مقالات

انواع ابزارآلات برقی و معروف ترین برند های ایرانی و خارجی

ابزارآلات برقی

تمامی وسیله هایی که با عنوان ابزار در بازار عرضه می شوند، کارشان سهولت در انجام کارهای فنی ماست. ابزارآلات برقی نیز همانند ابزارهای دستی، مکانیکی و موارد دیگر این هدف را دنبال می کنند؛ هرچند که استفاده از آنها امری ساده تر است از طرفی قدرت آنها نیز بیشتر است.

زمانی می‌توانیم به یک ابزار عنوان ابزار برقی بدهیم که این ابزار با نیروی الکتریکی کار کند.

ابزارآلات برقی

انواع ابزارآلات برقی

  • ابزار آلات ثابت
  • ابزارالات قابل حمل

کاربرد ابزار آلات برقی

صنعت ساخت و ساز، کارهای فنی خانه، حفاری، برش و … جزئی از هزاران کاربرد از ابزارآلات برقی هستند. در ادامه درباره مهمترین ابزار برقی صحبت می کنیم:

  • دریل برقی : در هر خانه‌ای وجود همچنین ابزار آلات برقی نیاز است. کاربرد این ابزار برقی صرفاً به سوراخ کردن دیوار محدود نمی شود؛ بلکه به هنگام استفاده از پیچ گوشتی جهت افزایش سرعت باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود. 110 ولت نیاز برقی دریل است. این ابزار هم در نوع با سیم هم در نوع بیسیم در بازار عرضه می‌شود؛ در نوع بیسیم منبع انرژی ما باتری است و طبیعی است که بعد از مدتی نیاز به تعویض باتری داشته باشیم. دریل برقی انواعی دارد:
  • دریل دستی: با کمک نیروی دست کار میکند و امروزه به نسبت گذشته‌اش چندان پرکاربرد نیست.
  • دریل بادی: تفاوت این دریل با نوع دستی این است که انرژی خود را از میان فشار بادی که محصول کمپرسورها است به دست می‌آورد.

و این ابزار شامل قطعاتی همچون موارد زیر است:

  • دکمه ی خاموش و روشن
  • دسته ی نگهدارنده
  • دکمه ی عقب برای تغییر جهت حرکت چرخش مته یا همان کلید راست گرد و چپ گرد
  • تنظیم کننده ی گشتاور
  • نگهدارنده ی مته

فروشگاه ونوس دی اس اچ ، نمایندگی فروش مته کبالت و دیگر تجهیزات و ابزارآلات در تهران می باشد که برای تجهیز ابزارآلات خود میتوانید از آن کمک بگیرید.


  • کلیدی برای فعالسازی و غیر فعالسازی حالت چکشی
  • کلیدی برای قفل جهت روشن نگه داشتن دریل

ابزارآلات برقی مدل های زیادی را در بازار به خود اختصاص داده اند. در این مطلب سعی کردیم که یکی از اصلی ترین مدل های ابزار آلات برقی را توضیح دهیم و به معرفی آن بپردازیم.

معروف ترین ابزارآلات برقی دنیا

بهترین برند ابزار و معرفی شرکت های تولیدکننده یکی از مهم ترین مسائل در خرید انواع ابزار است. در این مقاله سعی شده است تا بهترین مارک ابزارآلات و بهترین شرکت های تولیدکننده این محصولات را با توجه به ملیت برند معرفی نماییم.

قبل از معرفی این برندها، مهم ترین مسئله این است که مارک یا برند یک کشور خاص، دلیلی بر این نیست که آن ابزار حتماً در آن کشور تولید شده باشد. در ادامه به معرفی بهترین برند ابزارآلات برقی می پردازیم.

  • بوش: شرکت آلمانی است که معروف به بزرگترین تامین کننده ابزارآلات خودکار در جهان است. در ایران محصولات بوش را با لوازم خانگی و ابزار آلات می شناسند اما در واقع این کمپانی، تولیدکننده ابزار خودکار، ابزار صنعتی، ابزار ساختمانی، مشاوره در توسعه شهری و … می باشد که همه به صورت هولدینگ مدیریت می شوند.

دریل برند بوش

  • آاگ: شرکت AEG یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات برقی و بهترین برند ابزار برقی در سراسر دنیا است که در سال 1883 در شهر برلین آلمان تأسیس شد. امیل راتناو، شرکت آاگ را تأسیس کرد و به تولید تجهیزات برقی ضروری آن زمان از جمله لامپ، موتور و ژنراتور پرداخت . این برند در توسعه و پیدایش بسیاری از تکنولوژی های برقی بسیار موثر بوده است.

ابزار برقی برند AEG

  • متابو: از معروف ترین و معتبرترین شرکت های تولید ابزارآلات برقی در جهان به شمار می رود که حدود 40 سال است که وارد بازار ایران شده است و 25 شعبه مدیریت منطقه ای در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده و چین دارد، که اداره آنها به عهده مدیران متابو می باشد. لازم به ذکر است که کارخانه اصلی این شرکت در شهر نورتینگن آلمان می باشد.
  • ماکیتا: مرکز این شرکت در شهر آنجو از کشور ژاپن می باشد و کارخانه جاتی در کشورهای برزیل، کانادا، چین، ژاپن، مکزیک، رومانی، انگلیس، آلمان و ایالات متحده دارد و یکی از پر فروش ترین شرکت های ابزار شناخته شده است.
  • دیوالت: یک برند آمریکایی و زیرمجموعه شرکت مادر بلک اند دکر می باشد. این برند بین المللی و شناخته شده ابزار آلات نجاری و دستی و صنعتی برای امور ساختمانی و تاسیسات و کارگاه های نجاری تولید می کند. این کمپانی 7 کارخانه در شهرهای مختلف آمریکا تاسیس نموده که محصولاتی با کیفیت تولید و عرضه می نمایند.

ابزار برقی برند دیوالت

  • لیزرلاینر: از شناخته شده ترین برندهای آلمانی است و در زمینه تولید ابزارآلات دقیق فعالیت دارد. این شرکت در بیش از 30 کشور جهان واحد تجاری مستقل داشته و شرکت لیزر لاینر، عهده دار مدیریت زنجیره تامین فروشندگان، می باشد.
  • کارچر: از شناخته شده ترین برندهای آلمانی بوده که در زمینه تولید تجهیزارت نظافتی فعالیت دارد. این کمپانی 21 کارخانه در 18 کشور با توان تولیدی 3000 نوع محصول را دارد و به همین دلیل می توان گفت جزء بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های نظافتی، در جهان است.
  • آنووی: یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید پمپ، جارو برقی صنعتی و کارواش فعالیت دارد. این شرکت یکی دیگر از شناخته شده ترین شرکت های جهان می باشد.
  • کنیپکس: یک برند برتر اروپایی است که تولید کننده ابزارهای دستی برای کاربران حرفه ای می باشد که به صورت کاملا ارگونومیک طراحی شده اند.
  • اروین: تولید کننده ابزار دستی حرفه ای و لوازم جانبی ابزار برقی و شارژی می باشد. یک شرکت بین المللی اروین اروپایی و آسیایی است که در ابتدا فعالیت خود را در ایالات متحده آغاز کرده است.

ابزار برند IRWIN

 

نکته ای که باید به آن توجه نمایید وضعیت در حال حاضر بازار ایران می باشد. این برندها اگر چه برترین برند های ابزار آلات می باشند و محصولات با کیفیت عرضه می نمایند اما با توجه به وضعیت کنونی کشورمان خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارند. به همین خاطر در صورتی که دستگاه خریداری شده دچار عیب و ایراد گردد، می بایست هزینه هنگفتی بابت تعمیر آن بپردازید و در برخی موارد، باید هزینه ای بیشتر از قیمت خریداری شده محصول بپردازید.

برترین برند تولید ابزارآلات کدام است؟

برترین برند تولیدکننده به نوع کار و زمان استفاده از آن بستگی دارد.

برای استفاده حرفه ای و تخصصی و یا به صورت طولانی مدت از ابزارآلات ، باید از مارک های سنگین مانند دیوالت و ماکیتا استفاده کنید.

اما برای استفاده از ابزارآلات به منظور کارهای خانگی ، می توانید از مارک های سبک تر مانند بلک اند دکر یا ریوبی که هدف آن ها مصرف کنندگان خانگی است، استفاده نمایید.

برای استفاده در کارهای تخصصی مثل تخریب و یا کنده کاری ، می توانید از برندهایی مثل هیلتی استفاده کنید.

بهترین برند ابزار ایرانی

در حال حاضر برندهای داخلی زیادی به تولید ابزارآلات مختلف از جمله ابزارآلات دستی، برقی، بادی و … می پردازند. در ادامه به معرفی برند هایی که با محصولات خارجی رقابت می کنند و کیفیت بالایی دارند می پردازیم . بهترین برندهای ابزار ایرانی عبارتند از:

1-ایران پتک

شرکت ایران پتک از بهترین برند ابزار دستی ایرانی است که فعالیت خود را در سال 1362 در ایران آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 1100 مدل از ابزار را در 15 گروه مختلف به بازار عرضه کرده است. محصولات ایران پتک اکثراً به روش فورج تولید می شوند و می توان از آنها برای کارهای صنعتی، خدماتی و امور خانگی استفاده کرد.

از مهم ترین محصولات این برند می توان به ابزار کوبشی مثل چکش و پتک، آچار و انبر مثل آچار لوله گیر، ابزار برشکاری مثل قیچی و … اشاره کرد.

2-ایران ترانسابزارآلات برقی ایران ترانس

شرکت صنعتی ایران ترانس در سال 1354 به ساخت و تولید انواع دستگاه جوش و برش پرداخت. این شرکت از بهترین برند دستگاه جوش در ایران به شمار می آید. در حال حاضر این شرکت به تولید دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش CO۲، دستگاه آرگون یا تیگ، دستگاه جوش برش پلاسما و پیچ چوش می پردازد.

 

3-صبا الکتریک

صبا الکتریک یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید دستگاه های جوش و برش است. این شرکت اولین تولیدکننده دستگاه جوش های اینورتری در کشور است.

از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به رکتیفایرهای سه فاز و تکفاز، دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش میگ مگ، دستگاه جوش زیر پودری، دستگاه جوش برش پلاسما و … اشاره کرد.

4-رونیکس

ابزار رونیکس یکی از تولیدکنندگان برتر و محبوب در زمینه تولید انواع ابزارآلات است که در طی سالیان مختلف توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ابزارآلات تثبیت کند.

شرکت بازرگانی رونیکس بیش از 500 تولیدکننده در 11 کشور جهان دارد و نظارت و کنترل فنی دستگاه های خود را توسط متخصصین در داخل و خارج از کشور اعمال می کند.

ابزار برقی رونیکس


کاربران عزیز می توانند برای کمک به بقیه ، نظرات و تجربه هاشونو در صورت سابقه استفاده از هر یک از برند ها در قسمت کامنت ها بیان کنند و به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *