاری محل مربوطه استفاده نمایید. فقط دقت کنید که دریل باید نسبت به سطح مورد نظر عمود باشد.

سوراخکاری با دریل

اگر قصد آشنایی با انواع دریل را دارید، مقاله راهنمای خرید دریل را مطالعه نمایید.

آموزش کار با سنگ فرز

 

دستگاه فرز سنگ بری، یکی از ابزارآلات برقی است که برای برش سنگ، کاشی و حتی فلزات استفاده می گردد. در مورد کار با این دستگاه چند نکته وجود دارد که باید مدنطر قرار گیرد.

انتخاب ابزار مناسب کار

دستگاه های فرز در چند سایز و اندازه مختلف وجود دارند که هر کدام مناسب حجم مخصوصی از کار است. مثلا برای برش های عمبق باید از دستگاه ها و سنگ های مناسب استفاده نمود. 2 سایز 115 و 230 میلیمتر، اندازه هایی هستند که فرز ها تولید می شوند. مدل 115 میلی متر مینی فرز بوده و نمی تواند برای حاهایی که نیاز به برش های عمیق است کاربرد داشته باشد. برای برش های بزرگ از سوپر فرز 230 میلی متر میتوان بهره برد. مینی فرز مناسب برش کاشی و سرامیک است.

استفاده از پوشش ایمنی مناسب

هنگام کار با سنگ فرز چون براده از آن خارج می شود باید از پوشش ایمنی مناسب استفاده نمود. استفاده از دستکش، عینک و گوشی محافط به هیچ عنوان فراموش نشود. عینک استفاده شده از نوع فریم چسبان باشد تا از بتواند کاملا جلوی برخود براده ها به چشم را بگیرد .استفاده از ماسک تنفسی مناسب نیز بسیار در این مورد مهم است.

انتخاب صفحه سنگ فرز مناسب

همیشه سعی کنید از یک صفجه با کیقیت استفاده نمایید. تیغه های الماسه همیشه برش هایی صاف و درست روی سنگ ایجاد میکنند و کیفیت بالاتری داشته و گرانتر هم هستند. استفاده از گزینه های بی کیفیت فقط هزینه شما را بیشتر می کند.

تنظیم درست قطعه کار

در هنگام برش قطعه کار باید از زمین فاصله داشته باشد. برای این کار از چند تکه چوب میشود استفاده نمود تا صفحه به زمین برخورد نکند.

رعایت تکنیک های صحیح برش

روی دستگاه زیاد فشار وارد نکنید. چرا که ممکن است سنگ شکسته و به شما آسیب وارد نماید. همچنین حهت برش را طوری انتخاب کنید که براده ها به سمت بیرون پرتاب شوند و سمت خودتان نیایند.

 

فروشگاه ونوس نمایندگی فروش مته کبالت ، قلم چکش تخریب ، مته کبالت و مته های چهار شیار و پنج شیار است که بهترین خدمات رو در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *