دسته‌بندی نشده

توصیه هایی برای استفاده بهتر از بخارشوی

چرا بخار روشی موثر برای شستشو است؟!

در روش های متداول شستشو، معمولا سطوح به صورت سطحی تمیز می شوند. ولی بخارشوی قادر است به فاصله میان کثیفی و سطح نفوذ کرده و آن را از سطح جدا نماید. حتی لکه های سرسخت هم با این روش مقاومتی نخواهند داشت.

بخارشوی2

این روش هم برای شما و هم برای طبیعت مفید است چرا که شما را از شر مواد شوینده شیمیایی اغلب گران قیمت و مضر خلاص می نماید. از طرفی آب در شکل بخار به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. چراکه یک لیتر آب به ۱۷۰۰ لیتر بخار تبدیل می شود.

مدت زمان آماده به کار شدن دستگاه :

یک بخار شوی بسیار شبیه زودپز کار میکند. آب تا دمای جوش در دیگ بخار گرم می شود تا بخار تولید شود. این عمل بین ۱ تا ۶ دقیقه در دستگاه های مختلف طول می کشد. استفاده از آب گرم قطعا این زمان را کوتاه تر خواهد کرد.

بخارشوی چه کارهایی انجام می دهد؟

از بخار و بخارشوی می توان برای تمیز کردن سطوح سخت، کف، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، شیشه ها و آیینه ها، سطوح افقی، مبلمان و اتوکاری استفاده کرد.

اولین بخار شویی :

بخارشوی1

معمولا نتیجه حاصل از اولین بخارشویی خیلی رضایت بخش نخواهد بود! چراکه هنوز آثار مواد شوینده قبلی روی سطوح وجود دارد. بهترین نتیجه همیشه بعد از دو یا سه بار استفاده از بخارشوی حاصل خواهد شد. شما باید تصمیم خود را بگیرید که یا از بخار استفاده کنید یا از مواد شیمیایی. در غیر این صورت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد.

تمیز کردن سطوح استیل :

برای تمیز کردن سطوح استیل مثل هود، یخچال و گاز از نازل سطحی کوچک با حوله مخصوص استفاده کنید. برای از بین بردن چربی های قدیمی تر شاید باید چندبار حوله را همراه با بخار روی سطح بکشید. نتیجه باور نکردنی و بی لکه و رد حوله در انتظار شماست.

تمیز کردن لکه های سخت از روی سطوح غیر حساس :

برای این کار شما می توانید از برس سیمی استفاده کنید یا یک سیم ظرفشویی را دور نازل گرد بپیچد و همزمان از سختی سیم و قدرت بخار (حرارت، فشاربخار) برای از بین بردن لکه استفاده کنید. این کار ممکن است باعث ایجاد خش روی سطوح شود. به همین دلیل از انجام این کار روی سطوح حساس خودداری کنید.

 

کاربری های متفاوت :

بخارشوی3

برای تمیز کردن درزها به خصوص درز کاشی ها از برس سخت یا فلزی استفاده کنید. برای سرامیک از نازل کف و حوله استفاده کنید. لازم نیست به طور دائم ماشه بخار را نگهدارید. برای تمیز کردن کفپوش لمینت و پارکت میزان بخار را روی کمترین حالت قراردهید. در برخی مدلها باید دستگاه را روی حالت فقط بخار قرار دهید. حوله را یا دولا کنید و یا از دو حوله استفاده کنید.

سایر کاربردها :

اتوکاری برای مدل های دارای اتو، تمیز کردن مبلمان، رادیوتورها، لکه ها و مواد چسبنده، گل و گیاه، لکه های رسوب آب و جدا کردن کاغذ دیواری با نازل مخصوص از دیگر کاربردهای بخارشوی ها است.

اگر قصد خرید و بررسی انواع بخارشوی ها را دارید، می توانید به فروشگاه اینترنتی ابزارمارت مراجعه کنید و از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *